Surfade och sökert på aktivt delningsfilter. Sökte och fann!
Nån som har några invändningar kring detta: länk
Morello? Naqref? Nån tredje? Vemsomhelst?
Använda OP-ampar är Burr-Brown OPA2134.

Moderator: Redaktörer

Tack - nån som tycker lika! Snacka om att fokus liger något förskjutet...jonasp skrev:Jag noterar till min stora fasa att intressanta trådar som denna inte noteras till förmån för en massa bjäbb på värsta doku-såpe-nivå!
Jag har klurat på att använda det som du förmodar - basmoduler och topplåda.jonasp skrev:Alltså: vad ska du använda filtret till, herr Engelholm? Eftersom en linkwitztransform är inkluderad i paketet kan man ju gissa att en användning av filtret är för delning mellan basmoduler och sidosystem. Då är ju frågan om man egentligen vill ha en 4 ordningens LR, eller någon annan filterfunktion?
Till delningar högre upp kanske 4:e ordningens LR passar bättre.
Kortet som sådant ser väl snyggt ut (litet=bra!), men det kan nog andra bedöma bättre än jag.
Lite högt pris kan jag tycka.
Jonas
Då med sidosystem fritt placerat placerat och basmodul t.ex. vi golv/hörn - eller?jonasp skrev:Se där. Vid delning mellan sidosystem och toppsystem vid 80 Hz är våglängden ca 4,25 meter. En fjärdedel av detta är väl ungefär vad man kan tänkas ha i gångvägsskillnad mellan sidosystem och basmodul, jag har iallafall en knapp meter.
/J.
EngelholmAudio skrev:Då med sidosystem fritt placerat placerat och basmodul t.ex. vi golv/hörn - eller?jonasp skrev:Se där. Vid delning mellan sidosystem och toppsystem vid 80 Hz är våglängden ca 4,25 meter. En fjärdedel av detta är väl ungefär vad man kan tänkas ha i gångvägsskillnad mellan sidosystem och basmodul, jag har iallafall en knapp meter.
/J.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster