Moderator: Redaktörer
Affald skrev:philip,
kanske han/säljaren bara hade en dålig dag...
Bara att lägga bakom sig & knalla vidare, finns ju större saker att grubbla över som t ex. när slocknar solen & vad gör vi då?
//Johnny
dimitri skrev:.
BTW Philip, gratta din flickvän för fina recensioner!
screen skrev:Om IÖ kräver det, så kan väl andra?![]()
Mvh Björn//
Svante skrev:Ni kom inte överens helt enkelt. Man behöver inte veta vems "fel" det var.
philip skrev:Jag har precis blivit kallad tramsig och oseriös av en säljare idag...
philip skrev:... så jag kände mig lite nere och är tvungen att skriva av mig, samtidigt kolla hur ni uppfattar mitt agerande och kanske berätta egna roliga/deppiga anekdoter om begagnad hifi...
philip skrev:... Jag svarade på en annons om ett par Thiel på hifimagasinet. Prutade lite men när det inte gick så skrev jag att jag tar högtalarna ändå. Säljaren ville inte sälja högtalarna till mig olyssnat, varför vet jag inte...
philip skrev:... jag var oseriös eftersom jag först velat köpa högtalarna, men ångrat mig. Jag frågar mig: hur kan JAG vara oseriös när det var han som stoppade affären två ggr?
Är det någon av er som kan förklara? När jag frågade säljaren sa han bara att jag var tramsig...
The_Man skrev:Det är väl ändå köpare som ställer kraven, inte säljaren....nu pratar vi döda ting. Levande varelser är en helt annan sak.....
phloam skrev:The_Man skrev:Det är väl ändå köpare som ställer kraven, inte säljaren....nu pratar vi döda ting. Levande varelser är en helt annan sak.....
Men säljaren kan väl också ställa krav..? Eller hur menar du? Man förhandlar tills kraven på båda sidor är ömsesidigt acceptabla. Annars tack o hej.
The_Man skrev:phloam skrev:The_Man skrev:Det är väl ändå köpare som ställer kraven, inte säljaren....nu pratar vi döda ting. Levande varelser är en helt annan sak.....
Men säljaren kan väl också ställa krav..? Eller hur menar du? Man förhandlar tills kraven på båda sidor är ömsesidigt acceptabla. Annars tack o hej.
Nä när man ska sälja en pryl så ser jag inget som helst behov av krav från säljaren...jo ett och det ska eventuellt vara priset.(men även där kan man få släppa sina krav som säljare...om man nu vill sälja produkten)
Lust skrev:The_Man skrev:phloam skrev:The_Man skrev:Det är väl ändå köpare som ställer kraven, inte säljaren....nu pratar vi döda ting. Levande varelser är en helt annan sak.....
Nä när man ska sälja en pryl så ser jag inget som helst behov av krav från säljaren...jo ett och det ska eventuellt vara priset.(men även där kan man få släppa sina krav som säljare...om man nu vill sälja produkten)
Det är den som sätter ut en annons som kan ställa eventuella krav.
Sedan må det vara en köpes- eller säljesannons.
The_Man skrev:Nä när man ska sälja en pryl så ser jag inget som helst behov av krav från säljaren...jo ett och det ska eventuellt vara priset.(men även där kan man få släppa sina krav som säljare...om man nu vill sälja produkten)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster