Moderator: Redaktörer

DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Och det jag hört låter skit bikstavligt talat...
Om dom gjort något med högtalarna alls så har dom misslyckats fatalt för dom låter om något sämre än original högtalarna...
Och deras super värstingar är inte bättre dom, helt enkelt bedrövligt dåliga...
Men det är om jag ska vara ärlig och rakt fram med vad jag verkligen tycker...
Lurendrejare!
Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Morello skrev:Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Förvisso är Rolex-priserna rätt saftiga, men det går näppeligen att jämföra billiga kopior med Rolex. Jag ahr mekat med ett antal Kina-klockor och det är riktigt skräp från början till slut. Det är bättre att köpa en billig tissot elelr certina än att bränna en tusing på en skräpklocka.
petersteindl skrev:Morello skrev:Alexi skrev:Exempelvis en Rolex som kostar 100'000kr i butik i Sverige, kan man köpa en kopia av på gatan i Kina för 30kr. Bara detaljkvaliten som skiljer.
Förvisso är Rolex-priserna rätt saftiga, men det går näppeligen att jämföra billiga kopior med Rolex. Jag ahr mekat med ett antal Kina-klockor och det är riktigt skräp från början till slut. Det är bättre att köpa en billig tissot elelr certina än att bränna en tusing på en skräpklocka.
+1
Jag har en Hong-Kong Rolex och det är pure junk. De kostar ungefär 600 kr efter att man prutat rejält. Från början kostar de mer än 1200.
Jag köpte 2 klockor och båda gick sönder inom 10 timmar efter det att man började ha den på handleden. Värdelöst skräp skulle jag vilja påstå och priset 30 kr för Rolexkopia finns inte, i alla fall inte i H-K.
MvH
Peter
DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Om dom gjort något med högtalarna alls så har dom misslyckats fatalt för dom låter om något sämre än original högtalarna...
Lurendrejare!
Mr_Dan skrev:Tjena!!
Äger själv ett par IS dubbel 12 och delar inte alls din uppfattning.. Självklart får man tycka vad man vill, men jag förstår inte hur har du kommit fram till denna slutsats??? Vad är det på orginalhögtalarna du tycker låter bättre?? Enl mig finns det ingen som helst likhet alls med orginalljudet. Orginal låter "grötigt", lågupplöst och monotona, dålig timing i basen, urdåligt mellanregister. IS låter som en helt annan högtalare, tycker de spelar som raka motsatsen mot orginal. Det känns som att du är en sådan person som bara lyssnar efter hur djupt och hur högt det går att spela. Om detta låter dåligt undrar hur din anläggning låter! Tycker du helt ärligt ska åka å skaffa dig ravaxör
zapanasta skrev:Skulle va intressant att se lite (innuti) bilder på elementen osv i ett par såna här IS dubbel 12..
shifts skrev:zapanasta skrev:Skulle va intressant att se lite (innuti) bilder på elementen osv i ett par såna här IS dubbel 12..
Det är nog filtret du vill kolla i, eftersom det är igenbommat vad jag minns,
så folk inte ska kunna kika på vad det gjort.
Mr_Dan skrev:DVD-ai skrev:Jag har hört högtalarna på bild, och även deras värsting värstingar, dom med en snedställd basmodul under ett par toppar.
Lurendrejare!
Tjena!!
Äger själv ett par IS dubbel 12 och delar inte alls din uppfattning.. Självklart får man tycka vad man vill, men jag förstår inte hur har du kommit fram till denna slutsats??? Vad är det på orginalhögtalarna du tycker låter bättre?? Enl mig finns det ingen som helst likhet alls med orginalljudet. Orginal låter "grötigt", lågupplöst och monotona, dålig timing i basen, urdåligt mellanregister. IS låter som en helt annan högtalare, tycker de spelar som raka motsatsen mot orginal. Det känns som att du är en sådan person som bara lyssnar efter hur djupt och hur högt det går att spela. Om detta låter dåligt undrar hur din anläggning låter! Tycker du helt ärligt ska åka å skaffa dig ravaxör
rqu skrev:Visst är det det, detta var dock ett par Ett par IS6 Pro MKII Plus med inbyggt slutsteg från G-Dis.zapanasta skrev:rqu skrev:Jag var där inne, det lät knas, ingen bas, burkigt, vilket Johan Lindroos glatt påpekade för damen som demade!-Palle- skrev:Sanjuro skrev:Var någon inne på Intelligent sound och lyssnade?
Ja och det var bland det absolut sämsta jag någonsin hört!![]()
Var nästan helt tomt därinne och han frågade vad vi ville lyssna på, rock svarade vi, ok sa han hur högt ska vi spela?
Lagom högt svarade vi, och han vred på lite grann, inte speciellt högt tyckte jag. Men det lät så fruktansvärt illa så jag höll på att kräkas...
Är det inte dom som moddar genexxa högtalare? (Intelligent sound)
Goldfinger skrev:De grova problem du beskriver går nog näppeligen att hitta i några mätningar.
Det har nog mest att göra med hur du själv är kalibrerad.
Allt som avviker från din inre referens blir artefakter som tilldelas det du lyssnar på.
Inget konstigt med det.
Nefilim skrev:zapanasta skrev:
Man börjar misstänka att hifiindustrin innehåller mkt mygel och bluff, som iofs finns i de flesta brancher...
.
Ja men det vet vi ju redan. Eller?
zapanasta skrev:Finns det några andra exempel på svindyra högtalare med billiga element?
Man börjar misstänka att hifiindustrin innehåller mkt mygel och bluff, som iofs finns i de flesta brancher...
Allt för att få så stor förtjänst som möjligt ner i egna fickor utan minsta samvetskval...
zapanasta skrev:Nefilim skrev:zapanasta skrev:
.
Ja men det vet vi ju redan. Eller?
JodåMen det är nog mer utbrett än man kan ana om man börjar fördjupa sig lite,men man kommer nog inte undan nånstans som jag skrev tidigare..
Tråkigt tycker jag,men inget som går att ändra på heller i en handvändning...
Det är ju inga fantasilöner dom tar ut, även om det går rätt bra för dom, jag är ju inte ekonom men det ser väl bra ut?zapanasta skrev:Allt för att få så stor förtjänst som möjligt ner i egna fickor utan minsta samvetskval...
RESULTATRÄKNING
2010-12 2009-12 2008-12
Omsättning (TKR) 3 804 2 627 3 031
Rörelseresultat (TKR) 686 461 109
Resultat efter finansnetto (TKR) 692 477 103
Årets resultat (TKR) 384 348 75
zapanasta skrev:Brorsan har haft ett par såna proson för 4k som finns på bilden högre upp,duktiga på att dundra var dom ju![]()
Vi körde dom mot ett par qrs500 och det enda prosonlådorna va bättre på var just att dundra på..
Att sen fippla med filtren och lite andra kabinett modifieringar å kunna ta ut 84k för dom låter som mygel på högsta nivå.
Mr_Dan skrev:
Skillnaden i IS versionen är sluten, om stadgad låda och nytt dämpmatrial, dämpade elementkorgar, helt nytt egenutvecklat filter 4-vägs istället för 3-väg som i orginal, annat intern kablage och furutech kontakter. Jag har varit med och pillat i dem bla. Kan väl hålla med om att prisbilden är lite väl saftig .
Med vänlig hälsning,

jappeksund skrev:Mr_Dan skrev:
Skillnaden i IS versionen är sluten, om stadgad låda och nytt dämpmatrial, dämpade elementkorgar, helt nytt egenutvecklat filter 4-vägs istället för 3-väg som i orginal, annat intern kablage och furutech kontakter. Jag har varit med och pillat i dem bla. Kan väl hålla med om att prisbilden är lite väl saftig .
Med vänlig hälsning,
Är detta en dämpad elementkorg??![]()
![]()
Mr_Dan skrev:DVD-ai skrev:
Jag anser att högtalarna disstar bedrövligt illa även på måttliga ljudnivåer, och allt annat än väldigt "gles" och "lätt" musik lät bara gröt.
avsaknad av kapacitet att mejsla ut detaljer helt enkelt...
Känns som du inte lyssnat alls på dom. Förmodligen gick du in i ett annat rum å skadade hörseln eller så har du har blandat ihop ditt eget ljud med IS.
Goldfinger skrev:kan tänka mig att det blir bättre när man skär dom nedåt, de är bättre uppåt som jag ser det.
Som fullregister hade jag nog provat att stämma av dom annorlunda för att få ett mer linjärt beteende.
foxman skrev:Glömde visst det![]()
Bor i en liten håla 3 mil utanför Sthlm som heter Kungsängen.
sky_eye skrev:foxman skrev:Glömde visst det![]()
Bor i en liten håla 3 mil utanför Sthlm som heter Kungsängen.
Då bor du granne med ett av de största INOsystemen som existerar!
Men eftersom topparna väger 1/4 ton styck tror jag inte att Komorok vill flytta dem.
foxman skrev:Klart man kan jämföra högtalare.
Sen är det ju en annan sak vad man föredrar.
Och som svar på frågan om IS trivs i ett ino-trimmat rum så får det nog bli nej, då IS är konstruerade för att prestera bra i normalt möblerade rum som tur är.
foxman skrev:Och som svar på frågan om IS trivs i ett ino-trimmat rum så får det nog bli nej, då IS är konstruerade för att prestera bra i normalt möblerade rum som tur är.
MagnusÖstberg skrev:foxman skrev:Och som svar på frågan om IS trivs i ett ino-trimmat rum så får det nog bli nej, då IS är konstruerade för att prestera bra i normalt möblerade rum som tur är.
Konstigt, har inte träffat på en enda högtalare som inte trivs i ett rum som är trevligt att prata i.
Vore kul att se en bild på hur du tror att ett rum som Ino-högtalare måste ha för att fungera minst lika bra som högtalare från IS.
Jag tror inte du kan ett skit om ljudåtergivning och jag är övertgad om att ett vardagsrum trimmat för Ino (alltså ett flerfunktionsrum) fungerar fantastiskt bra för IS och skulle vara en öronöppnare för dig om hur mycket rumsakustik och kunskapen om det betyder.
Att det sedan finns esteter respektive de som mer brr sig om det ljudliga resultatet när de förbereder sina rum för återgivning är en helt annan sak.
Jag tycker mig läsa in rätt mycket sarkasm i ditt inlägg, men tycker mest det osar okunskap. Blanda inte in din aversion mot Ino när det handlar om de ljudliga förbättringar som finns att göra med kunskap om akustik i rum.
MagnusÖstberg skrev:Det löser du ju allra enklast genom att prova.
Konstigt, har inte träffat på en enda högtalare som inte trivs i ett rum som är trevligt att prata i.
Vore kul att se en bild på hur du tror att ett rum som Ino-högtalare måste ha för att fungera minst lika bra som högtalare från IS.
Jag tror inte du kan ett skit om ljudåtergivning och jag är övertgad om att ett vardagsrum trimmat för Ino (alltså ett flerfunktionsrum) fungerar fantastiskt bra för IS och skulle vara en öronöppnare för dig om hur mycket rumsakustik och kunskapen om det betyder.
Att det sedan finns esteter respektive de som mer brr sig om det ljudliga resultatet när de förbereder sina rum för återgivning är en helt annan sak.
Jag tycker mig läsa in rätt mycket sarkasm i ditt inlägg, men tycker mest det osar okunskap. Blanda inte in din aversion mot Ino när det handlar om de ljudliga förbättringar som finns att göra med kunskap om akustik i rum.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster