rhenriks skrev:Jag spekulerade kring varför en mass-market producer väljer att släppa en produkt som så många inte anser låter bra...
...Tre till fyra personer enbart på detta forum, vad jag läst, emot och en för, mellan 75 och 80 % emot alltså, talar väl sitt tydliga språk?
...kände jag att detta är något som måste undersökas. Jag känner ju hundratals människor som har BARA lovord att säga om 668's ljudkvalitet. Jag är själv en av dem.
Naturligtivs kan inte alla dessa finnas på detta forum, troligen bara några få, men självklart finns den andra här istället, som gillar den också.
Det är ju helt absurt att tro att jag skulle vara den enda på detta forum som tycker att en apparat jag uppfattar som en av 2000-talets ljudkvalitetsbästa HIFI-apparater alla kategorier (inte bara sedd som CD, DVD-A, DVD, SACD, m fl-spelare alltså) är en bra apparat. I detta fall gäller det alltså bara huruvida det är en ljudkvalitetsmässigt bra CD-spelare.
Så då kollar vi!
För att göra frågesällningen enkel struntar jag i DVD-A och SACD-förmågan för den har lustigt nog ingen ifrågasatt.

Är Pioneer 668 en bra apparat som CD-spelare eller är det en dålig CD-spelare?
Vh, Ing. Öhman
PS. Den som inte hört spelaren i något sammanhang, får inte rösta. Men det fattar väl alla.