Moderator: Redaktörer
kodapa skrev:Jag fick uppsågat på Beijer i Jkp. Precisionen var helt OK, någon millimeter fel på något ställe bara, men det går ju att fixa med den hyvel om man bara kollar innan (vilket jag inte gjorde).
Tog 8 minuter att såga upp två lådor, men då hade jag gjort en bra sågritning innan.
Naqref skrev:Finns inga bra bilder än.
Hittade dock måtten på lådorna på en skiss. 170x350x310 mm BxHxD. Lite åt pK m a o.
damn, vad dyrt. Jag brukar köra på 450:-/timmeMaarten skrev:För övrigt, Beijer tog 20:-/min, blev 400:- (sågning)
Maarten skrev:För övrigt, Beijer tog 20:-/min, blev 400:- (sågning) + 238:- (material) för 4 par EPS-2 minus bafflar och ett bakstycke.
Maarten skrev:Var hittar du det för 450:-/h Magnus?
dom tycker jag också är bra!kodapa skrev:Maarten skrev:Priset var ju lite sådär, - jag väljer nog annat ställe nästa gång.
När jag bodde i Göteborg anlitade jag Högsbo trä, det funkade bra.
niklas skrev:Maarten skrev:Nu är material beställt för uppsågning! Naq bör få lådor i aug.
Var det på ett ställe med bra pris på uppsågningen och skaplig precision som du dessutom kan rekommendera andra forummedlemmar?
Maarten skrev:Det var ganska bra toleranser, mindre än 1mm fel. Skulle tro typ +-0,4mm, men har inte kollat jättenoga.
Priset var ju lite sådär, - jag väljer nog annat ställe nästa gång.
Hur blir effekttåligheten? Ser ut som om basen överskrider xmax <30Hz i simuleringen!? (ser visserligen liknande ut på mina egenkonstruerade högtalare i simulering och jag har inte spelat sönder dem ännu, men menNaqref skrev:
Simulering av basen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 243 gäster