Vem kommer, vem ställer ut och vem är sugen på en öl?
Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Kan inte hitta någon utställare som kommer att dema Atmos. Någon som vet?
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Kan inte hitta någon utställare som kommer att dema Atmos. Någon som vet?
Det hade ju definitivt varit en anledning att åka, ja!
Fjonkalicious skrev:Vankas det rum-verschnitt?
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Kan inte hitta någon utställare som kommer att dema Atmos. Någon som vet?
Det hade ju definitivt varit en anledning att åka, ja!
Det, eller utställning av stora procella/genelec/jbl . Eller nya projektorer..
Tramsigt överprissatta kablar och små stativare, skivspelare eller CD-spelare över 5ksek är för mig ointressant. Mässan verkar innehålla mest sånt..
AndreasArvidsson skrev:Vi kanske kommer ett gäng från Karlstad
roggaro skrev:AndreasArvidsson skrev:Vi kanske kommer ett gäng från Karlstad
verkar farligt tycker en göteborgare och kommer INTE därutav
AndreasArvidsson skrev:roggaro skrev:AndreasArvidsson skrev:Vi kanske kommer ett gäng från Karlstad
verkar farligt tycker en göteborgare och kommer INTE därutav
Ah, men va f*n![]()
Om det känns bättre så kan jag meddela att jag är inflyttad
Ronny10 skrev:Jag brukar gå och går väl även i år även om spänningen har släppt lite. Någon som vet om mässan är på två ställen även i år ?
Fjonkalicious skrev:Sanny_y: jag skall försöka ta mig upp. Öl är jag sugen på och en luftig madrass.
Morello skrev:O&G engineering är på plats och premiärvisar vårt nya RIAA-steg - O&G Engineering PP-1
Nattlorden skrev:En pipett?
Morello skrev:Jag hoppas att få träffa många faktiskt-medlemmar i O&G-rummet på arken.
Vi kommer att visa vårt nya RIAA-steg, PP 1 samt givetvis RS 200 och högtalarna Morello 1.
Väl mött
Gustaf
Morello skrev:Jag hoppas att få träffa många faktiskt-medlemmar i O&G-rummet på arken.
Vi kommer att visa vårt nya RIAA-steg, PP 1 samt givetvis RS 200 och högtalarna Morello 1.
Väl mött
Gustaf
Väl mött
Gustaf
UrSv skrev:Morello skrev:Jag hoppas att få träffa många faktiskt-medlemmar i O&G-rummet på arken.
Väl mött
Gustaf
Du menar RS2000 väl?
Jon_S skrev:Morello: Jag kommer och irriterar er på lördagen enligt plan. Vilka mediaformat tar ni emot i demorummet?
petersteindl skrev:Jag tar med lite MP3 på sprillans nymastrad Madonnaoch lirar på O&G
Morello skrev:petersteindl skrev:Jag tar med lite MP3 på sprillans nymastrad Madonnaoch lirar på O&G
Vilken tur att vi bara spelar LP och CD.
petersteindl skrev:sprillans nymastrad Madonna
petersteindl skrev:Jag tar med lite MP3 på sprillans nymastrad Madonnaoch lirar på O&G
Almen skrev:petersteindl skrev:sprillans nymastrad Madonna
Vilken skiva, vilken mastringstekniker?
petersteindl skrev:Almen skrev:petersteindl skrev:sprillans nymastrad Madonna
Vilken skiva, vilken mastringstekniker?
Vet inte. Måste höra med Pekka vad som gäller om man skall ha så starkt ljud som möjligt. Gärna lite fyrkantvåg. Det är ju tekniskt och bra
Väl mött
Gustaf
schmutziger skrev:Morello skrev:petersteindl skrev:Jag tar med lite MP3 på sprillans nymastrad Madonnaoch lirar på O&G
Vilken tur att vi bara spelar LP och CD.
Peter tar väl med sig MP3:orna på cd mao![]()
Du har ju inte specat just redbook, eller hur
Jonas skrev:Ser ut som att det blir besök på lördag, skall bli kul.
Magnus Öström på Neffe på lördag kväll, blir nog en bra avslutning på dagen
bomellberg skrev:Finns det någon vänlig själ som i samband med mässan kan transportera ett par pK-basar från Peter Steindl, ner till Skåne för min räkning?
Tack på förhand!
/Bosse
hifikg skrev:Jonas skrev:Ser ut som att det blir besök på lördag, skall bli kul.
Va? Vad är Neffe? Magnus dit? Nu blev jag sugen på en gbg-tripp
tobm skrev:hifikg skrev:Jonas skrev:Ser ut som att det blir besök på lördag, skall bli kul.
Va? Vad är Neffe? Magnus dit? Nu blev jag sugen på en gbg-tripp
Neffe = Nefertiti, anrik jazzklubb i Göteborg.
Brukar låta bra på Neffe, har faktiskt aldrig tyckt att det låtit dåligt där någon gång.
RogerGustavsson skrev:Morello skrev:O&G engineering är på plats och premiärvisar vårt nya RIAA-steg - O&G Engineering PP-1
Kanske dags att uppdatera hemsidan?
Alexi skrev:Ingen gemensam Faktiskt middag på lördagen?
sportbilsentusiasten skrev:Rapport dag 1: Guru lät bra som alltid. Och hos Marten var det mycket bra i stora rumet, wow det är första gången jag varit impad av detta rum. Kul att de fått till det, har ju haft synpunkter tidigare men nu var det riktigt trevligt! BRA dynamik, oansträngt o hyfsat musikaliskt.
Annars lät det inge vidare i centrumhotellen. Brukar vara bäst på Arken, jag hoppas det stämmer även i år !
PS
och även på denna mässa lät Devialet helkass, fattar inte vad alla lyriska recentioner kommer av. Ok det låter rent men dödstrist överlag och musikaliskt förvirrat på komplex musik.
sprudel skrev:sportbilsentusiasten skrev:Rapport dag 1: Guru lät bra som alltid. Och hos Marten var det mycket bra i stora rumet, wow det är första gången jag varit impad av detta rum. Kul att de fått till det, har ju haft synpunkter tidigare men nu var det riktigt trevligt! BRA dynamik, oansträngt o hyfsat musikaliskt.
Annars lät det inge vidare i centrumhotellen. Brukar vara bäst på Arken, jag hoppas det stämmer även i år !
PS
och även på denna mässa lät Devialet helkass, fattar inte vad alla lyriska recentioner kommer av. Ok det låter rent men dödstrist överlag och musikaliskt förvirrat på komplex musik.
Maarten var fantastiskt, kanske något lite tunt i basen men det är en smaksak, men separationen och 3D, helt outstanding.
Morello skrev:Fantastisk kul att se så många forumansikten i O&G-rummet!
Johan_Lindroos skrev:Perfekt, Sprudel!
Jag minns dem från mässan. De var mycket snygga och ser ut att ha en vettig funktion. Jag tog t.o.m. en bild på skapelserna.
Jag gillar att de är genomskinliga, då kan man även använda dem framför fönster men ändå släppa in ljus.
Alltså OM man behöver akustikreglera fönstren. Jävligt smart![]()
Trevligt att råkas förresten!
sportbilsentusiasten skrev:Era bägge rum gjorde det och några få ytterligare. Heder!
Dock tyckte jag att det lät lite bättre förra året. Kanske var det det öppna fönstret iår? Men fortfarande är det ju ett gott stycke över vad de flesta presterar på mässan.
..
sportbilsentusiasten skrev:Allmän mässfeedback
- elektrostater, lät lika dåligt som vanligt på mässor. Mycket bättre hemma hos folk. Ni som har erfarenhet av dessa vidunder, vad beror det på?

Johan_Lindroos skrev:Hoppsan, ovanstående visar baksidan! Men det är väl inte så dj-la viktigt, eller?!
Johan_Lindroos skrev:Det såg ut som dessa, Martin Logan CLX Art:
Bild . . .
Fotot länkat från Martin Logans hemsida.
(Tror du det räcker så, Peter Steindl?)
RogerGustavsson skrev:
Vad var det för Magnepan som demades?
Nattlorden skrev:Någon som lyssnade på den nya QLN trean?
Morello skrev:Självaste fan att man inte hade tid att gå runt på mässan och lyssna på lite konkurrerande prylar.
Morello skrev:Självaste fan att man inte hade tid att gå runt på mässan och lyssna på lite konkurrerande prylar.
Kul att du kom in i O&G-rummet, Beakungen!
Bill50x skrev:Morello skrev:Självaste fan att man inte hade tid att gå runt på mässan och lyssna på lite konkurrerande prylar.
Det är alltid kul att det kommer så många till ens rum att man inte hinner med annat.
Å andra sidan är konkurrentbevakningen synnerligen viktig, det är ett måste att hålla sig a jour med vad andra gör/presterar. Jag jobbade några år på Xelex/Handic och där var omvärldesbevakningen lika med noll. Och så blev man omkörda med råge också...
/ B
forzell skrev:Nattlorden skrev:Någon som lyssnade på den nya QLN trean?
Något av höjdpungterna. Riktigt bra högtalare faktiskt.
sportbilsentusiasten skrev:Bill50x skrev:Å andra sidan är konkurrentbevakningen synnerligen viktig, det är ett måste att hålla sig a jour med vad andra gör/presterar. Jag jobbade några år på Xelex/Handic och där var omvärldesbevakningen lika med noll. Och så blev man omkörda med råge också...
Man ska inte blanda ihop olika produkter/marknader.
Inom IT tex är omvärldesbevakning o konkurrentbevakning NÖDVÄNDIG av uppenbara skäl, men det är en fara i att titta för mycket på konkurenter. Då är man ju tvåa på allt!
inom HIFI däremot är det bättre att i huvudsak fokusera på att göra det man gör så bra som möjligt då målet är fast = bra återgivning! (målet är det ju inte inom IT, fast alltså) . Om man nu inte säljer "fin-hifi" som endast säljer på design...
Nattlorden skrev:forzell skrev:Nattlorden skrev:Någon som lyssnade på den nya QLN trean?
Något av höjdpungterna. Riktigt bra högtalare faktiskt.
(Antar det inte var något dolt i stavningen utan att det bara var ett skrivfel)
Och detta gäller tidigare svarande också - tack, roligt att höra.
Bill50x skrev:sportbilsentusiasten skrev:Bill50x skrev:Å andra sidan är konkurrentbevakningen synnerligen viktig, det är ett måste att hålla sig a jour med vad andra gör/presterar. Jag jobbade några år på Xelex/Handic och där var omvärldesbevakningen lika med noll. Och så blev man omkörda med råge också...
Man ska inte blanda ihop olika produkter/marknader.
Inom IT tex är omvärldesbevakning o konkurrentbevakning NÖDVÄNDIG av uppenbara skäl, men det är en fara i att titta för mycket på konkurenter. Då är man ju tvåa på allt!
inom HIFI däremot är det bättre att i huvudsak fokusera på att göra det man gör så bra som möjligt då målet är fast = bra återgivning! (målet är det ju inte inom IT, fast alltså) . Om man nu inte säljer "fin-hifi" som endast säljer på design...
Felsyn om du frågar mig. Det är ALDRIG fel att se/höra på konkurrenterna. När det gäller musik är ju konkurrensen bland annat "live" och en tuffare motståndare hittar man väl knappast?
Om man inte tror att man har något att lära av sina medtävlare i kampen om det bästa så är man snart död. Man blir inte tvåa för att man är bättre än sina konkurrenter.
sportbilsentusiasten skrev:Suck, du struntade i "att i huvudsak"
Lazyworm skrev:RogerGustavsson skrev:Morello skrev:O&G engineering är på plats och premiärvisar vårt nya RIAA-steg - O&G Engineering PP-1
Kanske dags att uppdatera hemsidan?
Hej, den är uppdaterad men vidarebefordrar bara till Min Azure-domän i nuläget. Detta kommer ändras närmaste två veckorna![]()
Men välkommen in och titta på nya sidan.
RogerGustavsson skrev:Har kollat på hemsidan och hittade ett litet fel i beskrivningen av högtalarna:
"Input sensitivity for 500 W RMS into 8 ohms: 2.25V RMS"
Det är ju något som hör till slutstegens beskrivning!

Lazyworm skrev:Tack för konstruktiv kritik,
Nu är hemsidan uppstyrd.
Morello skrev:Tack för synpunkten, men vi sätter punkt för den diskussionen här och nu.
RogerGustavsson skrev:Lite olika uppfattning om Canton med andra ord...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 16 gäster