Moderator: Redaktörer
ZLUGGO_POP skrev:Din kommentar betraktar jag som både oförskämd och kränkande och jag tar fullständigt avstånd från ditt förhållningssätt.
ZLUGGO_POP skrev:Jag lyssnar på sådana plattor varje dag.
Och jag anser att punken är tidlös.
Din kommentar betraktar jag som både oförskämd och kränkande och jag tar fullständigt avstånd från ditt förhållningssätt.
Vi spelar punk. Det kommer vi att fortsätta med.
Vad andra tycker struntar vi fullständigt i.
ZLUGGO_POP skrev:
Men vem har satt denne man till att vara domare över mitt hjärtas uppsåt & tankar?
ZLUGGO_POP skrev:Men jag känner mig fortfarande kränkt av kommentaren om 25 år för sent.
...
Men vem har satt denne man till att vara domare över mitt hjärtas uppsåt & tankar?
Jag har lyssnat på punk sedan slutet av 70-talet. Och det tänker jag fortsätta med.
Inte nog med det, jag har dessutom fräckheten att spela & framföra punk.
För det är punk vi sysslar med. Och ingenting annat.
...
Skall även de klandras för att vara 25 år för sena, månne...?)
ZLUGGO_POP skrev:Det är väl knappast ditt problem.
Vill man inte lyssna låter man bli.
ZLUGGO_POP skrev:Ask me no questions...
I' ll tell you no lies...
Ask me no questions...
I' ll be yours tonight...
The_Man skrev:Vad är tanken bakom den här tråden igentligen?
viktor skrev:Att påstå, som Zluggo pop, att punken är en nagel i ögat på folk är att tillmäta musikformen dimensioner den abslout inte har. Sanningen är väl snarare att väldigt få människor bryr sig. Slamra på och ha kul, men tro inte att det betyder något i längden. Tomma tunnor....
Millwall skrev:
Punken är som sagt tidlös, det är skönt att vissa (till sinnet) inte verkar bli äldre.
Skönt att se att
"Some old punks never die"
The_Man skrev:Millwall skrev:
Punken är som sagt tidlös, det är skönt att vissa (till sinnet) inte verkar bli äldre.
Skönt att se att
"Some old punks never die"
Du menar att man inte mognar....man kan spela/lyssna på punk utan att för den skulle bete sig som en ansvarslös tonåring, men det är ju bara min åsikt.
The_Man skrev:Hmm min erfarenhet säger att den rebelliska sida mognar inte, utan man mognar ifrån den. Rebel handlar ofta(nästan alltid) bara om att man ska vara annorlunda än massan, sen om det är rätt eller fel spelar mindre roll. Men det klart man ska bryta mot massan om den är fel....men man ska inte göra det bara för att man ska vara rebellisk
Max_Headroom skrev:Punken har ju blivit etablerad, precis som punkarna. Folk som lyssnade på punk i sin ungdom är nu runt 40, jobbar på kontor och har kostym och slips. Men dom lyssnar fortfarande på punk, kör Sex Pistols i bilstereon när dom lämnar ungarna på dagis. Ingen provoceras av punk längre.
Vill du vara rebellisk? Då är det helt andra saker som gäller. Lite James Last kanske?
Men det kan ju vara roligt att spela musik i alla fall, även om man inte är rebellisk och "lite farlig", som 1978. Spela och ha kul!
Själv lyssnade jag på Green Days "American idiot" på vägen hit igår. Kanske inte punk, men lite punkinspererat i alla fall. Bra åka-bil-musik.
Millwall skrev:Max_Headroom skrev:Punken har ju blivit etablerad, precis som punkarna. Folk som lyssnade på punk i sin ungdom är nu runt 40, jobbar på kontor och har kostym och slips. Men dom lyssnar fortfarande på punk, kör Sex Pistols i bilstereon när dom lämnar ungarna på dagis. Ingen provoceras av punk längre.
Vill du vara rebellisk? Då är det helt andra saker som gäller. Lite James Last kanske?
Men det kan ju vara roligt att spela musik i alla fall, även om man inte är rebellisk och "lite farlig", som 1978. Spela och ha kul!
Själv lyssnade jag på Green Days "American idiot" på vägen hit igår. Kanske inte punk, men lite punkinspererat i alla fall. Bra åka-bil-musik.
Jag vet inte om punken kan anses etablerad, bara för att Green Day och Good Charlotte mfl visas på MTV osv så innebär det inte att undergroundscenen försvunnit. Nämnda band är inte representativa för hela punkrörelsen och det finns fortfarande många band som inte passar in i "finrummet"
Lika lite som nazismen kan anses ha blivit accepterad bara för att Sverigedemokraterna fått några ynka mandat i några kommuner-det är liksom inte samma sak.,...
Vee-Eight skrev:Har sjäv vart inne å vänt i goth, synth, EBM-svängen. Det känns som om det finns både krafter som verkar för både spridning och isolering av stilarna. Många vill fortsätta vara underground och subkulturellt, och en del vill påverka stora massan.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster