Moderator: Redaktörer

hifikg skrev:Komorok skrev:Vad tillför kolfiber kabinettet för särskilda egenskaper?
Det blir snyggt och modernt och det för under en halv miljon. Rena Kinderägget.
Komorok skrev:Vad tillför kolfiber kabinettet för särskilda egenskaper?
shifts skrev:En tråd i sann Faktisktanda. Kan ingen med kamera ta sig dit istället? Vore uppfriskande och kul!
Komorok skrev:Tänkte mer om kolfibern bara är kosmetisk eller om den har någon hållfasthetig funktion.
Komorok skrev:Kolfibern verkar sitta utanpå ett annat material. Och på ytan lär dess dämpande egenskaper göra föga nytta. Men väldigt snyggt är det, tycker jag.
PS. Förstainlägget är editerat två gånger. Jag förmodar att texten på bilden är korrigerad nu, men att min webläsare inte har hämtat hem nya bilden.
Max_Headroom skrev:Komorok skrev:Kolfibern verkar sitta utanpå ett annat material. Och på ytan lär dess dämpande egenskaper göra föga nytta. Men väldigt snyggt är det, tycker jag.
PS. Förstainlägget är editerat två gånger. Jag förmodar att texten på bilden är korrigerad nu, men att min webläsare inte har hämtat hem nya bilden.
Marten hade i alla fall tidigare en informationssida (PDF? Minns inte helt) där utvecklingen av Coltrane gås igenom. Informativt och bra tilltag.
Om jag minns rätt så är bakstycket på coltrane helt i kolfiber.
Dom berättar även om elementval, val av filterfunktion etc.
Med tanke på priset så tror inte det är några problem att få burkarna lackerade i valfri kulör om man frågar.
Fjonkalicious skrev:Jag tyckte att jag försökte säga det snällt och med välvilja.![]()
Men nu är det några surputtar i sann faktiskt-anda som vill göra mitt tips till något bittert och surt. Tack för det. Får man inte ge råd och tips till folk? Riktigt trött på att folk tecknar fram en nidbild av någon som vill hjälpa till!
Ps. Dom säljer högtalare för 500k. Om du hade varit potentiell kund av en bil låt säga, hade du accepterat ovanstående?
Ps2. Sagt i kön på arken av någon: skall du hem, kunde du inte ordnat så du kunde sova hos ett mongo på faktiskt?
DVD-ai skrev:Ser ut som en mycket märklig lösning att ta bort kanterna, varför skulle man vilja göra det på detta sättet ?
Vist man slipper väll eventuella problem med disst som kanterna kan bidra med vid stora konslag och man kan få in mer konyta på samma yta.
men vist borde det bli en del problem med stabilitet och disst därav i stället...
+ att det borde kunnas finnas ett glapp mellan kon och korg som borde kunna ge upphov till oljud ?!
och kan det inte bli så att mekaniska biljud blir tydligare ?!
men det är ändå en intressant lösning![]()
undrar hur det låter
Kraniet skrev:DVD-ai skrev:Ser ut som en mycket märklig lösning att ta bort kanterna, varför skulle man vilja göra det på detta sättet ?
Vist man slipper väll eventuella problem med disst som kanterna kan bidra med vid stora konslag och man kan få in mer konyta på samma yta.
men vist borde det bli en del problem med stabilitet och disst därav i stället...
+ att det borde kunnas finnas ett glapp mellan kon och korg som borde kunna ge upphov till oljud ?!
undrar hur det låter
det är ju en gammal idé. Tror Pioneer hade en högtalare med den principen i baselementet på 90-talet. Produkten försvann dock fort..
Vee-Eight skrev:Kraniet skrev:DVD-ai skrev:Ser ut som en mycket märklig lösning att ta bort kanterna, varför skulle man vilja göra det på detta sättet ?
undrar hur det låter
det är ju en gammal idé. Tror Pioneer hade en högtalare med den principen i baselementet på 90-talet. Produkten försvann dock fort..
Mellanregistren på en hel del B&W saknar yttre kantupphängning.
paa skrev:The proof of the pudding is in the eating.
Dvs, hade jag varit i närheten hade jag tittat in.
petersteindl skrev:paa skrev:The proof of the pudding is in the eating.
Dvs, hade jag varit i närheten hade jag tittat in.
Är du så hungrig? Jag tror inte högtalarna går att ätaMen de kanske bjuder på middag.
shifts skrev:En tråd i sann Faktisktanda. Kan ingen med kamera ta sig dit istället? Vore uppfriskande och kul!
FBK skrev:shifts skrev:En tråd i sann Faktisktanda. Kan ingen med kamera ta sig dit istället? Vore uppfriskande och kul!
+1 Men vem blir egentligen förvånad då det finns ett antal medlemmar som måste hugga så fort chansen dyker upp.
Ps. Allmänt så sprids det mycket mer negativ energi här än på andra forum, något som gör att jag bara sporadiskt tittar in och läser ibland då det för ofta blir sann Faktisktanda som shift uttryckte det.
Ps igen. Det skryts ibland om Faktiskt medlemsantal, men hur många är aktiva medlemmar egentligen. Har sett en del genom åren som registrerar sig och skriver lite inlägg och sedan försvinner, vad beror det på kan man fråga sig.

Rydberg skrev:En sak jag funderade över handlar om det akustiska centrumet som
diskuterades tidigare i denna tråd. Jag förmodar att lutningen bakåt hos
högtalaren från början fanns där för att få alla akustiska centrum på
samma avstånd från lyssnaren. I den nya högtalaren har detta centrum
flyttas fram betänkligt för baselementen men lutningen består. Hur
tänker Marten där?
Max_Headroom skrev:Ingen härifrån som var där och provlyssnade?
Django L såg intressant ut.
Marten Bird antar jag är döpt efter låten "Surfi'n Bird" av The Trashmen. Eller var det "The Bird" med svenska gruppen Nasa?
video:
http://www.youtube.com/watch?v=a98umoWh7VU
(Surfi'n Bird med The Cramps)
Suomela skrev:
Jag å andra sidan misstänker att det är Charlie Parker som gett upphov till namnet.
/Suomela
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster