Vilka är sugna på Holographic slutsteg?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Sugen på Holographic's slutsteg?

Ja dom verkar intressanta
179
59%
Vet inte
38
12%
Nej det är jag inte
88
29%

Antal röster : 305

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-09-07 07:42

Det kan man ju förstå... sen är det naturligtvis en konst att prioritera... Hemsidans status är dock extremt viktigt 2010, det kan skrämma bort många presumtiva kunder.

"Lever firman, eller var de en dagslända där bara hemsidan fortfarande ligger kvar? Är det lönt att köpa, kommer det något som passar ihop med det jag köper senare? Och hur blir det med service om något går itu?"

Något man KAN göra som visar att man lever även om man har mycket att göra är att blogga om det på företagssidan.... Om man är bra på att skriva. Det är modernt.

En firma som denna kan nog dessutom få ganska billig då-och-då hjälp av någon via lite produktrabatter. Det är nog många som vill att det skall gå bra för en svenskt firma speciellt om produkterna är vettiga.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
80-talet

Inläggav 80-talet » 2010-09-07 18:16

Nattlorden skrev:Det kan man ju förstå... sen är det naturligtvis en konst att prioritera... Hemsidans status är dock extremt viktigt 2010, det kan skrämma bort många presumtiva kunder.

"Lever firman, eller var de en dagslända där bara hemsidan fortfarande ligger kvar? Är det lönt att köpa, kommer det något som passar ihop med det jag köper senare? Och hur blir det med service om något går itu?"

Något man KAN göra som visar att man lever även om man har mycket att göra är att blogga om det på företagssidan.... Om man är bra på att skriva. Det är modernt.

En firma som denna kan nog dessutom få ganska billig då-och-då hjälp av någon via lite produktrabatter. Det är nog många som vill att det skall gå bra för en svenskt firma speciellt om produkterna är vettiga.

Håller helt med!! Har en polare om ni behöver hjälp!! :D

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-09-08 16:55

Man får ju inte glömma bort att trots att HA har haft ett antal produkter så är företaget inte igång ordentligt. Det är fortfarande i uppstartsfasen. Först när det finns minst tre slutsteg som är helt färdiga så är produktkatalogen tillräckligt komplett för att verksamheten ska kunna dra igång i större och mer normal skala.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-09-08 17:03

Skulle det skada att hinta om dem och kanske uppdatera projektstatus på dem efter hand?

Det är nog 3 månader sedan jag kollade hemsidan sist... såg ingen skillnad när jag kikade in nu.... DET är inte bra! Det får mig inte att vilja kika in nästa vecka och se om det hänt något...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-09-08 17:07

Så kan man göra om man har en exakt tidsplan. Kommer det uppdateringar utan att man egentligen får något vidare grepp om när produkterna finns och vad de kan prestera så kan det snarare vara en fallgrop.

För varje produkt man annonserar att den ska komma så brukar det sänka den egna försäljningen om man inte har den levererbar direkt. Det är helt enkelt ett dåligt sätt för företaget att göra så. Det har vi numera lärt oss hos Larsen så därför annonserar vi numera inte i förväg om och när en produkt ska komma.

8)

Användarvisningsbild
usling

Inläggav usling » 2010-09-08 17:10

Men en hemsida slänger man ju upp på en kvart :)

Har man inte så välutvecklade försäljningkanaler är en hemsida bästa sättet för då sprider sig "word-by-mouth" lättare. Jag kan t.ex tipsa polare genom att skicka en länk istället för att hänvisa dem till en mystisk butik i växjö och en lång snårig tråd på faktiskt.

edit: läste just inlägget ovan. Tack för klargörande av ståndpunkt.
Motstånd!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2010-09-08 17:13

Naqref skrev:Så kan man göra om man har en exakt tidsplan. Kommer det uppdateringar utan att man egentligen får något vidare grepp om när produkterna finns och vad de kan prestera så kan det snarare vara en fallgrop.

För varje produkt man annonserar att den ska komma så brukar det sänka den egna försäljningen om man inte har den levererbar direkt. Det är helt enkelt ett dåligt sätt för företaget att göra så. Det har vi numera lärt oss hos Larsen så därför annonserar vi numera inte i förväg om och när en produkt ska komma.

8)

Kan tänka mig att det kan vara så om man inte är aktiv nog. Om man kan uppdatera infon dagligen eller semi-dagligen så kan man få kunden att känna sig delaktig.

"Idag har vi fått in tre nya kandidater till nätbrunnar, en går bort direkt pga ..., de andra två börjar vi testa imorgon.."

Användarvisningsbild
usling

Inläggav usling » 2010-09-08 17:14

Jag håller ändå med Nattlorden lite, det kan va smart att skapa sig en skara av folk som följer företaget och som kan sprida ordet. Apple är världsmästare på det. IÖ är rätt bra på det också, om det är ofrivilligt eller ej vet jag inte.
Motstånd!

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2010-09-08 20:13

Naqref : Hur går det med nollserien av Amp-17 ?
"i`m not young enogh to know everything"

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2010-09-09 19:51

Jag träffade Lasse tidigare idag och då hade han bilen full med lådor till Amp-17.

Bild

Bilden är kanske inte den bästa. :oops:

Trolig tidsplan är ungefär som för Pre25 remote d v s en månad.

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2010-09-09 19:58

Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2010-09-12 19:07

Naqref skrev :
Jag träffade Lasse tidigare idag och då hade han bilen full med lådor till Amp-17.
Trolig tidsplan är ungefär som för Pre25 remote d v s en månad.

:D :D :D

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2010-09-12 19:18

vita skåpbilar nu igen
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2010-09-12 19:27

usling skrev:Jag håller ändå med Nattlorden lite, det kan va smart att skapa sig en skara av folk som följer företaget och som kan sprida ordet. Apple är världsmästare på det. IÖ är rätt bra på det också, om det är ofrivilligt eller ej vet jag inte.

Apple sprider ju bara information om färdiga produkter och gör inga särskilda på gång presentationer. De som läcker är utvecklare som får prototyper och dom jagas av Apple för att i möjligaste mån stoppas.
Eller hur menar du?

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2010-09-12 21:37

Canon släpper t.ex ingen info förrän dom börjar leverera. Nikon däremot släpper nyheterna långt i förväg, så det finns väl olika sätt att bedöma saken.
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
usling

Inläggav usling » 2010-09-14 17:21

Harryup skrev:
usling skrev:Jag håller ändå med Nattlorden lite, det kan va smart att skapa sig en skara av folk som följer företaget och som kan sprida ordet. Apple är världsmästare på det. IÖ är rätt bra på det också, om det är ofrivilligt eller ej vet jag inte.

Apple sprider ju bara information om färdiga produkter och gör inga särskilda på gång presentationer. De som läcker är utvecklare som får prototyper och dom jagas av Apple för att i möjligaste mån stoppas.
Eller hur menar du?

mvh/Harryup

Det beror på vad man menar med att släppa information. Apple bygger alltid upp en hype runt kommande produkter som nästan saknar motstycke på marknaden. Om det sen innebär faktisk information om produkten eller bara bilder/rykten spelar mindre roll, de har mängder köpare som tältar för att få köpa produkten första dagen den släpps.

Min poäng var att om HA åtminstone kommunicerade lite skulle säkert ett gäng på det här och kanske andra forum hålla ett extra öga på deras produkter när de väl släpps. Om prestandan sen motsvarar förvntningarna kommer ordet att spridas och försäljningen öka även utan marknadsföring. Man kan lätt jämföra med IÖ och Ino Audio. Hans produkter är aldrig ens testade i tidningar, de säljer ändå och han har en stark skara folk som följer honom. Nu har han ingen hemsida utan kommunicerar på andra sätt, men skulle han ha en hemsida skulle försäljningen garanterat öka.

Men som sagt, Naqref har redan svarat på HAs ståndpunkt i frågan, och jag nöjer mig med den. :)
Naqref skrev:Så kan man göra om man har en exakt tidsplan. Kommer det uppdateringar utan att man egentligen får något vidare grepp om när produkterna finns och vad de kan prestera så kan det snarare vara en fallgrop.
Jag håller med. Vet man inte om det tar ett eller fem år att slutföra produkten är det inge bra att kommunicera.
Motstånd!

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2010-09-22 21:29

Lite uppdateringar om HA. Efter mejlkontakt med Lasse så fick jag idag svaret.

Den fjärrade PRE TwentyFive (monteras faktiskt ihop idag) är klar för leverans i slutet av veckan och AMP17 kommer att lämnas för lödning i början av nästa vecka och efter det så tar det bara några veckor innan de är klara för leverans

Användarvisningsbild
Greensleeves

Hoppas att det går bra!

Inläggav Greensleeves » 2010-10-05 13:25

Jag hoppas rent allmänt att det går fantastiskt bra för Holographic Audio... och alla andra svenska hifi-företag! :D
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2010-12-04 16:03

Nattlorden skrev:Det kan man ju förstå... sen är det naturligtvis en konst att prioritera... Hemsidans status är dock extremt viktigt 2010, det kan skrämma bort många presumtiva kunder.

Hej Nattlorden m.fl.
Jag håller med om att hemsidans status är mycket viktigt, vår hemsida har varit eftersatt alldeles för länge nu. Kan dock meddela att bättring är på gång redan denna månad.

Vh, Lars
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2010-12-04 16:17

DuST skrev:Lite uppdateringar om HA. Efter mejlkontakt med Lasse så fick jag idag svaret.

Den fjärrade PRE TwentyFive (monteras faktiskt ihop idag) är klar för leverans i slutet av veckan och AMP17 kommer att lämnas för lödning i början av nästa vecka och efter det så tar det bara några veckor innan de är klara för leverans

Vår hemsidan har inte uppdaterats på pinsamt länge men vi har dock som ambition att svara på alla frågor mm via mejl. "DuST" är en av dem som hört av sig till oss och därmed fått information. Tanken är att all info skall finnas på hemsidan inom kort.
När det gäller PRE TwentyFive Remote så stämmer det att den är klar för leverans, när det gäller AMP SevenTeen så har den blivit några veckor försenad p.g.a. en layoutjustering. Om allt går enligt plan så är den klart runt årsskiftet.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2010-12-04 16:23

Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.

För oss är ingeting omöjligt, hur många tegelstenar vill du ha i din burk? :lol:

Användarvisningsbild
Greensleeves

Tegelsten med grön diod

Inläggav Greensleeves » 2010-12-05 16:39

HolographicAudio™ skrev:
Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.

För oss är ingeting omöjligt, hur många tegelstenar vill du ha i din burk? :lol:

Ska det vara tegelstenar, ska de ha gröna dioder. :D

I sammanhanget vill jag framföra, att jag innerligt hoppas att HA:s produkter går att beställa med annat än blå dioder.

Mvh
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
Ton

Re: Tegelsten med grön diod

Inläggav Ton » 2010-12-05 17:13

Greensleeves skrev:
HolographicAudio™ skrev:

I sammanhanget vill jag framföra, att jag innerligt hoppas att HA:s produkter går att beställa med annat än blå dioder.

Mvh

+1

Kirrar du gröna dioder så tar jag två

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Re: Tegelsten med grön diod

Inläggav HolographicAudio™ » 2010-12-05 18:05

Ton skrev:
Greensleeves skrev:
HolographicAudio™ skrev:

Mvh

+1

Kirrar du gröna dioder så tar jag två

Som sagt, ingeting är omöjligt. :)

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2010-12-05 23:49

Det vet jag...som på begäran fick en "softad" grön diod eftersom jag är överkänslig/allergisk mot blå dioder :D :wink: .

/stefan

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2011-01-24 12:38

Har en längre tid "hankat" mej fram med några olika slutsteg/förstärkare och inte varit riktigt nöjd med min återgivning insåg jag för ett år sedan ungefär att jag verkligen behövde ett nytt slutsteg. Rummet är ganska litet och jag spelar inte speciellt högt så ofta så vad jag behövde var inte ett "monstersteg" på 500W för att driva mina piP.

Då jag redan äger ett Pre 25 försteg och är mycket nöjd med det så kändes det som att rent estetiskt om inte annat skulle det sitta som en smäck med ett slutsteg frän HA.

Efter en lång väntan då jag i stort sett bestämde mej för att köpa ett slutsteg från Holographic Audio i samma stund som jag först fick höra talas om dom här på Faktisk.se för nåt år sedan. Då jag läste om att en "nollserie" av AMP 17 var "på gång" tog jag kontakt med Lasse på HA och frågade om jag inte kunde få köpa ett ex. Fick svaret att när förstärkaren var "klar" skulle det vara möjligt att få förvärva ett exemplar. Och efter som jag förstått det problem med "jordbrum" och mönsterkortsdesign och säkert andra saker dök det upp ett AMP Seventeen på posten i mitten av förra veckan.

Efter några dagars lyssning måste jag bara säga "WOW" ! Herregud vilken förbättring. Är så nöjd att jag bara måste få rekomendera det till alla som behöver ett nytt slutsteg och liksom jag inte behöver ett "monstersteg" utan ett nätt litet slutsteg till sina inte allt för svårdrivna högtalare. Att det dessutom är så snyggt att jag bara log när jag packade upp det ur kartongen gjorde det ännu mer spännande att koppla in.

Bild

Bild

Bild

Bild

Det här är inte min "vardagsrums-stereo" utan är enbart till för att spela digitala filer , line-up : Asus eee pc - HRT Music Streamer 2 - HA Pre25 - HA AMP17 - Ino Audio piP.

Låter mycket bra måste jag säga.

Önskar Lasse och Holograpic Audio ett riktigt bra 2011 och ser fram emot flera slutstegslanseringar.

Avslutar med en personlig önskan om en DAC från HA och då helst en USB-Dac.

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2011-01-24 12:40

Hmm , precis som jag misstänkte nåt fel med bild-länkarna.

Någon som kan förklara vad jag gjort för fel ?

Mvh DuST / Pär.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-01-24 12:42

stefanolo skrev:Det vet jag...som på begäran fick en "softad" grön diod eftersom jag är överkänslig/allergisk mot blå dioder :D :wink: .

Aha... så det är en specialare?

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2011-01-24 12:44

DuST skrev:Hmm , precis som jag misstänkte nåt fel med bild-länkarna.

Någon som kan förklara vad jag gjort för fel ?

Mvh DuST / Pär.

Du tog inte bildlänken utan länken som skulle visa biden på deras hemsida. Jag justerade det (tog bort view-scriptet i länken).

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2011-01-24 12:49

Nagref : Tack ! Både för att du editerade min länk och för ditt arbete på AMP 17.

Den låter fantastiskt..

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi