The_Man skrev:Hmm min erfarenhet säger att den rebelliska sida mognar inte, utan man mognar ifrån den. Rebel handlar ofta(nästan alltid) bara om att man ska vara annorlunda än massan, sen om det är rätt eller fel spelar mindre roll. Men det klart man ska bryta mot massan om den är fel....men man ska inte göra det bara för att man ska vara rebellisk

Ja,jag vet inte....det är väl synd om folks rebelliska sida försvinner. Min kommer nog aldrig direkt försvinna. Dock så tar den sig nu,2006 helt andra uttryck än den gjorde 1996 eller 1990. Man tar väl mer sig förnuft till fånga och inser att man enbart med sin röst kan skrika sig till förändring-utan måste ta andra vägar.
Tex då man nu ser folk behandlas illa på tex idrottsevenemang-tex att nitiska vakter behandlar oskyldiga som brottslingar....DÅ skrek man "fascist" och pekade finger...medans man nu tex tar kontakt med tidningar el. skriver insändare om sin observation..eller ännu hellre-tar kontakt med klubbens styrelse och påpekar problemen.
Hoppas folk förstår vad jag menar...det är bara ett exempel, men det är väl ett prov på att protestera på ett moget sätt. Man protesterar ju fortfarande-bara smarta nu än då.
Nu kom det här att handla om nåt helt annat...men jag säger som jag sa tidigare.
Många av oss inom punkscenen välkommnar Bizex-B tillbaka....och egentligen så är väl vad de som inte tillhör "vår" scen tycker och tänker..
ganska oviktigt...