Moderator: Redaktörer
Hon svinaherde, sipp brud i slips
Gjorde var männ'ska galen, spelte kastrull
Döden i grytan byta bort sin kastrull
Högt över havet och bort emot land
Stämmer frekvensen så räcker jag fram
Plus når minus och lyckan är gjord
Sanna mina ord
hifikg skrev:Ni trodde ni skulle komma undan va? Ha! En pandemi stoppar inte Mello. Förra året var det kanske det sista stora evenemanget med publik innan allt slog igen. I år kör man på ett Corona-anpassat sätt. Bara att bänka sig på lördag!
Har du någon favorit?
peterh skrev:hifikg skrev:Ni trodde ni skulle komma undan va? Ha! En pandemi stoppar inte Mello. Förra året var det kanske det sista stora evenemanget med publik innan allt slog igen. I år kör man på ett Corona-anpassat sätt. Bara att bänka sig på lördag!
Har du någon favorit?
Får man hoppas att det går i radio så vi slipper se eländet i tv ?
peterh skrev:hifikg skrev:Ni trodde ni skulle komma undan va? Ha! En pandemi stoppar inte Mello. Förra året var det kanske det sista stora evenemanget med publik innan allt slog igen. I år kör man på ett Corona-anpassat sätt. Bara att bänka sig på lördag!
Har du någon favorit?
hifikg skrev:peterh skrev:hifikg skrev:Ni trodde ni skulle komma undan va? Ha! En pandemi stoppar inte Mello. Förra året var det kanske det sista stora evenemanget med publik innan allt slog igen. I år kör man på ett Corona-anpassat sätt. Bara att bänka sig på lördag!
Har du någon favorit?
Tsss... det går på TV och du MÅSTE titta, erkänn att du inte kan låta bli!
Kalejdokom skrev:Danny har ju ett nummer som han velat göra i 20 år, men inte kunnat för att det inte funkar med publik i salongen! Vad kan det vara?!![]()
Baffel skrev:Dra igång en swishbetting KG. Typ 50 spänn i potten , satsa på vinnare . Eller vilka som går till final , eller vad som .Jag är med på det.
E skrev:En gryta på industrikyckling låter som perfekt mat till detta.
Jag avstår.
Mvh E*
hifikg skrev:Har ni skaffat snacks, öl, ölkorv, vin och god mat nurå? Klockan 20 smäller det!
Spolar öronen med god jazz nu, så de ska vara i form när det blir dags. Kommer att tillreda en kycklinggryta speziale till evenemanget.
petersteindl skrev:En vanlig Cote du Rhone funkar bättre.
petersteindl skrev:En sådan kostar ju bara 5 tusen och uppåt.
petersteindl skrev:En vanlig Cote du Rhone funkar bättre.
hifikg skrev:Heja Arvingarna! F-n jag har blivit gammal eller homosexuell, jag gillar allt!
Kronkan skrev:Hustrun/Popsnöret röstar. Inte jag.
Hårdrockarna hänger med. Det är många gånger kul att lyssna på. Men föredrar något som får dansbenen att rycka på en gammal gubbe,
Sedan är det vidare filmfestivalen där vi skall titta på Göteborgskultur i form av Nationalteatern. Såg dem första gången på en nattklubb som jag glömt vad den hette.Låg vid Svingeln.
Baffel skrev:Arvingarna vidare till final. Tack och godnatt.
hifikg skrev:Kronkan skrev:Hustrun/Popsnöret röstar. Inte jag.
Hårdrockarna hänger med. Det är många gånger kul att lyssna på. Men föredrar något som får dansbenen att rycka på en gammal gubbe,
Sedan är det vidare filmfestivalen där vi skall titta på Göteborgskultur i form av Nationalteatern. Såg dem första gången på en nattklubb som jag glömt vad den hette.Låg vid Svingeln.
Popsnöret har ett ungt sinne
Kronkan skrev:hifikg skrev:Kronkan skrev:Hustrun/Popsnöret röstar. Inte jag.
Popsnöret har ett ungt sinne
Det har hon. Men Danny gick ju vidare. Det var enligt min uppfattning den dansvänligaste låten. Hustrun påminner mig nu att gjort bra resultat på en danstävling med fel kvinna.
Ljudet för komprimerat.
lennartj skrev:Jag har aldrig tagit Mello så allvarligt och kanske sett två till fyra avsnitt per år om jag inte haft något bättre för mig.
I dessa pandemitider kommer jag nog inte att ha något bättre för mig och ser kanske alla avsnitten i år.
Traditionell Svensk dansbandsmusik är bruksmusik som jag inte lyssnar på frivilligt.
Arvingarna hade superbt tryck i sången. Den är väl egentligen ingen dansbandslåt, så den förtjänar att gå vidare och även Jessica Andersson, tycker jag.
Nu lade jag egentligen för mycket vikt vid artisterna och själva framförandet.
Mello är väl egentligen en melodifestival?
Bill50x skrev:De två sämsta bidragen gick direkt till final, säger väl en del om smaken hos dem som röstar?
Elitisten / B
hifikg skrev:Nästa vecka är ALLA med!
E skrev:hifikg skrev:Nästa vecka är ALLA med!
Jag lovar att titta om Morello gör det!![]()
Mvh E*
lennartj skrev:Jag har aldrig tagit Mello så allvarligt och kanske sett två till fyra avsnitt per år om jag inte haft något bättre för mig.
I dessa pandemitider kommer jag nog inte att ha något bättre för mig och ser kanske alla avsnitten i år.
Traditionell Svensk dansbandsmusik är bruksmusik som jag inte lyssnar på frivilligt.
Arvingarna hade superbt tryck i sången. Den är väl egentligen ingen dansbandslåt, så den förtjänar att gå vidare och även Jessica Andersson, tycker jag.
Fett med djupbas överlag och kompression hör väl till genren, men en typisk ljudlimpa och en stackas 6½" midbas i ett hörn kan väl bara förmedla förkrympta missljud eller inget av detta?
Nu lade jag egentligen för mycket vikt vid artisterna och själva framförandet.
Mello är väl egentligen en melodifestival?
paa skrev:Det var sämsta deltävlingen på hemskt länge!
paa skrev:Nu gäller det att glömma och gå vidare. Amanda Jenssen ska sjunga en Salo-låt i TV4 i kväll!
sportbilsentusiasten skrev:Vad skulle felet varit med "Ticke-Tocka med oss"?
jeff_belowski skrev:Har TikTok även märkesskyddat uttrycket "Ticke-Tocka" på svenska?
Vad är problemet?
paa skrev:Håller på att frosta av frysen, kanske måste kolla på den i stället?
Johan_Lindroos skrev:Var är basen?
Baffel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Vad skulle felet varit med "Ticke-Tocka med oss"?
TikTok :
https://en.wikipedia.org/wiki/TikTok
Engbergs : Fyra bugg och en Coca Cola
Sångtexten handlar om att under årets mörkare perioder se fram emot sommar och sol. Eftersom Sveriges Television inte fick gynna enskilda företag fick sången byta titel till "Boogaloo" inför Eurovision Song Contest 1987, där Curt-Eric Holmquist var dirigent.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fyra_Bugg ... (s%C3%A5ng)
Sen håller jag för övrigt med om det paa skriver.
Bill50x skrev:Såg Mello igår. Överraskande att inte de två sämsta bidragen gick direkt till final utan faktiskt de två bästa! Undrens tid är inte förbi tydligen...
/ B
Kronkan skrev:All inklusive, jag säger inget. Bäst nog att vara tyst
Baffel skrev:Kronkan skrev:All inklusive, jag säger inget. Bäst nog att vara tyst
Nä, ös på bara. Var inte tyst![]()
Min gissning : Mammorna till final plus Saade, fast jag inte tyckte den var så bra. Kanske hon med den vita elguran...
hifikg skrev:Jag betal-röstade på nummer sex, tyckte hon var bäst, men att de etablerade skulle "vinna" var väl inte helt otippat.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Jag betal-röstade på nummer sex, tyckte hon var bäst, men att de etablerade skulle "vinna" var väl inte helt otippat.
Hon med gitarren, Clara Klingenström? Klart bra, tillsammans med the Mamas. Resten var skräp, om ni frågar mig. Clara var lite spattigt fjortis i sitt rörelsemönster men sjöng bra och hade en bra låt. Andersson och Wahlgren var bättre än väntad, hon hade bättre humor än väntat. Per kan man lita på även om han ibland har svårt att slappna av och tror han måste vara rolig varje sekund. Här en bild på en äldre släkting från Mallorca...
/ B
hifikg skrev:Dags att bänka er o börja ladda upp!!
goat76 skrev:hifikg skrev:Dags att bänka er o börja ladda upp!!
Äntligen snooker på Eurosport!
paa skrev:Frågan är väl snarare om du hört alla bidragen än?
paa skrev:Då "vet" du förstås vilken som vinner?
HenrikTornquist skrev:Jag har lämnat tv:n, efter en låt (Klara) och en halv minut av näste man. Sicket jävla mööög, tycker jag.
HenrikTornquist skrev:Du kan tro vad du vill, somliga mår bättre utan den jämntjocka skiten.
hifikg skrev:HenrikTornquist skrev:Du kan tro vad du vill, somliga mår bättre utan den jämntjocka skiten.tycker det är rätt fet variation i år
Bäst är Clara Klingenström, men tyvärr vinner hon inte ikväll.
hifikg skrev:Clara har sex låtar på Qobuz o förmodligen på alla andra streamingtjänster, men de går inte att köpa för nedladdning.
Edit: De går att köpa, jag var bara inte inloggad. 140 spänn för sex låtar. Låter väl som en schyst deal? Fast roligare vore om hon fanns på bandcamp eller nåt o fick en större del av slantarna själv. Undersökning ska vidtas.
hifikg skrev:peterh skrev:hifikg skrev:Ni trodde ni skulle komma undan va? Ha! En pandemi stoppar inte Mello. Förra året var det kanske det sista stora evenemanget med publik innan allt slog igen. I år kör man på ett Corona-anpassat sätt. Bara att bänka sig på lördag!
Har du någon favorit?
Tsss... det går på TV och du MÅSTE titta, erkänn att du inte kan låta bli!
hifikg skrev:Anna? Eller?
paa skrev:hifikg skrev:Anna? Eller?
Gissade du fel eller?
hifikg skrev:Cornelia fick vika ner sig. Ukraina vann. Lite speciellt. Tyskland på sista plats.
sportbilsentusiasten skrev:Tre bidrag är hittar, Belgium, England o Sverige.
Men Ukraina kommer tyvärr vinna
goat76 skrev:hifikg skrev:Cornelia fick vika ner sig. Ukraina vann. Lite speciellt. Tyskland på sista plats.
Efter att alla bidrag passerat var vi i min familj överens om att Tyskland var en av favoriterna. Se hur det gick...![]()
Vad tyckte ni i familjen hifikg om Tysklands bidrag?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster