Moderator: Redaktörer
Strauss skrev:Bill50x skrev:Strauss skrev:Mina ögon är inställda på BD55, den har allt man vill ha till ett bra pris.
Man å man... tala för dig själv du
/ B
Vad saknar den tycker du?
Strauss skrev:Bill50x skrev:Strauss skrev:Mina ögon är inställda på BD55, den har allt man vill ha till ett bra pris.
Man å man... tala för dig själv du
/ B
Vad saknar den tycker du?
Nicke skrev:Själv har jag en Denon 2500BT som jag är riktig nöjd med,har även en Denon 3808 reciever så dessa passar varandra perfekt.
Enda problemet jag haft (av ~150 br filmer) är nya hulken filmen som hängde sig 2 gånger under tittningen,läser man på avs forums så verkar det "rätt" vanligt med sådana problem på typ alla spelare,lösningen brukar vara ett nytt firmware från tillverkarn.
Jag har tjatat länge på dvdirect att kunna göra denna regfri och igår fredag fick jag veta att det är klart,så nu skall min spelare in på lite fixning,hoppas bara att det funkar som det skall ; )
Mvh Nicke
Nicke skrev:Själv har jag en Denon 2500BT som jag är riktig nöjd med,har även en Denon 3808 reciever så dessa passar varandra perfekt.
Enda problemet jag haft (av ~150 br filmer) är nya hulken filmen som hängde sig 2 gånger under tittningen,läser man på avs forums så verkar det "rätt" vanligt med sådana problem på typ alla spelare,lösningen brukar vara ett nytt firmware från tillverkarn.
Jag har tjatat länge på dvdirect att kunna göra denna regfri och igår fredag fick jag veta att det är klart,så nu skall min spelare in på lite fixning,hoppas bara att det funkar som det skall ; )
Mvh Nicke
MorganM skrev:Nicke skrev:Själv har jag en Denon 2500BT som jag är riktig nöjd med,har även en Denon 3808 reciever så dessa passar varandra perfekt.
Mvh Nicke
Har du kopplat Bd-spelaren via analogt ut eller via hdmi?.Vilket låter bäst?.
Är ljudet bra i Denon 2500BT?.
fridefors skrev:Eller kanske Sony BDP-S350 för 2900 kr?
"Med snabbstartsläget kan du njuta av Blu-ray-filmer efter bara sex sekunder."
FalloutBoy skrev:Jag läste att Denon 2500 i grunden är samma spelare som Panasonic BD30 (fast utan de analoga utgångarna).
Båda spelarna har därför exakt samma buggar, t.ex. att LFE-kanalen ligger 5dB under den korrekta nivån om den skickas som PCM.
Så om man är intresserad av Denon 2500 ska man kanske titta på de nya modellerna från Panasonic (BD35/BD55) istället eftersom de är nyare versioner av samma spelare och dessutom väldigt mycket billigare.
Tengil skrev:Men Denon 2500BT är ju bara en transport utan interna dacar, det borde väl vara recieverna som isåfall ställer till det
FalloutBoy skrev:Tengil skrev:Men Denon 2500BT är ju bara en transport utan interna dacar, det borde väl vara recieverna som isåfall ställer till det
Det är dekodern i spelaren som ställer till det. Det är därför det drabbar just de spelare som använder samma dekoder: Panasonic BD10, BD30 samt Denon 2500BT.
Men har man en receiver som kan avkoda alla ljudformat och man skickar ljudet oavkodat (bitstream) så slipper man problemet (så länge inte ljudet på skivan är i PCM-format)
Mer info finns här: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=983656
Tengil skrev:Gäller detta europe versionen oxå, den amerikanska släpptes ju i början av året, och vi fick dem först i augusti, jag har uppdaterat min en gång med mjuvara från augusti, men det står inte något om LFE.
Kaffekoppen skrev:Testa om du överlever hanterbarheten - de kan vara sega som sirap...
fridefors skrev:fridefors skrev:
Med snabbstartsläget kan du njuta av Blu-ray-filmer efter bara sex sekunder.
fridefors skrev:Eller kanske Sony BDP-S350 för 2900 kr?
"Med snabbstartsläget kan du njuta av Blu-ray-filmer efter bara sex sekunder."
RiderOnTheStorm skrev:Eller för 1999kr?![]()
OBS! Finns endast att köpa IDAG 20 november till detta pris:
http://www.marrakezh.se/cgi-bin/ibutik/ ... rtnr=72111
Tengil skrev:Nicke skrev:Själv har jag en Denon 2500BT som jag är riktig nöjd med,har även en Denon 3808 reciever så dessa passar varandra perfekt.
Mvh Nicke
Jag har en likadan kombination, berätta hur resultatet blev.
Vh Christer
Nicke skrev:Tengil skrev:Nicke skrev:Själv har jag en Denon 2500BT som jag är riktig nöjd med,har även en Denon 3808 reciever så dessa passar varandra perfekt.
Mvh Nicke
Jag har en likadan kombination, berätta hur resultatet blev.
Vh Christer
Var idag o hämtade hem spelaren,tyvärr så gick det inte att utföra regionsfrihet på denna,var tydligen drivern som ställde till det,dom kunde fiffla lite till så att säga men jag var inte sugen att vara försöks kanin på den fronten,så det är bara att vänta o se.
Mvh Nicke
subjektivisten skrev:Beställde 3 st blu-ray's nyss så det är snart dax att köpa en spelare.
RiderOnTheStorm skrev:Idag (ENDAST IDAG 28/11) finns Panasonic DMP-BD55 att köpa för 3500kr:
http://www.marrakezh.se/cgi-bin/ibutik/ ... rtnr=72200
shifts skrev:RiderOnTheStorm skrev:Idag (ENDAST IDAG 28/11) finns Panasonic DMP-BD55 att köpa för 3500kr:
Du jobbar kanske på det där stället?
RiderOnTheStorm skrev:shifts skrev:RiderOnTheStorm skrev:Idag (ENDAST IDAG 28/11) finns Panasonic DMP-BD55 att köpa för 3500kr:
Du jobbar kanske på det där stället?
Jag jobbar inte där men brukar kolla där eftersom det är bra erbjudande ibland. Köpte själv Sonys blu-ray som jag tipsade om tidigare i denna tråd eftersom priset var mkt lägre än i andra butiker.
Dagens Panasonic DMP-BD55 för 3500kr är väl inget att springa benen av sig för men denna modellen var det några/någon som ville köpa i denna tråd.
Så det var bara ett tips i all välmening om någon är intresserad.
emil_fh skrev:Det är rätta takter att börja med filmernaSkämt åsido.
i skrev:KarlXII skrev:Efter nyår, med bakgrund mot finanskrisen, kommer de att ligga i cornflakespaketen.
Blir de så billiga kan de ju inte vara bra då ! Bäst att köpa medan de fortfarande är dyra !!![]()
![]()
subjektivisten skrev:emil_fh skrev:Det är rätta takter att börja med filmernaSkämt åsido.
Finns inte något värre än köpa en pryl man inte kan använda.![]()
Därför tänkte jag bygga upp en liten samling innan.![]()
Pinnick skrev:Nu blir man förvirrad.
Eri skrev:Kommer ut i morgon 9/12. Eftersom jag är prenumerant fick jag den i fredags. Det var ju dumt att hänvisa till en tidning som inte kommit ut ännu, förlåt så mycket.
Richard skrev:Pinnick skrev:Nu blir man förvirrad.
Det är inte lätt om man är det.![]()
Jag har själv en PS 3 som jag är mycket nöjd med. Troligen skulle jag köpa en likadan idag om blurayspelare skulle inhandlas. Så helt värdelös är min info kanske inte.
Tengil skrev:Eri skrev:Kommer ut i morgon 9/12. Eftersom jag är prenumerant fick jag den i fredags. Det var ju dumt att hänvisa till en tidning som inte kommit ut ännu, förlåt så mycket.
Vilka spelar testar de.
Vh Christer
Eri skrev:Tengil skrev:Eri skrev:Kommer ut i morgon 9/12. Eftersom jag är prenumerant fick jag den i fredags. Det var ju dumt att hänvisa till en tidning som inte kommit ut ännu, förlåt så mycket.
Vilka spelar testar de.
Vh Christer
Dom testar följande:
LG BD 300
Panasonic DMP BD35 och BD55
Philips BDP7200
Pioneer BDP LX71 och LX08
Samsung BD-P1500 och P2500
Sony BDP-S350 och S550
Yamaha BD-S2900
Sony Playstation 3
KarlXII skrev:Eri skrev:Tengil skrev:Eri skrev:Kommer ut i morgon 9/12. Eftersom jag är prenumerant fick jag den i fredags. Det var ju dumt att hänvisa till en tidning som inte kommit ut ännu, förlåt så mycket.
Vilka spelar testar de.
Vh Christer
Dom testar följande:
LG BD 300
Philips BDP7200
Sony BDP-S350 och S550
Yamaha BD-S2900
Sony Playstation 3
Jaja, men vem vann?!
i skrev:KarlXII skrev:Eri skrev:Tengil skrev:Eri skrev:Kommer ut i morgon 9/12. Eftersom jag är prenumerant fick jag den i fredags. Det var ju dumt att hänvisa till en tidning som inte kommit ut ännu, förlåt så mycket.
Vilka spelar testar de.
Vh Christer
Dom testar följande:
LG BD 300
Philips BDP7200
Sony BDP-S350 och S550
Yamaha BD-S2900
Sony Playstation 3
Jaja, men vem vann?!
Vi, konsumenterna, förhoppningsvis!
KarlXII skrev:...och vi på Faktiskt om han klämmer ur sig vilken som vann testet!
CODY skrev:KarlXII skrev:...och vi på Faktiskt om han klämmer ur sig vilken som vann testet!
Om jag var du skulle jag nog kolla först så att inte LG, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sony eller Yamaha har annonserat i tidningen. Man kan nämligen inte lita på tidningar där det finns annonser från de företag som testas. För att vara på den säkra sidan bör du även kolla vilka som inte har annonserat i nämnda tidning.
Vidare skall man inte vare sig över- eller underskatta journalisters integritet och det bör vara säkerställt att testet har skett blint (och "nivåmatchat".) Man kan nämligen inte lita på att journalister inte har suggererats av att det måhända skickades med en t-shirt med texten LG, Panasonic, Philips, Pioneer, Samsung, Sony eller Yamaha, eller - för den delen - av redovisade mätvärden.
Brunnsbo skrev:Denon släpper ny spelare. Verkar vara den första som klarar "allt"
http://www.audioholics.com/reviews/tran ... dvd-a1udci
Supports HDCD decoding
johanrohm skrev:Jag antar att det här är vad vi kan komma att finna i våra spelare inom en snar framtid.
http://www.esstech.com/products/digital ... 080507.pdf
Lovande ser det ut!![]()
Hälsningar
JR
Så klart det går. Vad menar du med format? Jag har iaf den här som jag tycker är bra. http://prisjakt.nu/produkt.php?e=336842RogerJoensson skrev:Hej, nån som vet...?
Blu-ray spelare som inte har analoga surroundutgångar, klarar dom att skicka surroundljudet via digitalutångarna (s/pdif etc). Om det går, vad blir det för format?
Det är precis som på DVD, oftast med ett DTS spår också.RogerJoensson skrev:Jag känner inte till blu-ray-standarden. Det finns alltså vanliga DD och DTS spår på blurayskivorna alt så packar spelaren ner surroundljud som går att skicka till förstärkaren?
Eftersom detta är helt okänd mark, så blev jag osäker, för det går ju inte att skicka 5-6 kanaler okomprimerat via s/pdif-standarden. Det viktiga är att det åtminstone går att få ut surroundljudet i DVD-klass, det duger för filmgluttande. Och det går alltså? (ursäkta tjatigheten)
RogerJoensson skrev:Jag känner inte till blu-ray-standarden. Det finns alltså vanliga DD och DTS spår på blurayskivorna alt så packar spelaren ner surroundljud som går att skicka till förstärkaren?
Eftersom detta är helt okänd mark, så blev jag osäker, för det går ju inte att skicka 5-6 kanaler okomprimerat via s/pdif-standarden. Det viktiga är att det åtminstone går att få ut surroundljudet i DVD-klass, det duger för filmgluttande. Och det går alltså? (ursäkta tjatigheten)
Harryup skrev:Läste en test där Panasonics apparater inte kunde justera kanalinställningarna på analog ut. Så kör man då analogt genom receivern också så missar man alla inställningar.
mvh/Harry
Pinnick skrev:Jo just ja. Är det inte så att om en film har DTS HD Master Audio spår så kan väl spelaren så att säga extrahera ett "vanligt" DTS-spår ur DTS HD MA spår. .. Väl ..Det är väl inte två spår på skivan.
1536 Kbit/s DTS borde ju inte låta så mycket sämre i min anläggning än losslesspåret om mina DVD-A är något att gå efter som oftast har DTS (bitrate förmodligen 754Kbit/s då) + lossless 24/48 spår.
mvh
Pinnick skrev:bra att veta! trevlig sammanfattning.
Då kan man anta att det är ganska lätt att jämföra hur DTS HD MA står sig jämfört med DTS 1500Kb/s spår vilket ju i grund och botten borde vara samma spår alltså. Core-datat borde alltså vara mastertape som är psykoakustiskt reducerat och tilläggsdata det man reducerade bort. Eller också är det mer invecklat än så.
Tumme skrev:Harryup skrev:Läste en test där Panasonics apparater inte kunde justera kanalinställningarna på analog ut. Så kör man då analogt genom receivern också så missar man alla inställningar.
mvh/Harry
Vilken Panasonic var det?. Vad var det som inte gick att justera?. Jag håller precis på att koppla upp min nya Panasonic DMP-BD55 och skall köra den via analoga utgångarna. Först hittade jag inte menyn med inställningarna för stora små högtalare m.m men det visade sig att det var en liten fördröjning innan den menyn dök upp.
Thomas
n-puh skrev:Har precis skaffat mig en Sony BDP-S550 för att den kan koda av DD Plus och Dolby/DTS HD-formaten (även master audio) till analog 7.1 utgång (eller ProLogic alt. stereo via Line out). Den låter en ställa in stor/liten front, stor/liten/ingen sidohögtalare, stor/liten/ingen bakhögtalare samt om man har sub. Dessutom kan man ställa in avstånd till front och surroundhögtalare och nivåer i steg om 0,2m resp. 0,5dB. Vet inte vad de två filtren "skarp" resp. "långsam" innebär dock.
n-puh skrev:Har precis skaffat mig en Sony BDP-S550 för att den kan koda av DD Plus och Dolby/DTS HD-formaten (även master audio) till analog 7.1 utgång (eller ProLogic alt. stereo via Line out). Den låter en ställa in stor/liten front, stor/liten/ingen sidohögtalare, stor/liten/ingen bakhögtalare samt om man har sub. Dessutom kan man ställa in avstånd till front och surroundhögtalare och nivåer i steg om 0,2m resp. 0,5dB. Vet inte vad de två filtren "skarp" resp. "långsam" innebär dock.
Nattlorden skrev:Finns det både DTS-HD och DTS-HD Master Audio?
För den senare står det bara "DTS-HD Master Audio-avkodningskapacitet via HDMI™" på S550....
Nattlorden skrev:Finns det både DTS-HD och DTS-HD Master Audio?
För den senare står det bara "DTS-HD Master Audio-avkodningskapacitet via HDMI™" på S550....
Nattlorden skrev:Hade det gått att få tag på en, så hade jag köpt en Pioneer LX71 idag, men den verkar slutsåld...![]()
Då kan jag ju inte köpa BD-filer till familjen i julklapp precis... i så fall skulle jag bli hänvisad att köpa en Panasonic BD55 istället... skulle väl funka snarlikt, men inte integrera lika bra ihop med en Kuro-plasma i framtiden.
Harryup skrev:Hur menar du att den integrerar med Kuron?
Chuck_V skrev:Nattlorden skrev:LX71 kommer om en månad eller två dessutom att få en firmware som avkodar DTS HD Master till analogutgångarna också.
Det behövs även för att avkoda DTS-HD MA överhuvudtaget, det kan den inte idag.
profbd skrev:nattis har du en länk till det där med uppskalning?
Nattlorden skrev:Chuck_V skrev:Nattlorden skrev:LX71 kommer om en månad eller två dessutom att få en firmware som avkodar DTS HD Master till analogutgångarna också.
Det behövs även för att avkoda DTS-HD MA överhuvudtaget, det kan den inte idag.
Beror på vad du menar... den skall som de flesta andra kunna skicka det över HDMI.
Chuck_V skrev:Nej, det kan det inte i dagsläget.
Och de flesta kan inte alls avkoda DTS-HD Master Audio i dagsläget.
Nattlorden skrev:Vi menar nog inte samma sak. Jag syftar på att kunna skicka bitstream över HDMI... och jo, det tycker jag nog de flesta spelarna i senaste generationen klarar oavsett märke.
Eller menar du att specifikationen för tillverkarna är felaktig?
n-puh skrev:Nej, man kan inte ställa brytfrekvens på djupbas som man vill mata ut via subutgång på BDP-S550. Den är fix (troligen nånstans mellan 80 och 100Hz).
Jag kan inte tänka mig att subutgången skickar ut en lägre signal än övriga analoga utgångar men jag har inte kontollerat detta. Det förefaller helt befängt.
Ställer man däremot in frontar som "små" så är det logiskt om djupbas som matas ut till subutgång dämpas eftersom .1-materialet (lågfrekvenseffekter) ska spelas upp 10dB högre än annan bas. Annars blir ju mixen fel. Kanske är det detta som någon missat?
Väljer man f.ö. att ställa in "ingen subwoofer" så tillåter inte BDP-S550 att man väljer "små" frontar. Då är jag rätt säker på att lågfrekvenseffekt-materialet helt sonika kastas bort pga av att Sonyn tvingar en att ange "stora" frontar - även om frontarna "inte kan återge låga frekvenser ordentligt" (för att citera manualen).
Thank You! Your registration information has been received. You will be notified of the BDP-83's release.
Coming Soon ...
Densen skrev:Vad fick dig att välja just denna Bluray-spelare?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster