Moderator: Redaktörer
Goldfinger skrev:De grova problem du beskriver går nog näppeligen att hitta i några mätningar.
Det har nog mest att göra med hur du själv är kalibrerad.
Allt som avviker från din inre referens blir artefakter som tilldelas det du lyssnar på.
Inget konstigt med det.
Nefilim skrev:zapanasta skrev:
Man börjar misstänka att hifiindustrin innehåller mkt mygel och bluff, som iofs finns i de flesta brancher...
.
Ja men det vet vi ju redan. Eller?
zapanasta skrev:Finns det några andra exempel på svindyra högtalare med billiga element?
Man börjar misstänka att hifiindustrin innehåller mkt mygel och bluff, som iofs finns i de flesta brancher...
Allt för att få så stor förtjänst som möjligt ner i egna fickor utan minsta samvetskval...
zapanasta skrev:Nefilim skrev:zapanasta skrev:
.
Ja men det vet vi ju redan. Eller?
JodåMen det är nog mer utbrett än man kan ana om man börjar fördjupa sig lite,men man kommer nog inte undan nånstans som jag skrev tidigare..
Tråkigt tycker jag,men inget som går att ändra på heller i en handvändning...
Det är ju inga fantasilöner dom tar ut, även om det går rätt bra för dom, jag är ju inte ekonom men det ser väl bra ut?zapanasta skrev:Allt för att få så stor förtjänst som möjligt ner i egna fickor utan minsta samvetskval...
RESULTATRÄKNING
2010-12 2009-12 2008-12
Omsättning (TKR) 3 804 2 627 3 031
Rörelseresultat (TKR) 686 461 109
Resultat efter finansnetto (TKR) 692 477 103
Årets resultat (TKR) 384 348 75
zapanasta skrev:Brorsan har haft ett par såna proson för 4k som finns på bilden högre upp,duktiga på att dundra var dom ju![]()
Vi körde dom mot ett par qrs500 och det enda prosonlådorna va bättre på var just att dundra på..
Att sen fippla med filtren och lite andra kabinett modifieringar å kunna ta ut 84k för dom låter som mygel på högsta nivå.
Mr_Dan skrev:
Skillnaden i IS versionen är sluten, om stadgad låda och nytt dämpmatrial, dämpade elementkorgar, helt nytt egenutvecklat filter 4-vägs istället för 3-väg som i orginal, annat intern kablage och furutech kontakter. Jag har varit med och pillat i dem bla. Kan väl hålla med om att prisbilden är lite väl saftig .
Med vänlig hälsning,

jappeksund skrev:Mr_Dan skrev:
Skillnaden i IS versionen är sluten, om stadgad låda och nytt dämpmatrial, dämpade elementkorgar, helt nytt egenutvecklat filter 4-vägs istället för 3-väg som i orginal, annat intern kablage och furutech kontakter. Jag har varit med och pillat i dem bla. Kan väl hålla med om att prisbilden är lite väl saftig .
Med vänlig hälsning,
Är detta en dämpad elementkorg??![]()
![]()
Mr_Dan skrev:DVD-ai skrev:
Jag anser att högtalarna disstar bedrövligt illa även på måttliga ljudnivåer, och allt annat än väldigt "gles" och "lätt" musik lät bara gröt.
avsaknad av kapacitet att mejsla ut detaljer helt enkelt...
Känns som du inte lyssnat alls på dom. Förmodligen gick du in i ett annat rum å skadade hörseln eller så har du har blandat ihop ditt eget ljud med IS.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster