Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Min tjej tyckte att det "var så mysigt" med dämpning på väggarna ^^
MagnusÖstberg skrev:"så du vill alltså riva väggen där för att ta bort ett rum så vardagsrummet kan användas som biorum, det går ju"
MagnusÖstberg skrev::D
bootstrap skrev:Jag tog med min tjej på dejt till hifiklubbenHon tyckte det lät bra. Annars tycker hon det är kul men hembio och stereo men helst ska allt fungera med en knapp tryckning. Dom är så naiva....
bootstrap skrev:Jag tog med min tjej på dejt till hifiklubbenHon tyckte det lät bra. Annars tycker hon det är kul men hembio och stereo men helst ska allt fungera med en knapp tryckning. Dom är så naiva....
Nefilim skrev:bootstrap skrev:Jag tog med min tjej på dejt till hifiklubbenHon tyckte det lät bra. Annars tycker hon det är kul men hembio och stereo men helst ska allt fungera med en knapp tryckning. Dom är så naiva....
Eller kloka?
paa skrev:Det är konstigt. Ska dom knyppla eller väva så finns det hur många trådar och prylar som helst att hålla reda på, och allt måste göras i rätt ordning, men för att sätta på en stereo då måste det vara bara en knapp?
Johan_Lindroos skrev:"Det är så förbannat töntigt att man ska ha fula leksaksdjur på högtalarna, därför att då handlar det inte om man vill ha bättre ljud. Då handlar det om att man vill vara med i klubben och göra som alla andra. Varför ska man ha en ful leksak på högtalarna? Toys for big boys liksom."
Max_Headroom skrev:Johan_Lindroos skrev:"Det är så förbannat töntigt att man ska ha fula leksaksdjur på högtalarna, därför att då handlar det inte om man vill ha bättre ljud. Då handlar det om att man vill vara med i klubben och göra som alla andra. Varför ska man ha en ful leksak på högtalarna? Toys for big boys liksom."
Rena pub-snacket. Quacktis är ju A och O för en bra ljudåtergivning.

paa skrev:Emanuelgbg skrev:"När jag blir rik skall jag köpa en riktig stereo till dig"
Vilken otrolig dissning!
jonasp skrev:Fjonkalicious skrev:adzer skrev:Min tjej tyckte att det "var så mysigt" med dämpning på väggarna ^^
No comments.
Komorok skrev:Min fru kommenterade i68ornas inflytt så här:
"Vad små de är, jag trodde de skulle vara mycket större. Det här blir nog bra."
adzer skrev:Komorok skrev:Min fru kommenterade i68ornas inflytt så här:
"Vad små de är, jag trodde de skulle vara mycket större. Det här blir nog bra."
Haha bara för att allt i ert vardagsrum är så stort
Hon e bra frugan din
Komorok skrev:
Hon är grym!
Jag var orolig när basmodulerna skulle på plats. Men hon sade:
"Det blev jättesnyggt."
Undrar hur jag ska få in A2or och duk i vardagsrummet nu...
StefanL skrev:'I helvete heller' - Förekommer mer sällan nu när jag har en egen plats. Förekom mest när jag bytte mina Jamo D870 till QLN Artec 1600.
'Väx upp' - Förekommer fortfarande.
'Lägg ner, vi sitter ändå aldrig där' - Inte hon nej.
'Fy fan vad fult, menar du allvar?' - När jag byggde mina absorbenter.
Jag ser att ni har det aningen lättare än jag. Min fru är ointresserad av både musik och återgivning.
mx skrev:Richard skrev:....men vart tog musiken vägen ?
Kommentar då jag precis satt SD- kuddar under mina högtalare.
Trollar du eller upplever du verkligen så stora skillnader?
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:....men vart tog musiken vägen ?
Trollar inte.
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:....men vart tog musiken vägen ?
Trollar inte.
Får jag komma förbi nästa vecka och lyssna?
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:....men vart tog musiken vägen ?
Trollar inte.
Får jag komma förbi nästa vecka och lyssna?
Visst, bara förkylningen ger med sig....
bootstrap skrev:StefanL skrev:'I helvete heller' - Förekommer mer sällan nu när jag har en egen plats. Förekom mest när jag bytte mina Jamo D870 till QLN Artec 1600.
Jag ser att ni har det aningen lättare än jag. Min fru är ointresserad av både musik och återgivning.
Oj... Hård fru. Och vad har hobby med uppväxt att göra? Jag ser det som en viktig del av livet och även något nödvändigt i en relation. Tänk vad tråkig att vara med någon som inte har några intressen!
StefanL skrev:Fast jag motsätter lite det sista (om det nu var mig du menade) du skrev angående inga intressen. Att hon inte är intresserad av musik/hifi betyder inte att hon inte har intresse.
StefanL skrev:bootstrap skrev:StefanL skrev:'I helvete heller' - Förekommer mer sällan nu när jag har en egen plats. Förekom mest när jag bytte mina Jamo D870 till QLN Artec 1600.
Oj... Hård fru. Och vad har hobby med uppväxt att göra? Jag ser det som en viktig del av livet och även något nödvändigt i en relation. Tänk vad tråkig att vara med någon som inte har några intressen!
Jag har väl spätt på genom att oftast först göra/köpa/installera och låta henne själv se (elän)det.
Nu när jag har en egen plats, så har jag betydligt friare händer.
Fast jag motsätter lite det sista (om det nu var mig du menade) du skrev angående inga intressen. Att hon inte är intresserad av musik/hifi betyder inte att hon inte har intresse.
bootstrap skrev:StefanL skrev:bootstrap skrev:StefanL skrev:'I helvete heller' - Förekommer mer sällan nu när jag har en egen plats. Förekom mest när jag bytte mina Jamo D870 till QLN Artec 1600.
Jag har väl spätt på genom att oftast först göra/köpa/installera och låta henne själv se (elän)det.
Nu när jag har en egen plats, så har jag betydligt friare händer.
Fast jag motsätter lite det sista (om det nu var mig du menade) du skrev angående inga intressen. Att hon inte är intresserad av musik/hifi betyder inte att hon inte har intresse.
Jag försökte dra en analogi med väx upp och ha ett intresse utan att lyckas tror jag
Johan_Lindroos skrev:"Ha-ha, är det meningen att man ska göra hål i parketten med de där spikfötterna?!? Vilken jävla bransch! Va f-n Spik eller inte spik!"
och ett till
"Det är så förbannat töntigt att man ska ha fula leksaksdjur på högtalarna, därför att då handlar det inte om man vill ha bättre ljud. Då handlar det om att man vill vara med i klubben och göra som alla andra. Varför ska man ha en ful leksak på högtalarna? Toys for big boys liksom."
"Nu kommer alla skriva: Dumpa henne."
hassez skrev:Vid provlyssning på mina nyrenoverade oa51'or
"-Jag tycker det är lite dålig bas"
Tack för det, bara att sätta igång och bygga bashögtalare.![]()
David_A skrev:Tittade på Tron på ref.nivå + lite till. Jag satt på
Kan antingen tolkas som att det behövs ännu större högtalare för att väcka henne, eller att jag minsann kan spela så högt jag bara önskar.
hassez skrev:Vid provlyssning på mina nyrenoverade oa51'or
"-Jag tycker det är lite dålig bas"
Tack för det, bara att sätta igång och bygga bashögtalare.![]()
NiklasF skrev:David_A skrev:Tittade på Tron på ref.nivå + lite till. Jag satt på
Kan antingen tolkas som att det behövs ännu större högtalare för att väcka henne, eller att jag minsann kan spela så högt jag bara önskar.
Klena saker gissar jag på
-5 kom jag upp i så stängde förstärkaren ner
Nefilim skrev:Fick besök av svärmor när jag senast var sambo. När svårmor såg
anläggningen så kommenterade hon: "Varför står högtalarna så långt
ut på golvet? Sätt dem mot väggen i stället"!
Varpå min sambo svarade henne: "Lägg dig inte i sånt du inte förstår
dig på!"
Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
är hon som får välja mellan högtalare + man eller inga högtalare + ingen man.
Ett icke-delbart paket liksom. Man kan ju inte be en människa att sluta leva.
Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
Alexi skrev:Jag älskar min sambo mycket mer än någon materiell pryl!
Men det finns ingen orsak för henne att ställa något sådant ultimatum.
Alexi skrev:Jag älskar min sambo mycket mer än någon materiell pryl!
Men det finns ingen orsak för henne att ställa något sådant ultimatum.
mineralull skrev:Kvinnor verkar rädda för fysik. Fråga dem om de vet vad 200 Hertz betyder. Lite taskigt men ändå lite så där roligt mjehe...he he.
Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Men värst är det att se att båda könen verkar gilla att sätta upp platt-teven högt upp på väggen. Ser ut som man kommit till en flygplansterminal..
mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
PerStromgren skrev:mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Jag såg i Nattlordens tråd FYRA högtalare travade på varann!
PerStromgren skrev:mineralull skrev:Det kan också vara rätt skönt befriande att se att de inte bry sig om tekniken. Jag har sett två stereohögtalare ovanpå varann hemma hos en tjej en gång.
Jag såg i Nattlordens tråd FYRA högtalare travade på varann!
Alexi skrev:Däremot har jag svårt att övertala henne om behovet av tusentals liter basmoduler i vår lilla tvåa.
jonasp skrev:Komorok skrev:Känsligt ämne det där. Hade min fru fråga mig så hade jag sagt att det nog
Ja exakt, fast lite annorlunda: om man verkligen tycker om någon, bör man ge motparten möjlighet att utöva sitt intresse. Detta kan ju givetvis innefatta kompromisser, men det finns kompromisser som är så bra att man inte kan kalla dem kompromisser.
En av dessa är separat lyssningsrum. Men, är man verkligt intresserad/dedikerad*, så vill man ju ha ett sådant rum ändå, med eller utan fru/sambo/partner/griskultingar.
*) inte menat som diss till er som ej har dedikerat rum
Komorok skrev:Kompromisser är förbenat trista. Ingen blir nöjd liksom och en undran över
hur det skulle blivit med den önskade lösningen finns alltid kvar. Men genom
att förhöra sig om motpartens önskemål brukar en lösning kunna ta ett
steg framåt och ännu bättre lösningar hittas. Jag har för mig att vi disku-
terade sådana saker i någon tråd för inte så länge sedan.
Fjonkalicious skrev:Vilken flickvän?
jonasp skrev:Komorok skrev:Kompromisser är förbenat trista. Ingen blir nöjd liksom och en undran över
hur det skulle blivit med den önskade lösningen finns alltid kvar. Men genom
att förhöra sig om motpartens önskemål brukar en lösning kunna ta ett
steg framåt och ännu bättre lösningar hittas. Jag har för mig att vi disku-
terade sådana saker i någon tråd för inte så länge sedan.
Fast det behöver de ju inte vara. Jag har nu ett dedikerat "lekrum" i mitt hus. Där gör jag vad jag vill. Det är en "kompromiss" som är så bra att man inte behöver kompromissa.
Men om man kommer fram till att man inte kan köpa sitt nya hus på måndag och inreda sitt ljudrum på tisdag kanske man får kompromissa fram till man kan det. Det gjorde jag och sambon.
Bra kompromiss = profit
(Fast jag hade mina stora basmoduler i en lägenhet där de var alldeles för stora också. Så alla kompromisser innebär ju inte så stora eftergifter heller.)
Komorok skrev:För mig låter det inte som att du har kompromissat ju.
Det kanske är definitionen av själva ordet vi ser på lite olika?
För mig är en kompromiss en lösning där en eller flera parters önskemål
har fått tummas på pga att de är till synes kolliderande.
jonasp skrev:Vi kompromissade, lite grand, båda två, på vägen mot kompromisslösheten.
KarlXII skrev:Sant. Det är bättre att hjärntvätta partnern till man fått sin vilja fram.
RogerGustavsson skrev:Enligt undersökningar använder de mera tal för kommunikation än vi män.
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Enligt undersökningar använder de mera tal för kommunikation än vi män.
= de använder 55ggr fler ord för att säga samma sak.
KarlXII skrev:= att de kan lämna en 55 gånger mer nyanserad utsaga än du.
Nattlorden skrev:RogerGustavsson skrev:Enligt undersökningar använder de mera tal för kommunikation än vi män.
= de använder 55ggr fler ord för att säga samma sak.
Rydberg skrev:"Det är bara fiskarna som saknas" var omdömet om Pass Labs X350. Varken flickvännen eller steget är kvar hos mig![]()
]
Rydberg skrev:"Det är bara fiskarna som saknas" var omdömet om Pass Labs X350. Varken flickvännen eller steget är kvar hos mig![]()

adzer skrev:Falkis skrev:"ja, nu är det inte så där distat mer"
Det där är en "keeper"!!
Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
Sa hon verkligen "basmoduler" ordagrant?
MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
Säker på att det inte var en she-male?
/ B
bassman skrev:Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
/ B
![]()
den var fin
MagnusÖstberg skrev:Lever ni i tron att tjejer inte gillar teknik och ljud? De tycker bara forum är skittrist
Mamma var för förövrigt enig, men så är hon ju jazztok också och skall således inte tas på allvar
Almen skrev:bassman skrev:Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
/ B
![]()
den var fin
Jag fattar inte skämtet.
bootstrap skrev:Almen skrev:bassman skrev:Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
/ B
![]()
den var fin
Jag fattar inte skämtet.
Jag vet inte men jag tror han menar sin högra hand
bassman skrev:bootstrap skrev:Almen skrev:bassman skrev:Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Jajjemen!!bootstrap skrev:MagnusÖstberg skrev:"Skall du verkligen gömma basmodulerna, det ser ju rätt fräckt ut"
/ B
![]()
den var fin
Jag fattar inte skämtet.
Jag vet inte men jag tror han menar sin högra hand
Google är vår vän
http://sv.wikipedia.org/wiki/Shemale
Almen skrev:Jo, jag vet vad en shemale är, men jag fattar fortfarande inte.
gnypp45 skrev:Almen skrev:Jo, jag vet vad en shemale är, men jag fattar fortfarande inte.
Skämtet var väl helt enkelt att det inte kan vara en riktig biologisk kvinna, då hon dels håller reda på att det heter "basmoduler" och dels inte tycker att de ska gömmas undan för att "det ser ju rätt fräckt ut". (Låter ju mer som något en kille skulle säga.)
MagnusÖstberg skrev:Jag har fler citat, det här kommer från tjejen jag hamnade i Stockholm för, och som numera är en fantastisk vän:
"Jag kanske skall registrera mig på Faktiskt.se som audioänkan".
Det var inte forumets fel att det tog slut
MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu
Edit: Hon blev jätteglad och hälsar tillbaka!
MagnusÖstberg skrev:Jag har fler citat, det här kommer från tjejen jag hamnade i Stockholm för, och som numera är en fantastisk vän:
Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Tycker det var ett märkligt uttalande av en Bill50x faktiskt.
HahahaDet var ett skämt Magnus, har du hört talas om sånt?
Hälsa ditt ex och önska lycka till med barnet!
/ B
MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
Jag förstod inte alls det roliga, vad var det som var kul, och varför var det kulBill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Tycker det var ett märkligt uttalande av en Bill50x faktiskt.
/ B
MagnusÖstberg skrev:Jag förstod inte alls det roliga, vad var det som var kul, och varför var det kulBill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Tycker det var ett märkligt uttalande av en Bill50x faktiskt.
/ B
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
Grattis, hur långt är det kvar tills du blir pappa?
jonasp skrev:Att befästa könsroller är inte roligt, bara unket och lågt.
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Att befästa könsroller är inte roligt, bara unket och lågt.
Om det nu är det som gjordes. Samma uttalande kan också tolkas som en drift med gammalt könsrollstänk. Det är mottagaren som väljer det.
steveo1234 skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
Peter, i all välmening så bör man vara försiktig med den sortens kommentar. Den kan ta väldigt illa om man har otur..
Nattlorden skrev:Om det nu är det som gjordes. Samma uttalande kan också tolkas som en drift med gammalt könsrollstänk. Det är mottagaren som väljer det.jonasp skrev:Att befästa könsroller är inte roligt, bara unket och lågt.
MagnusÖstberg skrev:steveo1234 skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
Peter, i all välmening så bör man vara försiktig med den sortens kommentar. Den kan ta väldigt illa om man har otur..
Japp, visst kan det vara så.
Ibland bör man tänka efter två gånger om vad man skriver på internet. Nu känner jag ju Peter rätt bra och han vet om att vi har en bra relation och inte menar illa. Men han vet inte om orsakerna till att det tog slut eller omständigheterna runt det.
Det här kunde varit väldigt känsligt och tagit väldigt hårt.
Egentligen vet jag inte varför man kommenterar inläggen i en sådan här tråd så som det görs, men det kan ju bero på att många är singlar, kanske önskar att de hade en flickvän och blir påminda om det i en sådan här tråd. De kanske saknar någon som talar om att det är vedervärdigt och helt uteslutet med en kubikmeter basmoduler i lägenhetenEller så önskar de att deras partner hade lite mer förståelse för deras intresse och blir galet avundsjuka på de som har en sådan flickvän?
Ja, du ser på det så. Det är ju bra för digpetersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:steveo1234 skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
Japp, visst kan det vara så.
Ibland bör man tänka efter två gånger om vad man skriver på internet. Nu känner jag ju Peter rätt bra och han vet om att vi har en bra relation och inte menar illa. Men han vet inte om orsakerna till att det tog slut eller omständigheterna runt det.
Det här kunde varit väldigt känsligt och tagit väldigt hårt.
Egentligen vet jag inte varför man kommenterar inläggen i en sådan här tråd så som det görs, men det kan ju bero på att många är singlar, kanske önskar att de hade en flickvän och blir påminda om det i en sådan här tråd. De kanske saknar någon som talar om att det är vedervärdigt och helt uteslutet med en kubikmeter basmoduler i lägenhetenEller så önskar de att deras partner hade lite mer förståelse för deras intresse och blir galet avundsjuka på de som har en sådan flickvän?
Oj, det var väldans. Man får väll göra en bedömning om läget innan man skriver. Om det hade varit väldigt känsligt och du inte vill att någon skall uppmärksamma nyheten så hade du väl inte skrivit och meddelat nyheten, eller? Du gör den ju officiell. En ny människa kommer till Världen. Jag utgick från att om det är väldigt känsligt så skriver man inte om saken på internetforum. Men, saker är som de är. Det är bara att gilla läget.
MvH
Peter
bootstrap skrev:Annars är det jag som inte förstår nu! Vad är problemet?
jonasp skrev:bootstrap skrev:Annars är det jag som inte förstår nu! Vad är problemet?
Att Magnus inte ska bli pappa kanske? Om jag inte missförstod något fundamentalt är det hans ex som är havande. I detta läger är det lite konstigt att skriva "grattis till att du ska bli pappa"!
bootstrap skrev:jonasp skrev:bootstrap skrev:Annars är det jag som inte förstår nu! Vad är problemet?
Att Magnus inte ska bli pappa kanske? Om jag inte missförstod något fundamentalt är det hans ex som är havande. I detta läger är det lite konstigt att skriva "grattis till att du ska bli pappa"!
Onekligen. Men hur skulle jag kunna veta det?
jonasp skrev:bootstrap skrev:jonasp skrev:bootstrap skrev:Annars är det jag som inte förstår nu! Vad är problemet?
Onekligen. Men hur skulle jag kunna veta det?
Genom att - hemska tanke - läsa tråden?![]()
MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.
Det är bara rent idiotiskt som jag ser det. Det är inte ens lite kul. Ju mer du skriver och försöker förklara ditt sätt att se på det, ju sämre tycker jag om dig som person.
I all välmening
MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.
Det är bara rent idiotiskt som jag ser det. Det är inte ens lite kul. Ju mer du skriver och försöker förklara ditt sätt att se på det, ju sämre tycker jag om dig som person.
I all välmening
Peter,petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.
I all välmening
Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv. Om det blir ditt enda barn så kommer du inte ångra en mm så småningom. Åtminstone skulle inte jag göra det i samma situation. Om du får fler barn så kommer du heller inte ångra en mm då du upptäcker att det finns ett liv som härstammar från dig. Det är en del av dig. Så värderar jag liv. Sedan är det så att jag är i den tron att det är du som skall bli pappa och därför grattade jag dig. Jag stod alltså i valet och kvalet att inte gratta eller att gratta och jag valde att gratta. Konstigt va.
Jag försöker förklara mina värderingar och gillar du inte mina värderingar utan tycker sämre om mig som person för mina värderingar så är det så. Det är bara att gilla läget och jubla så mycket som möjligt över att vi slipper smyga omkring och låtsas vara någon vi inte är.
Nu är det så att det kanske inte är du som är pappa till barnet, men än så länge har jag inte sett att du skrivit så. Det hade varit väldigt enkelt för dig att skriva "Peter det är inte jag som är fadern, du grattar fel person." Då är det klartext från dig, men jag har inte sett detta.
Nu må du tycka ännu sämre om mig och oasett vad du tycker så tycker jag det är bra. Jag har inget behov av att man skall gilla mig. Däremot ger jag åtminstone en chans till att man kan se vilka värderingar jag står för. Då löser sig saker automatiskt. De som gillar dem brukar umgås med mig, de som inte gillar dem brukar undvika mig och båda fallen är alldeles utmärkta som jag ser det.
MvH
Peter
Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv.
MagnusÖstberg skrev:Peter,petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Mitt råd är att ge fan i att gratta någon till att ha blivit pappa när dennes ex är gravid.
I all välmening
Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv. Om det blir ditt enda barn så kommer du inte ångra en mm så småningom. Åtminstone skulle inte jag göra det i samma situation. Om du får fler barn så kommer du heller inte ångra en mm då du upptäcker att det finns ett liv som härstammar från dig. Det är en del av dig. Så värderar jag liv. Sedan är det så att jag är i den tron att det är du som skall bli pappa och därför grattade jag dig. Jag stod alltså i valet och kvalet att inte gratta eller att gratta och jag valde att gratta. Konstigt va.
Jag försöker förklara mina värderingar och gillar du inte mina värderingar utan tycker sämre om mig som person för mina värderingar så är det så. Det är bara att gilla läget och jubla så mycket som möjligt över att vi slipper smyga omkring och låtsas vara någon vi inte är.
Nu är det så att det kanske inte är du som är pappa till barnet, men än så länge har jag inte sett att du skrivit så. Det hade varit väldigt enkelt för dig att skriva "Peter det är inte jag som är fadern, du grattar fel person." Då är det klartext från dig, men jag har inte sett detta.
Nu må du tycka ännu sämre om mig och oasett vad du tycker så tycker jag det är bra. Jag har inget behov av att man skall gilla mig. Däremot ger jag åtminstone en chans till att man kan se vilka värderingar jag står för. Då löser sig saker automatiskt. De som gillar dem brukar umgås med mig, de som inte gillar dem brukar undvika mig och båda fallen är alldeles utmärkta som jag ser det.
MvH
Peter
Jag är inte far till barnet. Det kan under alla omständigheter inte bli mitt enda barn. Hon är en mycket god kompis och eftersom Almen känner henne och ville hälsa så delade jag den glädjen jag känner för hennes skull.
Jag är oerhört glad för henne att hon skall bli mamma, och jag kan inte se det som negtivt att vara glad för någon annans skull. Jag kan inte se att det innebär att man har en värdering som överrensstämmer med det du försöker få ihop i det här stycket:Magnus, vi har helt olika värderingar på saker i livet. Det du inte gillar är mina värderingar. Du pratar om ordet "kul". Jag pratar om ett kommande nytt liv.
Vad är du för människa egentligen? Vad är det du försöker säga med det stycket?
Hade jag varit en blivande pappa så hade jag skrivit det. Då är det inte hon som är gravid, då är det vi som skall bli föräldrar.
Ett barn är ett liv och ett liv är något fantastiskt, och ännu mer fantastiskt är det att det barnet kommer till världen från en kvinna som verkligen ansträngt sig för att bli mamma. Det gör mig glad.
Jag har ingen aning om varifrån du får det att det skulle vara mitt barn och att jag skulle ta lätt på det. Jag vet faktiskt inte hur du tänker alls.
Nu gällde det mig i det här fallet, men brukar du grattulera personer till att de skall bli pappa när du får veta att deras ex är gravida? Är du verkligen säker på att det är ett uttalande som är sådär genomtänkt i alla situationer? Jag bara undrar lite lätt.
Det är bara konstigt alltihopa. Märkligt.
petersteindl skrev:Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.
Hoppas dina tankar, vilka de än var, är skingrade och du kan se fram emot en bra dagphloam skrev:ursäkta att jag lägger mig i, behöver tänka på nåt annat just nu.
jonasp skrev:petersteindl skrev:Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.
Detta framgick precis hela tiden i Magnus inlägg, om man läser inläggen dvs.
jonasp skrev:petersteindl skrev:Nu först säger du i klartext att du inte är far till barnet. Det hade varit lätt att säga det från början, men du valde att inte göra det.
Almen skrev:MagnusÖstberg skrev:Jag har fler citat, det här kommer från tjejen jag hamnade i Stockholm för, och som numera är en fantastisk vän:
Hälsa!
MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu
Almen skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu
Wohoo! Hälsa och gratta också!
Bill50x skrev:MagnusÖstberg skrev:Tycker det var ett märkligt uttalande av en Bill50x faktiskt.
/ B
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
steveo1234 skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skall jag göra! Mia är gravid nu :)
petersteindl skrev:Vad jag förstår så skulle du välja att inte gratulera någon även fast du tror att han skall bli far. Där har vi en skillnad i värdering.
jonasp skrev:
MichaelG skrev:jonasp skrev:
Nu tycker jag att du ställer helt ohemula krav på oss forumister. Är du medveten om hur mycket som aldrig skulle skrivits om vi tvingades läsa inläggen innan vi svarar på dem!?![]()
Hälsn. Michael
MichaelG skrev:jonasp skrev:
Nu tycker jag att du ställer helt ohemula krav på oss forumister. Är du medveten om hur mycket som aldrig skulle skrivits om vi tvingades läsa inläggen innan vi svarar på dem!?![]()
Hälsn. Michael
jonasp skrev:petersteindl skrev:Vad jag förstår så skulle du välja att inte gratulera någon även fast du tror att han skall bli far. Där har vi en skillnad i värdering.Alltså Peter det där är inte lite oförskämt, skäms du inte?
mrk skrev:
Slutdiskuterat om barn och graviditet om denna tråd skall vara öppen
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster