Känns tryggt och bra, personlig service och rådgivning när den är som bäst !
Moderator: Redaktörer
celef skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
petersteindl skrev:celef skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
Jag vet
![]()
IngOehman skrev:Betyder det att du tror att Peter skulle ogilla - att du får veta
det, gör ett DIY-ägg, och sedan kanske offentliggöra all info?
Och om du tror att han inte vill berätta för dig, är det då hygg-
ligt att ändå försöka få fatt i informationen - t ex genom att be
någon annan ge dig den information som du tror att upphovs-
mannen inte vill ge ut?![]()
Varför inte göra något genuint nytt och eget istället?
Världen är överfull av meningslösa halv- och hel-kopior. Det är
NYA spännande idéer som behövs*!
Ju mera olika saker som finns, desto större valmöjligheter och
bättre blir världen.
Ju flera saker som är variationer på samma sak, desto menings-
lösare är de.
Vh, iö
- - - - -
*Jag bruka säga att en ny ide/grunka som bara en handfull
människor gillar och får glädje av, är ändå alltid bättre än en
kopia av något som redan finns.
kris10an skrev:pK känns mer som en (nöd)lösning för att kunna använda några överblivna element. Och då menar jag att man tvingats utgå från redan färdiga element som specats utifrån helt andra designmål, medans piP först utgår ifrån ett designmål och där sedan element, filter och låda specas som en helhet utifrån detta mål. Jag kan ha fel.
Men om det finns folk som anser att pK är "bättre" än piP så är jag nyfiken på hur och på vilket sätt!
IngOehman skrev:Tror det allra klokaste är att bortse ifrån sådana där försök att
"pseudorationalisera fram" argument - och lyssna istället!
För när man väl har kommit så långt att man valt att lyssna, så
spelar ju ändå ingenting som man funderat på för att lista ut
vad som "troligen är bäst", någon roll längre.
Vh, iö
kris10an skrev:Jag menar, antingen spelar de naturtroget eller också inte. Eller?
profbd skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
du kan väl köpa ett par a2
profbd skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
celef skrev:profbd skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
vad jag förstår är dessa bandbregränsade, vill ha längre utsräckning neråt för fullrange, sedan finns det andra skillnader, kanske till och med utsrålningsmönstret
phon skrev:celef skrev:profbd skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
vad jag förstår är dessa bandbregränsade, vill ha längre utsräckning neråt för fullrange, sedan finns det andra skillnader, kanske till och med utsrålningsmönstret
Jaa ... ?
Det är väl bara att sträcka ut dom neråt då, ett par decimeter verkar väl lagom. Glöm inte utrymme för en basport.
Sen blir det nog bättre med en lågohmig bas istället, och annat filter som passar.
...
KarlXII skrev:profbd skrev:ere någon som vet hur bremen-äggen är dimensionerade, skulle vara kul att diya ett par för lite testande, någon med ideer?
Aha, det funkar lika bra alltså?
Hur vet man sånt?
Funkar de HÄR lika bra som pi60 då alltså, eller hur resonerar du nu?
IngOehman skrev: Det låter nästan som om jag hade visat dig prototyperna och berättat
om dem! Men det är jag nästan saker på att jag inte gjort.![]()
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:kris10an skrev:Jag menar, antingen spelar de naturtroget eller också inte. Eller?
Fast det beror på vad du vilken "natur" du vill vara trogen mot! Det är skillnad på att vara trogen ett livespelande rockband och en dito stråkkvartett. Rockbandet kanaliserar i regel sin musik genom ett PA-system med allt vad det innebär. Stråkkvartetten kör inte den omvägen. Personligen lägger jag mera vikt vid att den helakustiska musiken presenteras troget än den elektroakustiska.
Skillnaden mellan pK och piP tycker jag är störst i basavstämningen. I pK lågbasen prioriterad på bekostnad av "värmeregistret".
phon skrev:IngOehman skrev: Det låter nästan som om jag hade visat dig prototyperna och berättat
om dem! Men det är jag nästan saker på att jag inte gjort.![]()
Vh, iö
Asså ...
... hade vi inte kommit överens om att vi är tankeläsare, båda två?
KarlXII skrev: Funkar de HÄR lika bra som pi60 då alltså, eller hur resonerar du nu?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster