BIZEX-B

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
TCM

Inläggav TCM » 2006-10-15 20:03

F*n! Du hann före. :D

Det är trist när det blir på detta viset. Det kändes som att sitta och argumentera med min 3-åring. Jag har varit inne på deras myspace-sida (om nu ZLUGGO_POP representerar dom) och det är inte så dum punkmusik. Kunde kanske ha lyssnat lite mer på dom, men nu har jag ingen lust.

Edit: faktafel
Senast redigerad av TCM 2006-10-15 20:43, redigerad totalt 2 gånger.
When routine bites hard

Användarvisningsbild
ZLUGGO_POP

Inläggav ZLUGGO_POP » 2006-10-15 20:04

Pop goes the...

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-10-15 20:31

ZLUGGO_POP skrev:Det är väl knappast ditt problem.
Vill man inte lyssna låter man bli.

Just det. Vill man inte ha kommunikation så låter man bli. Vill man inte ta del av andra människors åsikter så låter man bli.

Vill man inte ha andra människors åsikter så frågar man inte.

Det är egentligen djävligt enkelt. Gillar man inte någons musik så lyssnar man inte.

Nu råkar det vara så att det lilla jag hört från din länk tidigare faktiskt är ganska bra. Dessutom hade du en skön punkig attityd. Dina senare inlägg visar dock att du vare sig lyssnar eller förstår av vad andra säger. Så gnäll inte om dom visar dig ryggen. Kör ditt race och strunta i vad jag tycker. Men du, fråga inte heller!

/ B

Användarvisningsbild
Strauss

Inläggav Strauss » 2006-10-15 20:43

LOL

Användarvisningsbild
ZLUGGO_POP

Inläggav ZLUGGO_POP » 2006-10-15 21:39

Ask me no questions...
I' ll tell you no lies...
Ask me no questions...
I' ll be yours tonight...

Men du, grabben...vilket språk!
Mind your manners, young man... :lol:

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-15 21:51

Rätt tufft att skriva svengelska... :lol:
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-15 21:52

ZLUGGO_POP skrev:Ask me no questions...
I' ll tell you no lies...
Ask me no questions...
I' ll be yours tonight...

hmm då bara måste jag fråga dig nåt, så inte du blir min i natt :wink:

Vad är tanken bakom den här tråden igentligen?

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-10-15 22:33

The_Man skrev:Vad är tanken bakom den här tråden igentligen?

Jag skulle gissa på Marknadsupplysning. Det verkar gått hem också.

/J
admin

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-15 22:41

Jo det har gått hem, men frågan om det har gett nåt possitivt igentligen.....

Användarvisningsbild
viktor

Inläggav viktor » 2006-10-16 01:49

Att påstå, som Zluggo pop, att punken är en nagel i ögat på folk är att tillmäta musikformen dimensioner den abslout inte har. Sanningen är väl snarare att väldigt få människor bryr sig. Slamra på och ha kul, men tro inte att det betyder något i längden. Tomma tunnor....

Användarvisningsbild
ZLUGGO_POP

Inläggav ZLUGGO_POP » 2006-10-16 04:45

Who cares?

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-16 06:50

ZLUGGO_POP skrev:Who cares?

Ja du verkar ju bry dig......

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-16 09:26

viktor skrev:Att påstå, som Zluggo pop, att punken är en nagel i ögat på folk är att tillmäta musikformen dimensioner den abslout inte har. Sanningen är väl snarare att väldigt få människor bryr sig. Slamra på och ha kul, men tro inte att det betyder något i längden. Tomma tunnor....

Tja, punken fick ju dig att skriva ett inlägg iaf. :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
MusicMan

Inläggav MusicMan » 2006-10-16 09:37

Jag tycker att det kan bli lite konstig attityd inom punk ibland.

Först säger man att man vill förändra världen och sen att man skiter i vad folk tycker. Hur ska man då få feedback på det man gör?* Sedan om man nu skiter i vad folk tycker så borde man ju inte bli sur för att folk tycker annorlunda. Om man ska kämpa för allas frihet så är det inte bra att bli så trångsynt att man skiter i vad andra tycker.

Jag måste lägga till att jag helt klart gillar all sorts punk. Har själv spelat allt från slammerpunk till modern punk och ska (och såklart ska-punk).

Vad gäller musiktips inom punk så är mitt favoritband i den gamla slamriga punken helt klart Operation Ivy. Otroligt bra musik trots att det ofta var otight och stundtals otroligt falsk sång. De splittrades och ur spillrorna bildades Rancid som säkert många känner till.

* Ja, det var en retorisk fråga.
Att följa strömmen minskar spänningen.

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-16 10:04

Som administratör för ett stort (+500) punkforum så kan jag säga att Bizex-B:s återförening ses av punkSverige som något mycket positivt. Lovorden har haglat från såväl såna som var med "när det begav sig" likväl som oss som föddes precis när punken kom och såna som knappt än nått tonåren .

Det känns väldigt roligt att se att trots att "tåget (kanske) gått" så håller vissa kvar vid sina ideal och fortfarande är arga,ifrågasättande och behållit sin passion för punkmusiken.

Punken är tidlös och jag ler på precis samma sätt åt Bizex-B att de kommit tillbaka och som sagt, fortfarande är "arga,ifrågasättande och behållit sin passion för punkmusiken" såväl som de gånger jag sett de gamla Engelska banden....jag pratar om GBH, Uk Subs, Anti Nowhere Leugue med flera...

Punken är som sagt tidlös, det är skönt att vissa (till sinnet) inte verkar bli äldre.

Skönt att se att

"Some old punks never die"

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-16 16:11

Millwall skrev:
Punken är som sagt tidlös, det är skönt att vissa (till sinnet) inte verkar bli äldre.

Skönt att se att

Du menar att man inte mognar :wink: ....man kan spela/lyssna på punk utan att för den skulle bete sig som en ansvarslös tonåring, men det är ju bara min åsikt.

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-16 17:19

The_Man skrev:
Millwall skrev:

Skönt att se att

Du menar att man inte mognar :wink: ....man kan spela/lyssna på punk utan att för den skulle bete sig som en ansvarslös tonåring, men det är ju bara min åsikt.

Visst är det så..nu vet jag inte vem du direkt syftar på men visst kan man ha jobb, vara familjefar och allt vad det är-och fortfarande vara punkare. Om det var nåt i den stilen du menade.

Ofta så "mognar" ju en rebelliska sida och tar sig andra uttryck. Liksom ens provokativa sida. Men den finns, iaf i mångas fall-fortfarande kvar.

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-10-16 17:27

Hmm min erfarenhet säger att den rebelliska sida mognar inte, utan man mognar ifrån den. Rebel handlar ofta(nästan alltid) bara om att man ska vara annorlunda än massan, sen om det är rätt eller fel spelar mindre roll. Men det klart man ska bryta mot massan om den är fel....men man ska inte göra det bara för att man ska vara rebellisk :wink:

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-16 18:09

The_Man skrev:Hmm min erfarenhet säger att den rebelliska sida mognar inte, utan man mognar ifrån den. Rebel handlar ofta(nästan alltid) bara om att man ska vara annorlunda än massan, sen om det är rätt eller fel spelar mindre roll. Men det klart man ska bryta mot massan om den är fel....men man ska inte göra det bara för att man ska vara rebellisk :wink:

Ja,jag vet inte....det är väl synd om folks rebelliska sida försvinner. Min kommer nog aldrig direkt försvinna. Dock så tar den sig nu,2006 helt andra uttryck än den gjorde 1996 eller 1990. Man tar väl mer sig förnuft till fånga och inser att man enbart med sin röst kan skrika sig till förändring-utan måste ta andra vägar.

Tex då man nu ser folk behandlas illa på tex idrottsevenemang-tex att nitiska vakter behandlar oskyldiga som brottslingar....DÅ skrek man "fascist" och pekade finger...medans man nu tex tar kontakt med tidningar el. skriver insändare om sin observation..eller ännu hellre-tar kontakt med klubbens styrelse och påpekar problemen.

Hoppas folk förstår vad jag menar...det är bara ett exempel, men det är väl ett prov på att protestera på ett moget sätt. Man protesterar ju fortfarande-bara smarta nu än då.

Nu kom det här att handla om nåt helt annat...men jag säger som jag sa tidigare.

Många av oss inom punkscenen välkommnar Bizex-B tillbaka....och egentligen så är väl vad de som inte tillhör "vår" scen tycker och tänker..

ganska oviktigt...

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2006-10-16 19:02

Punken har ju blivit etablerad, precis som punkarna. Folk som lyssnade på punk i sin ungdom är nu runt 40, jobbar på kontor och har kostym och slips. Men dom lyssnar fortfarande på punk, kör Sex Pistols i bilstereon när dom lämnar ungarna på dagis. Ingen provoceras av punk längre.

Vill du vara rebellisk? Då är det helt andra saker som gäller. Lite James Last kanske?

Men det kan ju vara roligt att spela musik i alla fall, även om man inte är rebellisk och "lite farlig", som 1978. Spela och ha kul!

Själv lyssnade jag på Green Days "American idiot" på vägen hit igår. Kanske inte punk, men lite punkinspererat i alla fall. Bra åka-bil-musik.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-17 09:18

Max_Headroom skrev:Punken har ju blivit etablerad, precis som punkarna. Folk som lyssnade på punk i sin ungdom är nu runt 40, jobbar på kontor och har kostym och slips. Men dom lyssnar fortfarande på punk, kör Sex Pistols i bilstereon när dom lämnar ungarna på dagis. Ingen provoceras av punk längre.

Vill du vara rebellisk? Då är det helt andra saker som gäller. Lite James Last kanske?

Men det kan ju vara roligt att spela musik i alla fall, även om man inte är rebellisk och "lite farlig", som 1978. Spela och ha kul!

Själv lyssnade jag på Green Days "American idiot" på vägen hit igår. Kanske inte punk, men lite punkinspererat i alla fall. Bra åka-bil-musik.

Jag vet inte om punken kan anses etablerad, bara för att Green Day och Good Charlotte mfl visas på MTV osv så innebär det inte att undergroundscenen försvunnit. Nämnda band är inte representativa för hela punkrörelsen och det finns fortfarande många band som inte passar in i "finrummet"

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-17 09:19

Millwall skrev:
Max_Headroom skrev:Punken har ju blivit etablerad, precis som punkarna. Folk som lyssnade på punk i sin ungdom är nu runt 40, jobbar på kontor och har kostym och slips. Men dom lyssnar fortfarande på punk, kör Sex Pistols i bilstereon när dom lämnar ungarna på dagis. Ingen provoceras av punk längre.

Jag vet inte om punken kan anses etablerad, bara för att Green Day och Good Charlotte mfl visas på MTV osv så innebär det inte att undergroundscenen försvunnit. Nämnda band är inte representativa för hela punkrörelsen och det finns fortfarande många band som inte passar in i "finrummet"

Lika lite som nazismen kan anses ha blivit accepterad bara för att Sverigedemokraterna fått några ynka mandat i några kommuner-det är liksom inte samma sak.,...

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2006-10-17 10:25

Har sjäv vart inne å vänt i goth, synth, EBM-svängen. Det känns som om det finns både krafter som verkar för både spridning och isolering av stilarna. Många vill fortsätta vara underground och subkulturellt, och en del vill påverka stora massan.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-17 10:26

Vee-Eight skrev:Har sjäv vart inne å vänt i goth, synth, EBM-svängen. Det känns som om det finns både krafter som verkar för både spridning och isolering av stilarna. Många vill fortsätta vara underground och subkulturellt, och en del vill påverka stora massan.

Ja,det förekommer väl inom alla musikgenrer...många vill ha "sin" musik för sig själv...

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2006-10-17 22:17

Det måste vara jobbigt att vara ung idag. Alla musikstilar är i princip redan påhittade (tja, kanske electroreggae inte är paxat än), föräldrarna har gjort och sett allt ur diverse vinklar.

Som i mode och annat, ett idisslande av gamla klichéer...

ok ska sluta gnälla :)

Förra gången jag undrade om nån såg punk-dokumentären på SVT i höstas(?) fick jag ett svar.... nån mer??

Den usrprungliga punken dog förhoppningsvis aldrig, men den kanske ter sig på ett helt annat sätt idag än då? Sen att det idag finns typ "old school"-punk fortfarande är ju bara trevligt :)

Men, var finns det provokativa nyskapandet idag?

Millwall

Inläggav Millwall » 2006-10-18 07:12

phloam skrev:

Förra gången jag undrade om nån såg punk-dokumentären på SVT i höstas(?) fick jag ett svar.... nån mer??

Menar du Don Letts dokumentär "punk attitude"..är det den du menar så har jag tonvis med åsikter...

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-10-20 08:25

Millwall! Du borde skaffa dig en Signatur och texten är ju given:
No one likes us - we don't care... 8)

Föregående

Återgå till Skivrekommendationer