Jag tänkte mig att detta kunde ske nu på Söndag vid 15-tiden.
De som är intresserade kan väl posta här.
Moderator: Redaktörer
Nasjo skrev:Jag ska kolla i den dära kalendern och se vad den säger,men det hade varit trevligt!Kul initiativ och inte allt för långt bort.
bootstrap skrev:adzer skrev:Låter helt klart intressant.
Var någonstans i stan är det?
Området mellan våxnäs och bergvik om jag kommer ihåg rätt, dvs cykel avstånd för digOch mig
Och jag bor på vägen så kom till mig först så drar vi tillsammans sen.
Empa skrev:Jag är intresserad! Men vet inte riktigt om jag hinner till Karlstad tills kl 1500. Ska återkomma i ärendet
warmiz skrev:Låter kulså länge jag har repat mig från kräftskivan kvällen innan kommer jag gärna!
adzer skrev:Oj oj strikta regler det där
Stereotypen skrev:adzer skrev:Oj oj strikta regler det där
Jajamensan!![]()
Nej, ärligt talat så uppskattar jag när folk kommer med synpunkter på det de hör.
Larsen skrev:Så trevligt initiativ! Skulle gärna kika in, men ännu osäker på söndagens övriga aktiviteter (som inte kräver hink...)
adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:Låter helt klart intressant.
Området mellan våxnäs och bergvik om jag kommer ihåg rätt, dvs cykel avstånd för digOch mig
Det låter som en idé
bootstrap skrev:adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:Låter helt klart intressant.
Det låter som en idé
Ändrade planer... Du hämtar din dejt på stadsbiblan iställetKommer att sitta på övervåningen vid fönstret.
Stereotypen, är det kl 15 som gäller? Du får gärna skicka adressen sen så jag hittar till rätt hus
adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:Låter helt klart intressant.
Det låter som en idé
Ändrade planer... Du hämtar din dejt på stadsbiblan iställetKommer att sitta på övervåningen vid fönstret.
Stereotypen, är det kl 15 som gäller? Du får gärna skicka adressen sen så jag hittar till rätt hus
Får se hur jag tar mig dit. Tror nog det blir buss, men blir nog via centrum isf.
bootstrap skrev:adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:Låter helt klart intressant.
Det låter som en idé
Får se hur jag tar mig dit. Tror nog det blir buss, men blir nog via centrum isf.
Då ses vi på plats istället
Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
adzer skrev:Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
Förträffligt. Vad heter hållplatsen?
Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
Hållplatsen heter brobyvägen.
adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
Kanon. Bara att ta 5an dit då
Gött mos
Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
Gött mos
Kanonskoj!![]()
Ta gärna med skivor.
adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Det är bara ca 100 meter att gå från busshållplatsen så det är smidigt
Gött mos
Kanonskoj!![]()
Ta gärna med skivor.
Hehe alla skivor är nedpackade. Använder inte dem ju, men kan ta med lite flac filer om det går för sig
Stereotypen skrev:
Jag har ingen nätverkslösning till stereon om det var så du menade.
adzer skrev:Stereotypen skrev:
Ok. Har du en ledig optisk ingång så kan jag ta med laptopen annars?
Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:
Det har jag iofs och laptop också, vi kan ju använda min så slipper du släpa med din.
adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:
Det har jag iofs och laptop också, vi kan ju använda min så slipper du släpa med din.
Ok bara du har en dator kopplad till stereon så kan jag ta med ett usb-minne. Annars kan jag ta med datorn och en optisk sladd bara
Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:
Ok bara du har en dator kopplad till stereon så kan jag ta med ett usb-minne. Annars kan jag ta med datorn och en optisk sladd bara
Annars klarar vi oss säkert med de cd skivor som finns. Jag har inte datorn kopplad till stereon.
bootstrap skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Nej jag har tyvärr ingen optisk ingång. Enbart coax.
Ok då så
Du får bränna en hifi special
adzer skrev:bootstrap skrev:adzer skrev:Stereotypen skrev:Nej jag har tyvärr ingen optisk ingång. Enbart coax.
Ok då så
Du får bränna en hifi special
Hehe får se
Finns säkert en massa skoj att lyssna på där redan
Stereotypen skrev:Jag har extremt dålig musiksmak har jag fått höra så räkna med det värsta
Stereotypen skrev:Lågnivåapparaterna påslagna men väntar med att slå på slutstegen tills vi skall lyssna då det fort blir olidligt varmt i rummet
Nattlorden skrev:Nu väntar vi på feedback...
Stereotypen skrev:Nattlorden skrev:Nu väntar vi på feedback...
Jag tvingade alla deltagare att skriva på ett avtal om tystnadsplikt så att jag fortsatt skall kunna leva i villfarelsen att min anläggning minsann är bäst?
Nattlorden skrev:Stereotypen skrev:Nattlorden skrev:Nu väntar vi på feedback...
Jag tvingade alla deltagare att skriva på ett avtal om tystnadsplikt så att jag fortsatt skall kunna leva i villfarelsen att min anläggning minsann är bäst?
Äh, vem bryr sig? Alla vet väl att det är maten som räknas?
Stereotypen skrev:Nattlorden skrev:Stereotypen skrev:Nattlorden skrev:Nu väntar vi på feedback...
Äh, vem bryr sig? Alla vet väl att det är maten som räknas?
![]()
I så fall ligger jag riktigt illa till!!!
Ingen mat bjöds det på, enbart ballerina och kanelgifflar!
Nattlorden skrev:Dessa norrlänningar!
Empa skrev:Även ballerina och kaffe
Kan säga att mina pr18 ser riktigt små ut nu när jag kom hem, nästan som små tjejhögtalare
Nefilim skrev:adzer skrev:Nefilim skrev:Men varför inga bilder? Hemligt??
Jag såg ingen kamera under hela kvällen.
Inga mobiltelefoner heller?
Men vafan, Judas!schmutziger skrev:sönderbrända zoega skånerost som inte är något vidare alls.
adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Storleken på högtalarna och uppsättningen element som får tom de stora Ino systemen att se små ut ger verkligen ett visuellt intryck.
Efter att imponator-faktorn lagt sig så insåg jag att det visuella intrycket faktiskt för min egen del påverkar ljudupplevelsen negativt.
Jag hade problem med ljudbilden. Först och främst så är jag ovan med dipoler, men när man ser alla dessa element som står mer eller mindre framför ögonen(Då de står ganska nära lyssnaren och ganska mycket ihop) så fick jag svårt att få ljudet att släppa från högtalarna. Det var så uppenbart hela tiden var ifrån ljudet kom. När jag blundade så blev det bättre, men jag visst ju fortfarande exakt var högtalarna stod.
Nej för min egen del så blev jag lite besviken på ljudbilden. Det kan dock ha mycket med ovana att göra.
Panelguy skrev:adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Storleken på högtalarna och uppsättningen element som får tom de stora Ino systemen att se små ut ger verkligen ett visuellt intryck.
Efter att imponator-faktorn lagt sig så insåg jag att det visuella intrycket faktiskt för min egen del påverkar ljudupplevelsen negativt.
Jag hade problem med ljudbilden. Först och främst så är jag ovan med dipoler, men när man ser alla dessa element som står mer eller mindre framför ögonen(Då de står ganska nära lyssnaren och ganska mycket ihop) så fick jag svårt att få ljudet att släppa från högtalarna. Det var så uppenbart hela tiden var ifrån ljudet kom. När jag blundade så blev det bättre, men jag visst ju fortfarande exakt var högtalarna stod.
Nej för min egen del så blev jag lite besviken på ljudbilden. Det kan dock ha mycket med ovana att göra.
Jag har hört de där högtalarna när de recenserades för en blaska. Då satt vi nog ca 3,5 - 4 meter ifrån vilket fungerade bra (Hur nära satt man här?). Stora paneler kräver lite större lyssningsavstånd för att ljudet skall släppa.....tycker jag
Panelguy skrev:adzer skrev:Ok du bad om det
Första intrycket var wow
Jag har hört de där högtalarna när de recenserades för en blaska. Då satt vi nog ca 3,5 - 4 meter ifrån vilket fungerade bra (Hur nära satt man här?). Stora paneler kräver lite större lyssningsavstånd för att ljudet skall släppa.....tycker jag
adzer skrev:Trevligt. När du är klar får vi komma och inspektera resultatet igen
Stereotypen skrev:Detta resulterar i att högtalarna hamnar ganska nära varandra (ca 2.2 m mellan dem), detta gör att jag ej vill sitta alltför långt ifrån dem.
Stereotypen skrev:adzer skrev:Trevligt. När du är klar får vi komma och inspektera resultatet igen
Jag det vore jättekul om ni hade lust med det!![]()
Jag tycker att det ibland är ovärderligt med lite hjälp med lyssning när man ändrar om något.
Jag spelade den Eagles låt som vi spelade igår och tyckte att sången både släppte bättre från högtalarna och blev fylligare. Basen fick betydligt mer stuns i de lägre regionerna så att det som man hörde fanns där nere innan nu blev mycket tydligareKan vara som jag inbillar mig. Hoppas inte det!
PerStromgren skrev:Dessutom måste vi ordna en sittning som ger Hr Sterotyp litet vidare vyer i jazzträsket, där det tycks saknas viss insikt. Det ordnar jag.
adzer skrev:PerStromgren skrev:Dessutom måste vi ordna en sittning som ger Hr Sterotyp litet vidare vyer i jazzträsket, där det tycks saknas viss insikt. Det ordnar jag.
Det kan jag med behöva!
PerStromgren skrev:Dessutom måste vi ordna en sittning som ger Hr Sterotyp litet vidare vyer i jazzträsket, där det tycks saknas viss insikt. Det ordnar jag.
Empa skrev:Jag ligger i ett tält i ett regnigt sälen så intryck kommer senare
Panelguy skrev:Stereotypen skrev:Detta resulterar i att högtalarna hamnar ganska nära varandra (ca 2.2 m mellan dem), detta gör att jag ej vill sitta alltför långt ifrån dem.
2,2 insida till insida låter väl inte så smalt tycker jag. Mina Magneplanarer mår inte bra av att stå för brett isär.
RogerGustavsson skrev: Med alla högtalarsystem får man rätt mycket med av det egna rummet på fyra meter från högtalarna. En blandning av högtalare och rum är det som man lyssnar på, alltid.
RogerGustavsson skrev: Rumsresonanser slås inte an lika mycket men någon hjälp av rummet vid de lägsta frekvenserna får man inte (som är fallet med konventionella system med låda).
bootstrap skrev:adzer skrev:Kl12 på lördag är det lyssningsträff hos mig i Karlstad. Alla är välkomna.
Min jobb helg men jag önskar er en trevlig kväll
Nahaz skrev:Jag är visserligen i Karlstad i helgen, men kl 12.00 är jag mitt uppe i spelandet eller käkar lunch.
http://www.karlstadsfrisbee.se/dnt2012/
Nahaz skrev:Jag är visserligen i Karlstad i helgen, men kl 12.00 är jag mitt uppe i spelandet eller käkar lunch.
http://www.karlstadsfrisbee.se/dnt2012/
bootstrap skrev:Tittade in i Pååls medlemspresentations tråd och ser ett par Wilson Watt! Jag själv är väldigt nyfiken på dessa och efterlyser en träff
PerStromgren skrev:bootstrap skrev:Tittade in i Pååls medlemspresentations tråd och ser ett par Wilson Watt! Jag själv är väldigt nyfiken på dessa och efterlyser en träff
Men är inte det hans tidigare system? Numera har han väl bara sin dipolbjässar?
PS. När syr du ihop en feelgoodträff själv, förresten? Nu har väl M fått ihop sin moppe, så du kan ägna dig åt väsentligheterna?
Empa skrev:Låter fint, det är inte petnoga med tiden.
Jag bor vid Marieberg/Viken, så cykel / buss är inga problem, adress kommer i PM längre fram
Jag kan köra CD (som rippas till Squeezebox), spotify och Vinyl hemma.
Jag gjorde en lista som man kan klistra in låtar i
https://play.spotify.com/user/hanspeter ... UHyLlBmb86
Empa skrev:Absolut! Kan tom skjuta fram tiden på dagen så kanske ett glas vin eller öl passar bra in.
bootstrap skrev:Kl 1500 inte så sent och lagom tid att börja korka upp
Fjonkalicious skrev:Jag skulle vara lite rolig.
adzer skrev:Jag börjar fundera på om jag skulle dra ihop en lyssningsträff igen.
Det har ju blivit en del nya prylar och enligt mig väldigt mycket bättre sedan förra träffen.
Sedan är det alltid trevligt att träffas och tjöta lite
PerStromgren skrev:adzer skrev:Jag börjar fundera på om jag skulle dra ihop en lyssningsträff igen.
Det har ju blivit en del nya prylar och enligt mig väldigt mycket bättre sedan förra träffen.
Sedan är det alltid trevligt att träffas och tjöta lite
Dags är det! Vi måste ju se om det kan komma rök ur dem, topparna!
adzer skrev:Vad sägs om nu på onsdag?
PerStromgren skrev:adzer skrev:Vad sägs om nu på onsdag?
Tyvärr inte för mig. Både onsdag och torsdag är det politik som gäller.
Men det finns ju många fler karlstadsbor!
bootstrap skrev:Vad sägs om Carlsson lyssning den 18e jan? Det är en lördag.
bootstrap skrev:Vad sägs om Carlsson lyssning den 18e jan? Det är en lördag.
Empa skrev:Vem tar upp fikabrödet nästa gång?
AndreasArvidsson skrev:Empa skrev:Vem tar upp fikabrödet nästa gång?
Jag är lite sugen, min anläggning är ju mer eller mindre "klar" nu så vore skoj med lite kritiska, och trevliga såklart, lyssnare
PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Empa skrev:Vem tar upp fikabrödet nästa gång?
Jag är lite sugen, min anläggning är ju mer eller mindre "klar" nu så vore skoj med lite kritiska, och trevliga såklart, lyssnare
Du får bestämma dig, vill du krtiska eller trevliga lyssnare?
petersteindl skrev:PerStromgren skrev:AndreasArvidsson skrev:Empa skrev:Vem tar upp fikabrödet nästa gång?
Du får bestämma dig, vill du ha kritiska eller trevliga lyssnare?
Var ligger krtistan?Är alla otrevliga där?
Mvh
Peter
PerStromgren skrev:Du får bestämma dig, vill du ha kritiska eller trevliga lyssnare?
PerStromgren skrev:Hur snyggt som helst! Jag kommer, men det vet du redan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster