JM skrev:hifikg skrev:Morello skrev:Jag gissar att folk använder så kallade smart-telefoner vid fotografering och aldrig verifierar kvaliteten genom att titta på en riktig bildskärm.
Snabbt o lätt o sakerna blir sålda, det e ju inte som att styla en östermalmsvåning för att pressa ut den sista miljonen.
Jag har två kompisar som inte längre kan försörja sig på att vara fotografer tros över 20 års erfarenhet och trots att de var tidigare etablerade fotografer. En jobbade mest med matfoto o den andra med kändisbilder. Båda beskyller smarttelefonerna för arbetsbristen.
"Alla är nu fotografer och är på rätt ställe".
Hur går går det för dig hifikg?
JM
Som väl är så står jag på flera ben o har aldrig varit helt beroende av något av dem, men visst blev det en lugnare sommar, inga bröllop o en samarbetspartner drog i backen direkt efter uppstart. Annars hade jag nog haft en hel del att göra, men värst för henne, en ung tjej som drog igång ett event-företag o investerade massor i både prylar o lokal precis i slutet av förra året
En fördel är att jag mer sällan behöver möblera om lyssningsrummet o kan luta mig tillbaka o njuta av god musik ännu oftare än vanligt. Så småningom tänker jag nog göra om min studio till ett rent lyssningsrum, då kan jag inreda det hemtrevligare o ha en bättre ordning med lite färre prylar runt lyssningsplatsen.