Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget kommer att utveckla, marknadsföra och tillverka högtalare samt därtill förenlig verksamhet."
MagnusÖstberg skrev:Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
UrSv skrev:Jo, det är ju inget problem att utveckla och marknadsföra "därtill förenlig verksamhet" men att tillverka verksamhet låter väldigt statligt/kommunalt/landstingsmässigt...
UrSv skrev:Oavsett hur svårt just det nu kan vara ber jag att få önska alla inblandade lycka till!
Aerob skrev:Så nu vill jag och säkert flera med mig veta mer om detta företag!
jonasp skrev:Om man försöker läsa verksamhetsbeskrivningar som du precis gjorde kan jag berätta att det finns väldigt, väldigt många bolag som tillverkar därtill förenlig verksamhet...![]()
MagnusÖstberg skrev:Det där blir ju lite sämre eftersom det excluderar allt utom högtalartillverkning..
Jag hoppas vi får se lite elektronik från dem med
MagnusÖstberg skrev:DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Bolaget kommer att utveckla, marknadsföra och tillverka högtalare samt därtill förenlig verksamhet."
Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
Harryup skrev:MagnusÖstberg skrev:DanNorman skrev:"Verksamhetsbeskrivning
Ajdå, någon borde pratat med dem om hur man utformar verksamhetsbeskrivningen !
Bolaget kommer att utveckla och marknadsföra tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn. Samt bedriva och utveckla därmed förenlig verksamhet.
Kan vara svårt för en högtalartillverkare att behöva en båt på firman annars.
mvh/Harryup

Så här ser en bolagsbeskrivning ut som du troligen känner igen:petersteindl skrev:Bolaget kommer att utveckla, tillverka, marknadsföra och försälja tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn och inom mat och dryck samt bedriva därmed förenlig och oförenlig verksamhet.![]()
Jag tippar att grabbarna även skall sälja någotKan ju vara bra att dra kostnader på den avdelningen också.
MvH
Peter
MagnusÖstberg skrev:Så här ser en bolagsbeskrivning ut som du troligen känner igen:petersteindl skrev:Bolaget kommer att utveckla, tillverka, marknadsföra och försälja tjänster och produkter inom automobil, marin, hemma och fritidssektorn och inom mat och dryck samt bedriva därmed förenlig och oförenlig verksamhet.![]()
Jag tippar att grabbarna även skall sälja någotKan ju vara bra att dra kostnader på den avdelningen också.
MvH
Peter
Bolaget skall utveckla, konstruera, producera, marknadsföra och försälja hemelektronik för konsumenter och professionellt bruk samt bedriva konsultverksamhet i anslutning därtill ävensom idka annan därmed förenlig verksamhet.
Det bolaget kan alltså inte äga en båt som en del av verksamheten
jonasp skrev:Aerob skrev:Så nu vill jag och säkert flera med mig veta mer om detta företag!
Då får ni sukta ett tag till!
Aerob skrev:Men något får ni väl dela med er? Mer än det som står i verksamhetsbeskrivningen alltså..
Aerob skrev:Kommer det ett manifest?
schmutziger skrev:övertonseliminering tror jag att jonas är en fena på iaf...
Aerob skrev:Men något får ni väl dela med er? Mer än det som står i verksamhetsbeskrivningen alltså.
Fjonkalicious skrev:Är det inte roligare med verklighet än illusion?![]()
jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:Är det inte roligare med verklighet än illusion?![]()
Hur skiljer du den perfekta illlusionen från verkligheten?![]()
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:Är det inte roligare med verklighet än illusion?![]()
Hur skiljer du den perfekta illlusionen från verkligheten?![]()
Skjuter trummisen med salongsgeväret och ser om han slutar spela?
DVD-ai skrev:Kan imte se klippet, fejan tjatar om någon sekritessinställning...
jonasp skrev:Tack för feedback adhoc och jag tackar även för intresset. Vi kommer att lägga till imperialistiska måttenheter vad det lider då högtalarna även kommer att säljas i sådana länder. Jag hoppas att få träffa många av er på mässan och berätta om mina tankar bakom burkarna.
KarlXII skrev:jonasp skrev:Tack för feedback adhoc och jag tackar även för intresset. Vi kommer att lägga till imperialistiska måttenheter vad det lider då högtalarna även kommer att säljas i sådana länder. Jag hoppas att få träffa många av er på mässan och berätta om mina tankar bakom burkarna.
Flyttar över hit från mässtråden.
Ovation F8 - vilken snygging! Den såg man inte komma.
Måste vara en duktig industridesigner bakom pennan.
Ska bli kul att få lyssna på.
13 kilo! Vad är den gjord i?
KarlXII skrev:Sångaren i Iron Maiden luktar fruktansvärt illa. Inget man vill ha hem i vardagsrummet.
Skrikig är han också. Hans illusion däremot är ju både luktfri och volymkontrollerad.
robsarve skrev:KarlXII skrev:Sångaren i Iron Maiden luktar fruktansvärt illa. Inget man vill ha hem i vardagsrummet.
Skrikig är han också. Hans illusion däremot är ju både luktfri och volymkontrollerad.
Hmm, hårdrockssångare, olympisk bågskytt, jetpilot och stridsvagnssamlare. Han står helt klart på min inbjudningslista på drömmiddagsgäster.
Däremot lyssnar jag i stort sett aldrig på maiden.
I8-orna ser jag fram emot att få provlyssna imorgon.
KarlXII skrev:Ja, du har ju redan andningsskyddet på dig så det är nog inga problem.
bomellberg skrev:Högtalaren är verkligen superläcker.
Jag gissar att diskanten sitter under det blåa tyget, och skall placeras i lyssnarens öronhöjd. Vad innebär det för basåtergivningen att den (basen) blir placerad så högt på väggen? Tappar man inte stödet från golvet?
KarlXII skrev:Vad hoppas ni på att de ska kosta i butik?
bomellberg skrev:KarlXII skrev:Vad hoppas ni på att de ska kosta i butik?
Läste jag inte 14.995 per par någonstans? Kan inte hitta det nu.
bomellberg skrev:KarlXII skrev:Vad hoppas ni på att de ska kosta i butik?
Läste jag inte 14.995 per par någonstans? Kan inte hitta det nu.
Aerob skrev:Fjonken har onekligen gjort ett bra jobb!! Säg nu att dom finns i cocobolo också!
Aerob skrev:Naqref, du höll väl på och leka lite med egenkonstruerade element? Hamnade det något sådant i dessa burkar eller är det från hovleverantörernas standardsortiment?
Vinylcalle skrev:Aerob skrev:Fjonken har onekligen gjort ett bra jobb!! Säg nu att dom finns i cocobolo också!
+1
En av få hifiprodukter som inte ser "hifi" ut men ändå är snygga.![]()
MvH Carl
Erik_Johansson skrev:Är det bara jag som väntar spänt på att få se hur de ser ut utan sin huv/tygfront?
/Erik
phloam skrev:Vinylcalle skrev:Aerob skrev:Fjonken har onekligen gjort ett bra jobb!! Säg nu att dom finns i cocobolo också!
+1
En av få hifiprodukter som inte ser "hifi" ut men ändå är snygga.![]()
MvH Carl
+10
.........Glebstersnyggt!!!!!!!!!
robsarve skrev:Får tacka de båda gentlemenen nagref och fjonk för mässans trevligaste demo!
Uppskattade ljudet mycket även om jag gärna hade lyssnat på något mer höguppöst än spotify (misstänker att det glömdes hemma i mässtress).
Ett prov på att en bra, utförd, enkel konstruktion, kan hävda sig väl mot mycket annat. Formgivningen är en fullträff. Det som slog mig är hur väl de skulle fungera flankerandes en platt-tv i mindre vardagsrum.
robsarve skrev:Får tacka de båda gentlemenen nagref och fjonk för mässans trevligaste demo!
Uppskattade ljudet mycket även om jag gärna hade lyssnat på något mer höguppöst än spotify (misstänker att det glömdes hemma i mässtress).
hifikg skrev:Det var kul att se och höra Lill-Stig och AI. Kom nog lite försent på dagen, med lite för mycket välljud i öronen för att bli riktigt upphetsad över spotifierad musik. Stilrent var det. Anders försvann när jag skulle säga hej, så kan det gå.
NiklasF skrev:Var alá Elvis/Johnny Cash fjonk alltså, jag och namn är ingen bra kombo.
paa skrev:Trevligt rum och trevligt ljud. Lite förvånad var jag att det demades med laptoppens inbyggda ljudkort. Jag har förstås ingen aning om hur bra det kan vara i den datorn, men jag vet ju hur dåligt det är i några av mina laptoppar, och även att ett USB-ljudkort inte är så hemskt svårt att ansluta.
Almen skrev:Har ni avtal med butiker ännu, i så fall vilka? Ser spännande ut!
tummenmittihanden skrev:Tillhör plåten(?) på väggen högtalarkonstruktionen? Bör man, i så fall, ha tomt under högtalaren, d v s inte sätta den över någon bänk eller liknande? Är det för att basporten är nedåtriktad?
tummenmittihanden skrev:Tillhör plåten(?) på väggen högtalarkonstruktionen? Bör man, i så fall, ha tomt under högtalaren, d v s inte sätta den över någon bänk eller liknande? Är det för att basporten är nedåtriktad?
_Fredrik_ skrev:Konstigt var dock att på en bild på väggen med skotrar så vara bara en av fyra Lambretta, resten Vespor. Inte så bra.
_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Konstigt var dock att på en bild på väggen med skotrar så vara bara en av fyra Lambretta, resten Vespor. Inte så bra.
paa verkade tycka annorlunda.
NiklasF skrev:robsarve skrev:Får tacka de båda gentlemenen nagref och fjonk för mässans trevligaste demo!
Ett prov på att en bra, utförd, enkel konstruktion, kan hävda sig väl mot mycket annat. Formgivningen är en fullträff. Det som slog mig är hur väl de skulle fungera flankerandes en platt-tv i mindre vardagsrum.
Var alá Elvis/Johnny Cash fjonk alltså, jag och namn är ingen bra kombo.
Skoj att ha sett både Naqref och Fjonk, var trevligt som tusan hemma hos Lindgren och Östberg på kvällen.
Paa har kanske inte kört nån Lambretta, då är det förståeligt.Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
En roliga sak var att Ludwig (mässansvarig) dök upp på söndagsförmiddagen med Alexandra (?) från Brinkmann bara för att visa upp hur coolt vårt rum var.
Fjonkalicious skrev:NiklasF skrev:robsarve skrev:Får tacka de båda gentlemenen nagref och fjonk för mässans trevligaste demo!
Var alá Elvis/Johnny Cash fjonk alltså, jag och namn är ingen bra kombo.
Skoj att ha sett både Naqref och Fjonk, var trevligt som tusan hemma hos Lindgren och Östberg på kvällen.
"Fjonken has left the Sthlm"
Jomenvisst, Lindroos och möstberg skall ha en eloge för att dom riggade efterfest. Riktigt trevligt var det. Jag har heller inte riktigt koll på alla namn och nicknames.
Det visar sig att några har varit i vår monter utan att ge sig till känna och till nästa gång kan man hoppas att man kastar fram en tass. Alltid roligt att träffa nytt folk.
Med vänlig hälsning,
Filip
_Fredrik_ skrev:Paa har kanske inte kört nån Lambretta, då är det förståeligt.
jonasp skrev:Vafan vi skulle skakat tass ju!
bakerman22 skrev:jonasp skrev:Vafan vi skulle skakat tass ju!
Du var inte med på kvällen hos Johan och MÖ eller...?
Jag var ju där, men jag var lite *ähum* full...![]()
jonasp skrev:bakerman22 skrev:jonasp skrev:Vafan vi skulle skakat tass ju!
Jag bangade på kvällen, jag var nyinkommen i landet från USA och rasade nästan ihop av trötthet...
Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
En roliga sak var att Ludwig (mässansvarig) dök upp på söndagsförmiddagen med Alexandra (?) från Brinkmann bara för att visa upp hur coolt vårt rum var.
Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
vad har hon för nick på faktiskt?OlA-68 skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
Alexandra heter fö. brinkman i efternamn... och jobbar som skivspelarkonstruktör
hifikg skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
Men vänta nu... jag var ju där... vad missade jag? Vad var det som var så maxat? Visserligen var det bland de sista rum jag besökte, men så jäkla trött kan jag väl ändå inte ha varit. Rummet jag besökte var bland de mindre på mässan, granne med det tysta OD11-rummet. Jag minns ett bord till vänster med diverse elektronik, nåt från HA tror jag och en Sonos. Anders satt vid bildskärmen och på väggen 2-3 meter framför sista stolsraden, var det två-tre rader stolar? fanns AI-högtalarna med plåtrännor under och på ett hemsnickrat stativ stod Lillstig. På kortväggarna hängde nåt med hål i och mellan högtalarna en affisch. Det är min minnesbild. Jag tog inte ens en bild därinne.
Jag hade tänkt hälsa på Anders, men när Filip tog över så försvann han ut och Filip kopplade jag inte till någon på Faktiskt.
I vilket annat rumm satt det en herre i mörk polotröja, rökte rak pipa och spelade skivor för gästerna?hifikg skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
Men vänta nu... jag var ju där... vad missade jag? Vad var det som var så maxat? Visserligen var det bland de sista rum jag besökte, men så jäkla trött kan jag väl ändå inte ha varit. Rummet jag besökte var bland de mindre på mässan, granne med det tysta OD11-rummet. Jag minns ett bord till vänster med diverse elektronik, nåt från HA tror jag och en Sonos. Anders satt vid bildskärmen och på väggen 2-3 meter framför sista stolsraden, var det två-tre rader stolar? fanns AI-högtalarna med plåtrännor under och på ett hemsnickrat stativ stod Lillstig. På kortväggarna hängde nåt med hål i och mellan högtalarna en affisch. Det är min minnesbild. Jag tog inte ens en bild därinne.
Jag hade tänkt hälsa på Anders, men när Filip tog över så försvann han ut och Filip kopplade jag inte till någon på Faktiskt.
_Fredrik_ skrev:I vilket annat rumm satt det en herre i mörk polotröja, rökte rak pipa och spelade skivor för gästerna?
Erik_Johansson skrev:För oss som inte var där... Är det så "illa" att högtalarna inte kläddes av vid något tillfälle under helgen?![]()
_Fredrik_ skrev:I vilket annat rumm satt det en herre i mörk polotröja, rökte rak pipa och spelade skivor för gästerna?hifikg skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
eljulio skrev:Kan ni berätta mer om hur de bör placeras? Bredd mellan diskanterna, lämpligt lyssningsavstånd med mera.
Förutom att de hängs på väggen då alltså...
Mvh
hifikg skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
djimp skrev:Tack för en trevlig och i mitt fall lång lyssningsstund på lördagen. Snyggt inrett och skönt häng. AI Ovation F8 var en angenäm upplevelse, både till utseende och framförallt ljud o designen blev godkänd av bruttan oxå![]()
Ett xtra + i kanten för att ni körde Lill Stig på min och en äldre herres önskan trots att demotimmen inte var slagen än.
Jag blev imonerad över hur bra den lilla rackaren spelar, röster o gitarr var riktigt sköna att lyssna på och jag fick tillbaks en wow-känsla som när jag o polarna upptäckte HIFI i mitten på 80-talet och hängde titt som tätt hos Nils-Gunnar på Jämtljud i Östersund. Stort tack!
Mvh JP
jonasp skrev:bakerman22 skrev:jonasp skrev:Vafan vi skulle skakat tass ju!
Jag bangade på kvällen, jag var nyinkommen i landet från USA och rasade nästan ihop av trötthet...
jonasp skrev:I ärlighetens namn är några Lana-låtar riktigt illa inspelade så jag satt och blev lite nervös. Men det gick ju bra.
RMA skrev:Tyvärr hann jag inte lyssna på lillstig,ska ni vara med på Sweetspot i Jönköping? Vad är det för pris & tillgång på lillstig?
shifts skrev:Det blir nog bättre om ni inte kört Spotify som källa:
https://www.hdtracks.com/index.php?file ... il&id=9973
shifts skrev:_________________
Det HÄR (Spotify) lyssnar jag mycket på just nu.
Hej djimp,
Tack för ditt besök och dina vänliga ord. Jag har för mig att jag kommer ihåg vem du var, eftersom du var en av dom jag räknade ut att tillhöra faktiskt.se och frågade efter ditt nick. Roligt att du tog dig tid att lyssna på våra högtalare, om jag inte minns fel var det även då jag lyckades ratta in fel Chris Jonas samt att vi lyssnade på Kari Bremnes fyrlåt.
Hoppas att vi får tillfälle att ses igen!
Mvh
Filip
Fjonkalicious skrev:hifikg skrev:Naqref skrev:_Fredrik_ skrev:Ja, AI:s rum var för jävla maxat!
Hej hifikg,
När det gäller maxat rum så får _Fredrik_ svara på det. Jag tycker din bild av rummet verkar någorlunda rätt och riktig. Min fråga till dig är: Vad kunde vi gjort för att du skulle fått en ännu mer positiv upplevelse?
Mvh
Filip (AI)
Måste det vara antingen eller?eljulio skrev:Vad är det i första hand? Lifestyleprodukt eller annat?
eljulio skrev:Vad är det i första hand? Lifestyleprodukt eller annat?
jonasp skrev:eljulio skrev:Vad är det i första hand? Lifestyleprodukt eller annat?
Tanken/visionen med produkten är att det ska vara en hifihögtalare som går relativt djupt i basen som går att använda i normala vardagsrum. Med andra ord mer hifi än lifestyle. Skulle den vara enbart lifestyle hade vi nog gjort den betydligt mindre.
Ni får dema med Singstar nästa gångjonasp skrev:Alexi skrev:Ursäkta OT, men jag har Lana på Singstar å där låter det riktigt bra!
Ok! Jag tyckte nog publiken såg nöjd ut när det spelades Lana.
Naqref skrev:Du har kanske mer rätt än du tror paa.![]()
Vi ligger lite efter i planeringen. Datorkrascher hos underleverantörer, semestrar och resor som var osynkade etc etc. Det får vi ta som nytt företag men vi blir väl bättre på det också.
petersteindl skrev:Naqref skrev:Du har kanske mer rätt än du tror paa.![]()
Vi ligger lite efter i planeringen. Datorkrascher hos underleverantörer, semestrar och resor som var osynkade etc etc. Det får vi ta som nytt företag men vi blir väl bättre på det också.
Nästa steg är att ju närmare målet man kommer desto mer processer är involverade och då ökar svårighetsgraden på kontroll över processerna.![]()
Mvh
Peter
Naqref skrev:De demades hos Ågrens Hifi i förra helgen tror jag det var. Vi håller på med produktion för att kunna få ut dom till fler ÅF.
Naqref skrev:De demades hos Ågrens Hifi i förra helgen tror jag det var. Vi håller på med produktion för att kunna få ut dom till fler ÅF.
schmutziger skrev::D
jonasp skrev:Jodå, Acoustic Illusion finns än och det ska blir en fortsättning trots min kollegas tragiska frånfälle. Jag hoppas kunna lätta lite på förlåten till nästa modell som vi ska visa för allmänheten här alldeles straxt.
PappaBas skrev:Skall bli spännande
paa skrev:I Göteborg?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster