Tror det kan vara användbart. Det låter rent även när man pressar det. Klarade sig med väldigt enkelt filter också!
/Erik
Moderator: Redaktörer
Erik_Johansson skrev:Den främsta anledningen är att jag köpte 8st.
Tror det kan vara användbart. Det låter rent även när man pressar det. Klarade sig med väldigt enkelt filter också!
/Erik
kodapa skrev:Om du är lika händig som du är bra på att rita kommer det att bli jättesnyggt...
IngOehman skrev:Mitt tips är att skära bort även ytterhöljets hörn, om du verkligen
skall ha en nedsänkt diskant.
Och avståndet mellan portens luftflöde och diskanten bör normalt
eftersträvas att vara så stort som möjligt - med hänsyn tagen även
till alla andra begränsande faktorer självklart.
Vh, iö
niclas skrev:Till att börja med tänkte jag bygga en typ av jigg för att få topp och
ring på rätt plats, nästa steg blir förstås att bygga en yta mellan dessa.
Och det är här jag kört fast lite, någon som har tips på en snygg lösning?
paa skrev:Det blev ju snyggt med det avskurna hörnet. Både estetiskt och funktionellt.
Du kan ju prova dela upp porten i två triangelportar, en på var var sin sida i de andra hörnen än där elementen sitter, så inte basflödet riskerar att modulera diskantljudet och så att det blir mindre oregelbundenheter intill diskanten.
paa skrev:Limma ihop några skivor MDF och fräsa i NC-fräs, eller skriva ut den i en 3D-printer.
Om den har en rent konisk form med sneda ändar, så kan man ju svarva den i trä, och såga ändarna i önskade vinklar.
kung skrev:Jag kommer köpa lådor av dig om du bestämmer dig för att sälja
Men jag är inte helt överens om elementvalet, hehe.
Är diskanten bra ur OA-perspektiv?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 8 gäster