Moderator: Redaktörer
Dartman skrev:Vad rekommenderas?
schmutziger skrev:Det kan jag visst ta med, kan ta med minidsp med så kan vi nörda lite
Men ett party trick är att sätta filtret i samma uttag som försteg källa och slutsteg.
Brukar kunna göra under för att undertrycka brus o brum.
bomellberg skrev:schmutziger skrev:Det kan jag visst ta med, kan ta med minidsp med så kan vi nörda lite
Men ett party trick är att sätta filtret i samma uttag som försteg källa och slutsteg.
Om jag får följa med så kan vi leka med Najda också.
Dartman skrev:bomellberg skrev:schmutziger skrev:Det kan jag visst ta med, kan ta med minidsp med så kan vi nörda lite
Om jag får följa med så kan vi leka med Najda också.
Ja, heja! Ni är jättevälkomna hela högen! När passar det? Hinner vi i oktober?
/Jonas
Fjonkalicious skrev:Vad tänker vi om transport?
Fylla en bil och snacka skit, eller åka tåg och dricka bärs och snacka skit?
bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Vad tänker vi om transport?
Fylla en bil och snacka skit, eller åka tåg och dricka bärs och snacka skit?
Bådadera funkar. Ad Utrumque Paratus!
Dartman skrev:Fan vad najs, grabbar, Då spikar vi det! 8-9 november blir det brus och linjeträff i det Dartmanska residenset. Deltagare:
Bomell Berg
El Fjonkovitch
Schmutz
Rudebwai
och som bubblare UrSv om han finner tid någon del av helgen.
Vill man se livemusik på fredagen så lirar Lars Demian/David Tallroth på en liten klubb inne i Linkeboda.
/Jonas
nadifierad skrev:Har ni möjlighet att testa, så prova att köra DCX2496 med digital matning.
Jag körde så och tyckte att det blev klart mindre brus.
I övrigt önskar jag er en riktigt trevlig kväll.
Dartman skrev:nadifierad skrev:Har ni möjlighet att testa, så prova att köra DCX2496 med digital matning.
Jag körde så och tyckte att det blev klart mindre brus.
I övrigt önskar jag er en riktigt trevlig kväll.
Nå'n typ av digital snok från försteget?
/Jonas - begriper inte så mycket
JB skrev:Om du vill få DCX 2496 att brusa så lite som möjligt så kan du sänka volymen på alla inputs rejält (jag kör -15 dB där) och istället höja volymen på alla outputs, sänkte bruset ordentligt för mig iaf :)
schmutziger skrev:Fasen osså,
verkar ha blivit doppelgebucht.
optimalt för mig hade varit nu till helgen.
Kaaaanske kan lösa sig.
Dartman skrev:Konsert med Nomads på fredag samt jurytjänst på Östergök lördag. Ser således svårt ut.
16-17/11?
/Jonas
Fjonkalicious skrev:Bara joan kvar då?
bomellberg skrev:Fjonkalicious skrev:Bara joan kvar då?
Collins? Fniss.
schmutziger skrev:Hallau!
Funkar perfa den 16-17:e!
rudebwai skrev:Fjonkalicious skrev:schmutziger skrev:Hallau!
Funkar perfa den 16-17:e!
Dau ere bogad!
Gött'dä! Syr ihop resa vad det lider? Tågavgångar verkar vara sådär ser det ut som, framförallt söndag.
s
Dartman skrev:Done deal! Tar Bomellberg med sig ylletröja?
/Jonas
Fjonkalicious skrev:När är det tänkt att åka? Lördag förmiddag/middag?
Jag har uppenbarligen lovat att vara "dj" på någon fest den 15:e? Kommer inte ihåg det alls, varför frågar folk sånt när man är onykter?
schmutziger skrev:Om vi nu ändå ska åka så långt, är det inte trevligare om vi åker ifrån malmö typ två timnar tidigare.
Vis av tidigare träffar så brukar det inte vara full fart dagen wfter direkt![]()
Bättre då med fler timmar med flaggan itopp i linköping än imalmö.
schmutziger skrev:Och fjonk tar första körningen hemåt
dartman skrev:Skånska förkortningar? Svårt för en upplänning som mig.
Jag har inte börjat filura på käk än, några no-nos? När kan jag räkna in grabbarna, tro?
/Jonas
schmutziger skrev:Om vi nu ändå ska åka så långt, är det inte trevligare om vi åker ifrån malmö typ två timnar tidigare.
Vis av tidigare träffar så brukar det inte vara full fart dagen wfter direkt![]()
Bättre då med fler timmar med flaggan itopp i linköping än imalmö.
rudebwai skrev:Duna kan man göra i bilen, det känns inte som den jobbiga delen att köra upp...Åker gärna tidigt.
schmutziger skrev:Topp!
lunch på linköpings minst snaskiga ställe låter mumma!
Naqref skrev:schmutziger skrev:Topp!
Ni ska inte våga er på en Stångebroare då?
Dartman skrev:Jag och damen har just torrmonterat de nya - hittills bara grundade - baslådorna på väggen. Jag hoppas få ihop det till ni kommer. 50 % upp på tillgänglig baskapacitet. Det kan vara möjligt att ni får börja med att lyfta lådor...
/Jonas
Dartman skrev:Naqref skrev:schmutziger skrev:Topp!
Ni ska inte våga er på en Stångebroare då?
Vi skulle kunna dejta där. Hamburgare och tunnbrödsrullar av världsklass. Hemlagat på haket.
/Jonas
Dartman skrev:Jag och damen har just torrmonterat de nya - hittills bara grundade - baslådorna på väggen. Jag hoppas få ihop det till ni kommer. 50 % upp på tillgänglig baskapacitet. Det kan vara möjligt att ni får börja med att lyfta lådor...
/Jonas
/Jonas
fjonkalicious skrev:kan bara tillägga att jag fråga rudebwai innan jag åkte över till Helsingör om det var något speciellt i ölutbudet han ville ha. Men nä. Så nu har jag stått och glott på alla de 7 synderna samt Wookie med mera från Amager och inte köpt ett dyft. Så det så.
Men jag köpte lite annat. Very Happy
dartman skrev:Jag har några Oppigårds Thurbo Double IPA här. Kanske är första gången för någon?
För övrigt behöver någon av er ta med liggunderlag/sovsäck. Jag har tre gästsängar, en av dem är bred så om ni är goda vänner klarar det sig ändå...
Smile
Fjonkalicious skrev:Det är önskvärt från min sida. Schmutziger säger att man ändå inte får något gjort på söndagar.
schmutziger skrev:Fjonkalicious skrev:Det är önskvärt från min sida. Schmutziger säger att man ändå inte får något gjort på söndagar.
Njae, snarare att det är lite mer Malmö över det, manana manana liksom. Inga som stressar runt o håller på utan många är lugna o fina kommer iaf ihåg ett specifikt fall när vi satt i köket hos mig en söndag och fick gjort en hel del gjort som det iofs sen inte blev något av tyvärr, men ändån.
Så länge fjonken känner sig bekväm med att köra så är det helt ok för mig med avfärd kring 14!
Dartman skrev:Lkpg-Lund ca 225 minuter längs E4 med en åtminstone hyfsat hastighetsbegränsningsrespekterande (dagens längsta ord?) pilot ger avfärd efter 14:00. Du torde kunna simma väl så lugnt!
/Jonas - vem är väl jag att svara?
Dartman skrev::oops:
Jo.
Jag passerade dock samma ställe (och er) idag utan utlägg.
Jag kommer att dra ihop en hifichilli i morgon (för servering lördag kväll). Ta med lämplig dryck till den.
/Jonas
Fjonkalicious skrev:Dartman skrev::oops:
Jo.
Jag passerade dock samma ställe (och er) idag utan utlägg.
Jag kommer att dra ihop en hifichilli i morgon (för servering lördag kväll). Ta med lämplig dryck till den.
/Jonas
Mitt bagage är packat och det består till 95% av olika vätskor. Jag skiter i sånt där som filter och skit, vem bryr sig?
Undrar vilken som passar till chilin? Hmm, vi får nog prova oss fram.
Fjonkalicious skrev:3 timmar. Det är väl normal sömntimmar på ett dygn, eller hur schmutzi?
Fjonkalicious skrev:Vi väntar in magnus östberg?
Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Vi väntar in magnus östberg?
Hur länge då?
Dartman skrev:Jag har haft det fantastiskt! Utvärderingen visade att Najda brusar minst, men samtidigt att jag kanske är lite gnällig vad det gäller brusnivån. Anläggningen har fått bekänna färg, det poppades så starkt på nattkröken (när jag hade vikt ner mig) att ytterdörren öppnades...
Jag har också fått klart för mig att jag har för lite effekt i basriggen. Får se om den saken. Jag tror också att vi har hittat en ny mätnorm vad det basåtegivning. Ett rimligt dimensionerat system har man när stearinljuslågorna ökar och minskar i storlek med trycksättningen av huset. På sju meters håll.
![]()
/Jonas
bomellberg skrev:Så till slut, när värden äntligen gick och lade sig, var det dags att se vad anläggningen verkligen gick för. Jag drog igång Radioaktivität, live-versionen. Tidigare hade vi störts av allt som skramlade med i Dartmans hem, fönsterrutor, dörrfoder etc, men nu drog jag på så att det inte hördes längre. Det var en sällsam upplevelse, och jag skulle önska samtliga på detta forum att få uppleva det. Jag kände mig mycket omtumlad efteråt, men också själsligt renad. Kommentaren ovan, om stearinljuset, är helt sanningsenlig. Vi kunde se lågan fladdra i takt med tryckförändringarna, 7 meter från högtalarna, borta i matdelen av vardagsrummet.
Kollade vi inte konernas utslag då? Jodå, det låg väl på en sådär 4-8 mm p-p när det var som värst. Ny insikt: Svept volym, pft. Det är membranyta som gäller!
Tack Dartman, det var underbart!
Glebster skrev:Tack för fin tråd. Gjordes det någon jämförelse med minidsp också?
rikkitikkitavi skrev:Men alla finns easy acessible i southwest skåne.
Fjonkalicious skrev:Men hur är det med bananer egentligen? Var kan man använda dom och inte?
MagnusÖstberg skrev:Men ändå...kom ni fram till något?
bomellberg skrev:MagnusÖstberg skrev:Men ändå...kom ni fram till något?
Japp. Jag kom fram till två saker.
1. Jag behöver mer membranarea i basen.
2. Jag behöver mer membranarea i mellanregistret.
bomellberg skrev:MagnusÖstberg skrev:Men ändå...kom ni fram till något?
Japp. Jag kom fram till två saker.
1. Jag behöver mer membranarea i basen.
2. Jag behöver mer membranarea i mellanregistret.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 12 gäster