Moderator: Redaktörer
LEXrasta skrev:Men du menar att alla stereo bänkar som e upphängda med fjädrar är ormolje skit eller???
Manga_X skrev:LEXrasta:
Jag har erfarit samma resultat som dig med nämda produkt!
Tydligt upplevd förbättring här hemma.
Mvh Magnus Eriksson
Kom igen nu va!!!!Kan ni inte alla erkänna att ni smyg twekar lite
/Danne
woland skrev:LexRasta skrev:Kom igen nu va!!!!Kan ni inte alla erkänna att ni smyg twekar lite
/Danne
Jodå, det har hänt. Minns när jag testade den "gröna pennan" om nog minns. Enligt en amerikansk HiFiJournalist skulle den vara det samma som att lägga 6000$ på uppgradering av CD-spelaren. Vart det någon skillnad? Näää. det vart det inte...
Manga_X skrev:Jag har erfarit samma resultat som dig med nämda produkt!
Tydligt upplevd förbättring här hemma.
Det är väl precis tvärt omMayro skrev:Den som inte hör skillnader på sina grejor då dom tweekar har aldeles för kassa grejor
Det finns en samling människor som alltid hör skillnad på allt har jag märkt, det må till och med vara olika stickkontakter till nätsnoken . Samma människor predikar inte sällan blindtestets värdelöshet (kanske för att deras inbillade upplevelser inte kan verifieras i ett blindtest?!)
flateartharn skrev:Skivspelare och CD-spelare är känsliga för vibrationer.
Det lönar sig inte att försöka dämpa bort vibrationer, man måste filtrera bort dom (med mekaniska filter).
norman skrev:Max_Headroom skrev:Jag trodde SD-foten var ett typsikt mekaniskt filter. Fjäder + dämpare.
SD-foten är mest bara en fjäder, dämpningen är mycket liten.
Det är väl precis tvärt om . Det är de billigare/sämre grejorna som har "tweakpotential", de bra grejorna är ju inte bra om de förändras av t.ex. lite olika apparatfötter.
Jag ställer upp på ett blindtest!
Ordna till det i min anläggning, i mit hem så antar jag utmaningen Morgan!!!
Vi har några veckor på oss innan vi packar ihop allt och flyttar till Timrå.
FBK skrev:Jag ställer upp på ett blindtest!
Varför blev det så tyst nu Morgan när Manga X erbjuder sitt hem och anläggning för detta som ni älskar att trycka ner i halsen på alla....dvs har du blindtestat
'FBK skrev:Jag ställer upp på ett blindtest!
Varför blev det så tyst nu Morgan när Manga X erbjuder sitt hem och anläggning för detta som ni älskar att trycka ner i halsen på alla....dvs har du blindtestat
Det är väl toppen om Manga_X har lust att börja blindtesta saker! Upplägg och genomförande litar jag på att han klarar av att göra själv - så besvärligt är det ju inte. Jag skall till och med lita på hans resultat, om han utförligt redovisar tillvägagångssättet.
och vaddå trycka ner i halsen? Det var fult sagt! Jag är ultra-ödmjuk, och menar bara att andra bör vara detsamma inför sin förmåga att höra saker. Därför vill jag att man använder blindtest - annars litar jag inte på testresultat. Bara så enkelt.
Så nu kanske alla blindtesträvar vill enkelt berätta för mig skriftligen EXAKT hur jag borde göra för att få ett felsäkert blindtest om det nu finns något som kan kallas "felsäkert".
Manga_X skrev:Någongång har jag utsatt min fru för 20 ggr av samma produkt utan byte.
Mayro skrev:hjälp..
Finns det nu ytterligare en text i detta ämne BT .. och denna gång i världens bästa "molt" att hänvisa till![]()
![]()
![]()
fy fan.. Kollade en del där i i veckan som var.. tråkigare får man bara inte bli utan det torde kunna anses som straffbart... vikken skräptidning helt enkelt..
Vee-Eight skrev:Den behöver ju inte tilltala alla.
Om man är intresserad av blindtest så finns det en utmärkt artikel om precis det av Svante i senaste numret av Musik och Ljudteknik.
Max_Headroom skrev:Mayro skrev:hjälp..
Finns det nu ytterligare en text i detta ämne BT .. och denna gång i världens bästa "molt" att hänvisa till![]()
![]()
![]()
fy fan.. Kollade en del där i i veckan som var.. tråkigare får man bara inte bli utan det torde kunna anses som straffbart... vikken skräptidning helt enkelt..
Hästlängder bättre än dom komersiella blaskorna i alla fall, även om dom stundtals kan vara underhållande i sina orgier av floskler om lyssningsintryck med måttlig förankring i den fysiska världen.
Mayro skrev:Max_Headroom skrev:Mayro skrev:hjälp..
![]()
![]()
Hästlängder bättre än dom komersiella blaskorna i alla fall, även om dom stundtals kan vara underhållande i sina orgier av floskler om lyssningsintryck med måttlig förankring i den fysiska världen.
jaha..max h.. I min värld är det roligare att läsa NÅGON text än ingen text då man betalar för skiten. Molt betalas via medlemskapavgiften... Och molt är ju TOM om du inte noterat det...helt jävla tom..
FBK signatur skrev:Jag är ett pucko enligt Rydberg, bara så att ni vet!
crion skrev:Jag frågade förut om vi kunde sätta upp en sticky topic med "rekommenderad procedur för blindtest" eller liknande...
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 34 gäster