Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Skall det vara stage:ade bilder med en massa apelsiner ovanpå högtalarna istället eller?
Eller så här?
[ Bild ]
Nattlorden skrev:Skall det vara stage:ade bilder med en massa apelsiner ovanpå högtalarna istället eller?
Eller så här?
[ Bild ]
Baffel skrev:Utgångspris 249 000 kr . Säljs tom av hifibutik. För det priset hade det inte varit läge att anlita en proffsig fotograf?. Bort med allt som distraherar . Ta ett snyggt klassiskt foto bara.
Dessutom reflexer . Uruselt taget foto.
Maccis skrev:Nattlorden skrev:Skall det vara stage:ade bilder med en massa apelsiner ovanpå högtalarna istället eller?
Eller så här?
[ Bild ]
Foto från MeanMachine?
Har för mig han alltid fotade allt ute.....
Beakungen skrev:Är det inte lite konstigt att dela bilder från annonser och sen kommentera dem? Hade det varit min annons hade jag nog ifrågasatt att de bilder jag lagt upp i annons ska finnas på ett forum på nätet
Baffel skrev:Hum . Du kan fan ha en poäng . Jag tar bort bilderna . Utom den som säljs av en hifibutik.
.....tog bort dem. Länk till annons hade varit ok tycker jag . Annonserar man på nätet så gör man. Då exponerar man bilderna . När väl produkten är såld så är inte länken aktiv. Kanske var lite dumt att screenshotta bilder så de blir kvar här efter att annonsen är borttagen
jonasp skrev:Beakungen skrev:Är det inte lite konstigt att dela bilder från annonser och sen kommentera dem? Hade det varit min annons hade jag nog ifrågasatt att de bilder jag lagt upp i annons ska finnas på ett forum på nätet
Jag delade åtminstone en bild på min egen högtalare av eget fabrikat. Den är iofs såld nu. Inte bananen alltså - den förtärde jag!
hifikg skrev:Och nu blev jag inlurad på Torget o slog till på något som jag egentligen inte behöver... shame on me!
Baffel skrev:hifikg skrev:Och nu blev jag inlurad på Torget o slog till på något som jag egentligen inte behöver... shame on me!
Vad?Audio Research Ref 2 MKII?
pinnen skrev:Högtalaren ovan ser inte ut som Linn men tjejen heter kanske så
Baffel skrev:Nattlorden skrev:Skall det vara stage:ade bilder med en massa apelsiner ovanpå högtalarna istället eller?
Eller så här?
[ Bild ]
Släpa ut högtalarna och ställa dem ute direkt på marken . Tjena.
Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
hifikg skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Snabbt o lätt o sakerna blir sålda, det e ju inte som att styla en östermalmsvåning för att pressa ut den sista miljonen.
JM skrev:Jag har två kompisar som inte längre kan försörja sig på att vara fotografer tros över 20 års erfarenhet och trots att de var tidigare etablerade fotografer.
Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
FBK skrev:Stör mig normalt inte på hur annonserna är fotade,(finns större saker att störa sig på) men när det är grejer som man gärna ser baksidan på för att få veta vilka reglage som finns tex på subbar så bör man fota det också.
Eller så här?
[ Bild ]
hifikg skrev:Och det här var bilden till annonsen för 245:an. Den gick åt o jag fick alla pengar tillbaka på den efter tio års innehav o körande
Det gäller att inte visa för mycket ibland!
hifikg skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Snabbt o lätt o sakerna blir sålda, det e ju inte som att styla en östermalmsvåning för att pressa ut den sista miljonen.
goat76 skrev:FBK skrev:Stör mig normalt inte på hur annonserna är fotade,(finns större saker att störa sig på) men när det är grejer som man gärna ser baksidan på för att få veta vilka reglage som finns tex på subbar så bör man fota det också.
En sak som jag stör mig på litegrann är när det i beskrivningen står att det finns en liten repa eller stötskada, och sen har man inte tagit ett foto av detta. Låt folk få se denna skada så att de kan bedömma själva om denna defekt är acceptabel eller inte, för dem.
Tell skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Bara för du inte klarar av att ta en bra bild eller ens se hur den ser ut på en smartphone-skärm så betyder det inte att andra inte klarar detDessutom har många smartphones (med undantag för storleken) mycket bättre bildkvalitet än dom flesta datorskärmar.
Att bilderna blir dåliga beror istället på att folk helt enkelt är dåliga på att ta bilder, inte svårare än så.
Belker skrev:Tell skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Bara för du inte klarar av att ta en bra bild eller ens se hur den ser ut på en smartphone-skärm så betyder det inte att andra inte klarar detDessutom har många smartphones (med undantag för storleken) mycket bättre bildkvalitet än dom flesta datorskärmar.
Att bilderna blir dåliga beror istället på att folk helt enkelt är dåliga på att ta bilder, inte svårare än så.
Så här:
https://www.blocket.se/annons/skane/peugeot_504_cabriolet_1973_pininfarina_2_0_l/92348039
Belker skrev:Tell skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Så här:
https://www.blocket.se/annons/skane/peugeot_504_cabriolet_1973_pininfarina_2_0_l/92348039
MacBruce skrev:hifikg skrev:Och det här var bilden till annonsen för 245:an. Den gick åt o jag fick alla pengar tillbaka på den efter tio års innehav o körande
Det gäller att inte visa för mycket ibland!
Förnuftigt — om den på nära håll såg ut som min 245:a, då plåten var i dödsryckningarna...
Tell skrev:Haha, lyckat! Dom har inte ens försök fota så bara själva bilden på skärmen kommer med, fifan!
JM skrev:hifikg skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Jag har två kompisar som inte längre kan försörja sig på att vara fotografer tros över 20 års erfarenhet och trots att de var tidigare etablerade fotografer. En jobbade mest med matfoto o den andra med kändisbilder. Båda beskyller smarttelefonerna för arbetsbristen.
"Alla är nu fotografer och är på rätt ställe".
Hur går går det för dig hifikg?
JM
Användare som besöker denna kategori: pLudio och 20 gäster