Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Ska jag gå på Linnspåret eller investera i en nyare Naim?
MagnusÖstberg skrev:+1
LTS hade ju någon hallelujaperiod för Linn någon gång i historien om jag inte hört fel där det stampades ordentligt i takt.
Sen sålde väl Peter Steindl och harryup Linn, och så är väl Richard rätt duktig på det med..
Nattlorden skrev:Saknar alternativet "Varför det?"
Objektivisten skrev:Är ju en rörbög men har äntligen även hittat rätt i transistorträsket (har länge sökt ett fullgott komplement). Börjar bli en Naim-kille, låter så j-a bra, lyssnar extremt mkt på musik med Naim Nait 3:an. Funderar på att uppgradera men Linn har ju en liknande filosofi. Ska jag gå på Linnspåret eller investera i en nyare Naim?
Richard skrev:Objektivisten skrev:Är ju en rörbög men har äntligen även hittat rätt i transistorträsket (har länge sökt ett fullgott komplement). Börjar bli en Naim-kille, låter så j-a bra, lyssnar extremt mkt på musik med Naim Nait 3:an. Funderar på att uppgradera men Linn har ju en liknande filosofi. Ska jag gå på Linnspåret eller investera i en nyare Naim?
Jag tycker naims förstärkare är extremt välljudande, mycket "live" i ljudet och det låter som riktiga instrument, musiken och rytmen haltar aldrig.
Föredrar nog naim framför linn . Begagnatpriserna är mycket högre också, andrahandsvärdet är högre.
Naim nait 1 är extremt välljudande, kanske en av världens genom tidernas bästa 7 wattare...
Nasjo skrev:Richard skrev:Objektivisten skrev:Är ju en rörbög men har äntligen även hittat rätt i transistorträsket (har länge sökt ett fullgott komplement). Börjar bli en Naim-kille, låter så j-a bra, lyssnar extremt mkt på musik med Naim Nait 3:an. Funderar på att uppgradera men Linn har ju en liknande filosofi. Ska jag gå på Linnspåret eller investera i en nyare Naim?
Jag tycker naims förstärkare är extremt välljudande, mycket "live" i ljudet och det låter som riktiga instrument, musiken och rytmen haltar aldrig.
Föredrar nog naim framför linn . Begagnatpriserna är mycket högre också, andrahandsvärdet är högre.
Naim nait 1 är extremt välljudande, kanske en av världens genom tidernas bästa 7 wattare...
Vilka är de 6 andra?
Mvh Jonas
Objektivisten skrev:Ska jag gå på Linnspåret eller investera i en nyare Naim?
Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Prova vet ja!Jag har lyssnat en del på Linn-system, och de
gör inte bort sig.
Östersund, är inte det ett litet mecka för Linn?
Jo.
mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Nefilim skrev:Prova vet ja!Jag har lyssnat en del på Linn-system, och de
gör inte bort sig.
Östersund, är inte det ett litet mecka för Linn?
Jo.
Bengt är en trevlig filur. Måste ta en tur till de västra riksdelarna snart igen.
mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
Jag tänkte nog mer på elektroniken...
/ B
Usch, elektronik från Linn är som käk från Euroshopper!
Nefilim skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Njae. Jag har äget ett Kolektor försteg, och det var skitbra! Mycket prisvärt.
mx skrev:Nefilim skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Njae. Jag har äget ett Kolektor försteg, och det var skitbra! Mycket prisvärt.
Antyder du att Euroshopper är dåligt på något sätt?
Bill50x skrev:Bästa slutsteget, 2x 140 W, pris ca 192.000:-/ B
MagnusÖstberg skrev:
Åh, gav mig en finfin designidé
Bill50x skrev:
Men personligen är jag mest förtjust i Linns serie med LK-lådan, här försteg och slutsteg
brumel skrev:Jag skulle i likhet med BillX också rekommendera gamla LK burkar som Kairn och LK100. Dels är dom snyggare än allt bling som produceras idag dels är dom löjligt prisvärda. Jag har haft sådana i 17 år i varerande kombinationer.
brumel skrev:Naim Nap 250 med aluminiumhölje i olivgrönt skulle inte sitta fel heller.
brumel skrev:Utseendemässigt föredrar jag äldre Naim eftersom jag gillar den avskalade utilitaristiska designen typiskt för märken som Naim, Linn och Exposure som dom hade på 80-90-talen.![]()
![]()
mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B

gluon skrev:mx skrev:Bill50x skrev:mx skrev:Akurate 242 är mumma och de ser fräcka ut.
/ B
Jag har en Linn Classik Movie 2005. När jag först hörde den var det i en butik där jag fick jämföra olika surround receivers. Hade ögonen på en billigare som lät OK. När sedan Movien kopplades in så blev det en "Aha!" upplevelse, dvs allt lät bättre, men priset på över 30k gjorde jag kunde bara drömma om att ha en sån hemma. Jag fortsätta läsa runt på och leta en bra billig receiver, och så en dag såg jag en beggad Movie för 14k. Slog till direkt. Jag var inte någon hifi-geek dåtiden men jag visste att grejen kunde spela musik, håller ett bra beg. värde, är snygg, platt och passar riktigt bra i min lilla fina tv-bänk. Jag matar den med ljudet från en hemmabyggd HTPC med XBMC, och dessa två burkar är de enda som behövs för 5.1. Bilden går direkt från HTPC till projektor. Jag har nu haft den i snart 3 år och används dagligen flera timmar för film, musik, youtube-klipp & what not. Har uppgraderat den med dynamik PSU, och ljudet enligt mig är rappt, rytmiskt men har något lugn över sig, som att det blir aldrig jobbigt att lyssna. Min bästa ljud-investering någonsin. Älskar den!
faema skrev:Snygga, nja, fis! Ska man ha snygga hajfaj-grejer får man köpa Italienska sådana, om man nu inte gillar stridsvagnsdesign od.
Salve
Bill50x skrev:faema skrev:Snygga, nja, fis! Ska man ha snygga hajfaj-grejer får man köpa Italienska sådana, om man nu inte gillar stridsvagnsdesign od.
Salve
En gång i tiden tyckte jag om svarta lådor i 19" format för rackmontage och med handtag. Men det har jag växt ifrån
/ B
Jansson skrev:O.
Behåll Nait 3an.
Är din Nait 3a recappad?
Maila Naim och ge dem serienr så kan de berätta om det blivit gjort.
Jag tror Ljudtema fortfarande gör recaps.
Sen vill jag tjata lite igen.
Leta upp en Olive Hicap. De går rätt billigt numera på beg marknaden.
Olive Hicaps är samma Hicap som nuvarande Hicaps, bara annan låda.
Finns ingen anledning köpa nya lådan mao.
Haka på den på 3an.
Det är godis.
Om du vill kan du få låna en hicap av mig.
Den är dock moddad och motsvarar mer en supercap i prestanda men det ger dig en fingervisning om vad externa strömförsörjningar ger.
Jag har NA phono instickskort för mm som passar till din Nait 3a om vill testa vinyl genom 3an.
Dem kan du också låna om du vill.
Sen trivs Naiter bäst med Naim cdps. En CDS2 till din 3a är inte en dum tanke alls om du frågar mig.
Går du nytt och all in och vill ha integrerat så får du titta på en Supernait.
Nordöst vad är det för dumheter? Naca 5 ska du ha.
Objektivisten skrev:Jansson skrev:O.
Behåll Nait 3an.
Är din Nait 3a recappad?
Maila Naim och ge dem serienr så kan de berätta om det blivit gjort.
Jag tror Ljudtema fortfarande gör recaps.
Sen vill jag tjata lite igen.
Leta upp en Olive Hicap. De går rätt billigt numera på beg marknaden.
Olive Hicaps är samma Hicap som nuvarande Hicaps, bara annan låda.
Finns ingen anledning köpa nya lådan mao.
Haka på den på 3an.
Det är godis.
Om du vill kan du få låna en hicap av mig.
Den är dock moddad och motsvarar mer en supercap i prestanda men det ger dig en fingervisning om vad externa strömförsörjningar ger.
Jag har NA phono instickskort för mm som passar till din Nait 3a om vill testa vinyl genom 3an.
Dem kan du också låna om du vill.
Sen trivs Naiter bäst med Naim cdps. En CDS2 till din 3a är inte en dum tanke alls om du frågar mig.
Går du nytt och all in och vill ha integrerat så får du titta på en Supernait.
Nordöst vad är det för dumheter? Naca 5 ska du ha.
Jansson, bra förslag att maila Naim, ska göra så och kika efter en Hicap. Undrar om den blivit moddad för behövs inte mkt utslag på volymkontrollen (låter f-n som en hundrawattare). Jag har phono-kort i den samt Naca 5 som jag inte blir riktigt vän med, men den ligger för inkoppling när jag så önskar (matchar Quaden rätt bra som får lite fart). Supernait känns lite dyrt för tillfället, men vem vet. Nu 'The Fall' - satan va bra det svänger.
ivor-isobarik skrev:Ett riktigt bra slutsteg,ett av dom bästa jag hört!
Harryup skrev:Kan du inte berätta om den då?
mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster