Jag gjorde ett ganska snabbt besök under söndagen. Överlag verkade det vara en trevlig mässa. Ganska mycket folk (i vissa rum kom man inte in) en överlag trevlig stämning. Lokalerna var kanske lite svår orienterade (fanns dock kartor) samt att rummen som vanligt kunde lämnat mer att önska vad gäller akustiken.
Jag fick känslan av att dom rum som låg i den gamla byggnaden (Cabasse, Martin Logan) var bäst ur akustik synpunkt.
Ljudmässigt var det svårt att bilda sig nog större uppfattning i många av rummen.
Jag tycker det är kul att se Accuphase på mässa i Sverige då dom tidigare ofta har varit väldigt sällsynta i publika sammanhang tidigare.
I ett rum gick man igenom först alla (stereo) pickuper i Ortofons 2M serie och därefter Cadenza (gjorde rätt när jag valde Bronze före Black), det var trevligt även om jag önskat att man körde samma musik rakt igenom.
Det var den första mässan för Rehifi och tyvärr gick en del inte enligt planerna. Ursprungligen skulle vi ha haft med en firma som sysslar med akustikbehandling men det sket sig tyvärr. Vi skulle haft en annan skivspelare så en Lenco L-75 med dubbla tallrikar och Manticore tonarm och Benz Ace byggdes ihop timmarna innan. Enligt en besökare tydligen lika pitch stabil som spelaren han hade lagt 200 000 kr på.
Vi spelade på 3 olika högtalare ifrån Quali-Fi lilla Händel Compact 6 samt Händel Horn 7 och 10 (siffran är bredbandselementets storlek i cm).
Jag han med att lyssna på Compact 6 och Horn 10 och av dom så tyckte jag lilla 6:an var bäst.
Elektroniken var Luxman C-02 samt varierat B&K ST-140 samt ett Ifi slutsteg.
MvH Carl