Jag var just på bio (Filmstaden Sergel 4) för första gången på länge (Iron Sky
Sevärd film dock, om än inte minnesvärd.
Moderator: Redaktörer
darkg skrev:Hur bra är biografernas ljud, och hur lågt går basen, och hur låg bas finns på filmerna?
Jag var just på bio (Filmstaden Sergel 4) för första gången på länge (Iron Sky) och ljudet var inte "så värst". Och då har jag ändå inget att jämföra med.
darkg skrev:Hur bra är biografernas ljud, och hur lågt går basen, och hur låg bas finns på filmerna?
Jag var just på bio (Filmstaden Sergel 4) för första gången på länge (Iron Sky) och ljudet var inte "så värst". Och då har jag ändå inget att jämföra med.
MrQaffe skrev:Hur är Cosmonova rent ljudmässigt idag? eller räknas det inte som bio?
Oresound skrev:mobilbas däremot finns inte än
Morello skrev:darkg skrev:Hur bra är biografernas ljud, och hur lågt går basen, och hur låg bas finns på filmerna?
Halvsunkiga PA-system med allt vad det innebär, dvs väldigt långt från bra hifi.
Alexi skrev:OT: Som dyslektiker är ordet "Biografbas" lite spännande, jag läser det olika varje gång märker jag, allt från Biogas till infograf.

Kalejdokom skrev:Javisst, jag har också mina prylar i ett 19" stålrack (från Thomann) men det är inte riktigt lika laddat...
Skulle kanske vara en kul Faktiskt-aktivitet, att ordna ett studiebesök på en biograf. "Ta med din favvomusik på en USB-sticka...".
Kalejdokom skrev:Totalt installerad slutstegseffekt är 22 kW fördelat på 76 högtalare i de två största salongerna.
mx skrev:Kalejdokom skrev:Javisst, jag har också mina prylar i ett 19" stålrack (från Thomann) men det är inte riktigt lika laddat...
Skulle kanske vara en kul Faktiskt-aktivitet, att ordna ett studiebesök på en biograf. "Ta med din favvomusik på en USB-sticka...".
Tror att LTS Umeå gjorde det förra året.
Kraniet skrev:Utrustningen har de serviceavtal på och den servas en gång per år. Går nåt sönder innan dess så får det vara trasigt till de kommer och lagar. En sal hade en spräckt bas i ett år. Ingen rolig bioupplevelse där..
crion skrev:Jag sätter dem bara utanpå mina brillor.
Peter du kan inte använda shutter brillor med någon vinst på Dolby 3D biografer (Rigoletto 1, Grand)
Pappersglasögon? Var det 50-år sen du såg 3D-bio senast?petersteindl skrev:crion skrev:Jag sätter dem bara utanpå mina brillor.
Peter du kan inte använda shutter brillor med någon vinst på Dolby 3D biografer (Rigoletto 1, Grand)
Finns det inga bättre glasögon än dessa pappersglasögon på biograferna? Eller är dessa till 100 % fullkomliga![]()
Alexi skrev:Pappersglasögon? Var det 50-år sen du såg 3D-bio senast?petersteindl skrev:crion skrev:Jag sätter dem bara utanpå mina brillor.
Finns det inga bättre glasögon än dessa pappersglasögon på biograferna? Eller är dessa till 100 % fullkomliga![]()
petersteindl skrev:
Finns det inget bättre än biografernas brillor?
Ragnwald skrev:Nattlorden skrev:... men tro inte det är så välstandardiserat att du klara dig med ett par.
Hur många behöver man?
teosig skrev:Bromölla klart bästa biografen i nordöstra skåne, och ja det går tåg till Bromölla.
Grejen är ju den att biografen i Bromölla är ju privat ägd så den ingår ju inte i någon kedja därmed kan ju nog ägaren göra som han vill i sin alldeles egna biograf som tillskillnad från Kosmorama som finns här i Kristianstad som är en SF bigraf.
Om jag går på bio så åker jag alla gånger till Bromölla och ser på film där. Helt klart en biograf värd ett besök, om inte annat för det mycket braiga benutrymmet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster