Moderator: Redaktörer
Varför så överlägset dryg? Men jag kommer också!Nattlorden skrev:Man kanske skulle ta och dyka upp och låta sig bli besviken över att inget blivit bättre på ett decennium?man kan ju springa på trevligt folk istället.
matså skrev:Varför så överlägset dryg? Men jag kommer också!Nattlorden skrev:Man kanske skulle ta och dyka upp och låta sig bli besviken över att inget blivit bättre på ett decennium?man kan ju springa på trevligt folk istället.
hm de skulle haft mässorna på ställen där ljudet blir perfekt, bra förutsättningar.Nattlorden skrev:matså skrev:Varför så överlägset dryg? Men jag kommer också!Nattlorden skrev:Man kanske skulle ta och dyka upp och låta sig bli besviken över att inget blivit bättre på ett decennium?man kan ju springa på trevligt folk istället.
Inte dryg. Det är bara så jag upplevt de två, tre senaste mässbesöken.
penke62 skrev:Quad lät bra, och den mycket sympatiske demonstratören var väldig trevlig.
penke62 skrev:En sak måste poängteras, det stod en ensam kille med Leben-förstärkare och en-elementhögtalare. Han spelar Lise och Gertrud, livet på Nalen. Hatten av för det musikvalet.
30Hzbone skrev:
Hade hoppats att produkter från ngn av forumets konstruktörer/designers skulle vara med
men det är kanske i huvudsak leverantörer till de arrangerande företagen
(Malmö HiFi-Center/Malmsjö HiFi) som är representerade.
30Hzbone skrev:30Hzbone skrev:
Hade hoppats att produkter från ngn av forumets konstruktörer/designers skulle vara med
Men visst var det så, äggen med sin konstruktör var med [s]på[/s] i ett litet hörn,
Torrdemo men dock. Äggen är granna att titta på.
30Hzbone skrev:
penke62 skrev:Jag blev lite förvånad över hur man placerade AudioVector-högtalarna i det rummet. Jag lyssnade inte så mycket, jag blev irriterad på dels störande bakgrundsljud (lät som jordfel), att demonstratören skulle ha dörren öppen trots oljudet från dsl och slutligen hans oförmåga att koppla ihop grejorna snabbt när han bytte. Det rummet gav ett på det hela oproffsigt intryck på mig. Ja, jag är känslig när det gäller sådant.
30Hzbone skrev:30Hzbone skrev:
Men visst var det så, äggen med sin konstruktör var med [s]på[/s] i ett litet hörn,
Torrdemo men dock. Äggen är granna att titta på.
Panelguy skrev:Hur lät Martin Logans modeller då?
Xiro skrev:Panelguy skrev:Hur lät Martin Logans modeller då?
det lilla jag hörde lät väldigt trevligt o avslappnat, kan inte ge mer detaljerad beskrivning eftersom jag satt helt off-center på knä. det var fullsattmitt i en låt avbröt demo-killen och korrigerade fasen på antingen basar eller paneler, han berättade för oss men jag hörde inte riktigt. efter det blev basen bättre. drivningen var accuphase om jag minns rätt.
AndersD skrev:Dagens höjdpunkt: Rauna
Dagens bottennapp: Rauna + sub
För att "behålla Raunas karaktär" kördes dessa fullrange samtidigt som subbarna delades vid 30Hz. Resultatet var att ACDCs trummis låg hörbart fel med baskaggen. Har faktiskt aldrig hört en sub-integration som varit såhär dålig........riktigt illa!
Synd, vid spelning utan sub lät Rauna riktigt trevligt, ett av få rum som återgav 80-100Hz utan problem.
Xiro skrev:AndersD skrev:Dagens höjdpunkt: Rauna
Dagens bottennapp: Rauna + sub
För att "behålla Raunas karaktär" kördes dessa fullrange samtidigt som subbarna delades vid 30Hz. Resultatet var att ACDCs trummis låg hörbart fel med baskaggen. Har faktiskt aldrig hört en sub-integration som varit såhär dålig........riktigt illa!
Synd, vid spelning utan sub lät Rauna riktigt trevligt, ett av få rum som återgav 80-100Hz utan problem.
var det ymer (golvaren med d'appolito-konfig) du hörde? igår tyckte jag bladelius-killen sa att subbarna spelade från 40hz, undrar om de pillat med setupen idag. det var väl lite mer partybas än finbas igår, men det var kul! bad om volymhöjning mer än en gång
AndersD skrev:Ja, det var den med d'appolito-konfiguration.
Nu har jag inte hört orginalet men en av de saker jag gillade med denna nya varianten var att ljudbild och klang inte ändrades när man reste sig upp. Ligger nog en del jobb bakom filtret misstänker jag!
Folk trodde nog att jag inte kunde bestämma mig, reste mig upp och satte mig ner flera gånger........
hifikg skrev:Varför spelade inte äggen?
penke62 skrev:hifikg skrev:Varför spelade inte äggen?
Frågan är snarare varför de inte ens var inkopplade. Stor synd och skam, tycker jag. Det hade varit mycket intressant att lyssna på/via dem.
hifikg skrev:penke62 skrev:hifikg skrev:Varför spelade inte äggen?
Frågan är snarare varför de inte ens var inkopplade. Stor synd och skam, tycker jag. Det hade varit mycket intressant att lyssna på/via dem.
Okej, varför var inte äggen inkopplade?
hifikg skrev:penke62 skrev:hifikg skrev:Varför spelade inte äggen?
Okej, varför var inte äggen inkopplade?
thezunk skrev:Tyckte dynaudios stativare lät grymt trots de stora rummet. Dom stora dynaudio var också grymma men de borde dom bara för typ 600;) någon mer som lyssnade där? Jag gillade blandningen av musik där.
Hegels demo gillade jag enkelt och roligt. Quad gillade jag inte alls tyvärr
thezunk skrev:Tyckte dynaudios stativare lät grymt trots de stora rummet. Dom stora dynaudio var också grymma men de borde dom bara för typ 600;) någon mer som lyssnade där? Jag gillade blandningen av musik där.
Hegels demo gillade jag enkelt och roligt. Quad gillade jag inte alls tyvärr
Xiro skrev:penke62 skrev:En sak måste poängteras, det stod en ensam kille med Leben-förstärkare och en-elementhögtalare. Han spelar Lise och Gertrud, livet på Nalen. Hatten av för det musikvalet.
ja de där händel-högtalarna var grymt läckra. hade velat höra dem med musik som jag känner, men jag hade ingen vinyl med mig. lådmaterialet är oljad bambu, limmat i små stavar, fantastisk finish
själv fastnade jag i rum 4 där de drog på rejält med tweakade rauna ymer, 2st hörnplacerade rel-subwoofers och bladelius-elektronik. killen nämnde att de har ett par ännu mer tweakade ymer som låter ännu bättre, men de ser ut som lab-ruskor så de vågade inte ta med dem. jag hade tyckt det var grym coolt om de var med.
det var min första mässa någonsin och den överträffade alla mina förväntningar. ska se om jag får möjlighet att sno ihop ett bildreportage.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 71 gäster