gflar skrev:Visst, men i huvudanläggningen vill jag inte nöja mig med ”rätt bra”

Det har jag full förståelse för.
Med ” rätt bra ” så menar jag i fallet Aiyima a04 tpa3251 att den är ljudmässigt bättre än många av de transistorsteg som används för exempelvis PA i prisklassen upp till omkring 3500 :- .
Så länge man inte spelar vrålstarkt förstås

.
Jag har inte hittat något transistorsteg som låter lika bra i den prisklassen som Aiyima, men jag har bara jämfört med 5 olika slutsteg, varav ett var de inbyggda stegen i en billigare Denon avr maskin, och ett annat var mitt egna Crown xli1500.
..och för mig som kör aktivt innebär det med Aiyima bra ljudkvalitet för lite pengar, eftersom det ju behövs 3 slutsteg till en aktiv 3-vägare.
Naturligtvis finns det slutsteg som låter bättre. Närmar vi oss steg för 5000 :- styck och mycket mer, så blir klass A/B stegen i många fall bättre och bättre.
Aiyima a04tpa3251 är så pass väljudande att jag absolut inte skulle kunna köpa ett välrenommerat slutsteg i klass D eller A/B för 15000:- och helt förutsättningslöst VETA att det steget skulle låta bättre. Det finns det inga garantier för. Jag skulle jämföra först.
———————————————————————————
4 personer på forumet: jag , Radelius, avr7000 och mp3flac har uttalat sig om ljudet och alla är mycket positiva.
Såhär skriver tex AVR7000 om Aiyima a04 :
viewtopic.php?f=9&t=70688&start=360”Jag har lyssnat lite ikväll hos Magnus som jag utvecklade OA51.N med.
I Magnus rum som jag känner väl vid detta lag och på OA51.N.
Förstärkaren vi jämförde mot var Magnus Rotel RA-1592
https://www.hifiexperience.se/produkter ... oup%20%231
Den gjorde inte alls bort sig!
Skillnaderna jag/vi noterade (ett fåtal låtar) var den klassiska "class-D give-away" stramare och "potentare" basåtergivning men oxå en ökad "tydlighet" genom hela registret....
Jag skulle säga (med en viss bias för att gilla class D sedan mer är 15 år) att jag vid en första lyssning föredrog Aiyima A04.
Det kan mycket väl hända att man skulle föredra Rotel efter lite längre lyssning men det är ändå fantastiskt att en så billig produkt (500+500 kr) kan ge Rotel en match.
Allt var öppen lyssning och nivåmatchning endast via dB app i telefonen.
Aiyima var "moddad" med 2604 op ampar.
Stefan ”