Moderator: Redaktörer
Claes skrev:Men med min fråga avsåg jag inte konstruktion av ljudutrustning.
Claes skrev:
Skälet till att jag hänvisar till annan plats i stället för att besvara din fråga här är jag inte vill ta alltför mycket utrymme i anspråk på Faktiskt för att skriva specifikt om Studio Blue.
RogerGustavsson skrev:Finns väl en gemensam nämnare bland oss som kan/kunde tänka sig ett ljudtekniskt yrke. Är vi inte alla på "fel" sida om femtio?
RogerGustavsson skrev:Finns väl en gemensam nämnare bland oss som kan/kunde tänka sig ett ljudtekniskt yrke. Är vi inte alla på "fel" sida om femtio?
PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Finns väl en gemensam nämnare bland oss som kan/kunde tänka sig ett ljudtekniskt yrke. Är vi inte alla på "fel" sida om femtio?
Fniss.
Harryup skrev:PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Finns väl en gemensam nämnare bland oss som kan/kunde tänka sig ett ljudtekniskt yrke. Är vi inte alla på "fel" sida om femtio?
Fniss.
Alla bra musiker är väl också över 50 eller hade du tänkt spela in Rapp och HipHop?
mvh/Harryup
Jo rapp tex vore ju kul att jobba med.Harryup skrev:PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Finns väl en gemensam nämnare bland oss som kan/kunde tänka sig ett ljudtekniskt yrke. Är vi inte alla på "fel" sida om femtio?
Fniss.
Alla bra musiker är väl också över 50 eller hade du tänkt spela in Rapp och HipHop?
mvh/Harryup
Lite som att fråga varför inte folk som äter kött föder upp korClaes skrev:Nattlorden, trevligt att höra. Har du någon uppfattning om hur det kommer sig att väljljudsälskare/hi-fi-intresserade i så pass förhållandevis ringa utsträckning faktiskt satsar professionellt på ljudteknik?
bassman skrev:Huvet på spiken där Chopha.
Det finns ett fåtal musiker/band som inte vill låta som alla andra. Men tyvärr allt för få. Fett och ihop tryckt skall det skall det va
Har planer på att göra en ensambel inspelning i opus-3-anda i ett bra rum. Har en snubbe jag känner som brukar jobba med dom. Hoppas verkligen det blir av snart!
Chopha skrev:bassman skrev:Huvet på spiken där Chopha.
Det finns ett fåtal musiker/band som inte vill låta som alla andra. Men tyvärr allt för få. Fett och ihop tryckt skall det skall det va
Har planer på att göra en ensambel inspelning i opus-3-anda i ett bra rum. Har en snubbe jag känner som brukar jobba med dom. Hoppas verkligen det blir av snart!
Det låter trevligt!
Snälla kör på A/B uppmickning då![]()
Dokumentera gärna med foton!
RogerGustavsson skrev:Fast Opus 3 har haft Blumlein med två åttor som varumärke. Det är väl X/Y och inte A/B?
Chopha skrev:Problemet med att jobba som producent är att man väldigt sällan har sista ordet över produktionen. Eftersom det är kunden som beställer produktionen som betalar så gör man som denna vill i slutändan.
De flesta vill att det ska "låta fett" (sönderkomprimerat) för det är vad som är trendigt idag. Ger man sig fan på att inte vara med och bidra till loudness-kriget, så får man inget jobb.
Det enda hoppet som kan få folk (kunder och konsumenter) på andra tankar är om riktigt stora stjärnproducenter börjar producera dynamiskt så att Det till slut blir trendigt. De flest musiker är som döda fiskar som följer med strömmen och de gör därmed som de större artisterna gör.
-"Om de kommer undan med komprimerad musik som du påstår är så dålig, så borde väl vi också göra det", har jag hört ett par gånger med olika formuleringar.
Så ni som känner stjärnproducenterna, säg åt dem att ändra trenden!
Chopha skrev:Problemet med att jobba som producent är att man väldigt sällan har sista ordet över produktionen. Eftersom det är kunden som beställer produktionen som betalar så gör man som denna vill i slutändan.
De flesta vill att det ska "låta fett" (sönderkomprimerat) för det är vad som är trendigt idag. Ger man sig fan på att inte vara med och bidra till loudness-kriget, så får man inget jobb.
Det enda hoppet som kan få folk (kunder och konsumenter) på andra tankar är om riktigt stora stjärnproducenter börjar producera dynamiskt så att Det till slut blir trendigt. De flest musiker är som döda fiskar som följer med strömmen och de gör därmed som de större artisterna gör.
-"Om de kommer undan med komprimerad musik som du påstår är så dålig, så borde väl vi också göra det", har jag hört ett par gånger med olika formuleringar.
Så ni som känner stjärnproducenterna, säg åt dem att ändra trenden!
/Christopher
RogerGustavsson skrev:bassman skrev:Chopha skrev:bassman skrev:Huvet på spiken där Chopha.
Det låter trevligt!
Snälla kör på A/B uppmickning då![]()
Dokumentera gärna med foton!
A/B är tanken, det kan bli en konding på kontran ansåg han så man kan blanda in lite kontur. Kamraten som jobbar med Opus 3 är mic-samlare har mycket godis i skåpet och har klart vilka mickar som skall användas. Resten sitter i fingrarna..!
Spännande projekt som såklart skall dokumenteras i bild
Fast Opus 3 har haft Blumlein med två åttor som varumärke. Det är väl X/Y och inte A/B?
Harryup skrev:Men om ni orkar väcka fler björnar så skulle du regga dig på Hififorum och Euphonia-audioforum och där bjuda in till ett par olika kvällar med lättare information och uppspelning av demomaterial för att visa skillnader.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster