Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det kan man ju förstå... sen är det naturligtvis en konst att prioritera... Hemsidans status är dock extremt viktigt 2010, det kan skrämma bort många presumtiva kunder.
"Lever firman, eller var de en dagslända där bara hemsidan fortfarande ligger kvar? Är det lönt att köpa, kommer det något som passar ihop med det jag köper senare? Och hur blir det med service om något går itu?"
Något man KAN göra som visar att man lever även om man har mycket att göra är att blogga om det på företagssidan.... Om man är bra på att skriva. Det är modernt.
En firma som denna kan nog dessutom få ganska billig då-och-då hjälp av någon via lite produktrabatter. Det är nog många som vill att det skall gå bra för en svenskt firma speciellt om produkterna är vettiga.
Naqref skrev:Så kan man göra om man har en exakt tidsplan. Kommer det uppdateringar utan att man egentligen får något vidare grepp om när produkterna finns och vad de kan prestera så kan det snarare vara en fallgrop.
För varje produkt man annonserar att den ska komma så brukar det sänka den egna försäljningen om man inte har den levererbar direkt. Det är helt enkelt ett dåligt sätt för företaget att göra så. Det har vi numera lärt oss hos Larsen så därför annonserar vi numera inte i förväg om och när en produkt ska komma.
usling skrev:Jag håller ändå med Nattlorden lite, det kan va smart att skapa sig en skara av folk som följer företaget och som kan sprida ordet. Apple är världsmästare på det. IÖ är rätt bra på det också, om det är ofrivilligt eller ej vet jag inte.
Harryup skrev:usling skrev:Jag håller ändå med Nattlorden lite, det kan va smart att skapa sig en skara av folk som följer företaget och som kan sprida ordet. Apple är världsmästare på det. IÖ är rätt bra på det också, om det är ofrivilligt eller ej vet jag inte.
Apple sprider ju bara information om färdiga produkter och gör inga särskilda på gång presentationer. De som läcker är utvecklare som får prototyper och dom jagas av Apple för att i möjligaste mån stoppas.
Eller hur menar du?
mvh/Harryup
Jag håller med. Vet man inte om det tar ett eller fem år att slutföra produkten är det inge bra att kommunicera.Naqref skrev:Så kan man göra om man har en exakt tidsplan. Kommer det uppdateringar utan att man egentligen får något vidare grepp om när produkterna finns och vad de kan prestera så kan det snarare vara en fallgrop.
Den fjärrade PRE TwentyFive (monteras faktiskt ihop idag) är klar för leverans i slutet av veckan och AMP17 kommer att lämnas för lödning i början av nästa vecka och efter det så tar det bara några veckor innan de är klara för leverans
Nattlorden skrev:Det kan man ju förstå... sen är det naturligtvis en konst att prioritera... Hemsidans status är dock extremt viktigt 2010, det kan skrämma bort många presumtiva kunder.
"Lever firman, eller var de en dagslända där bara hemsidan fortfarande ligger kvar? Är det lönt att köpa, kommer det något som passar ihop med det jag köper senare? Och hur blir det med service om något går itu?"
Något man KAN göra som visar att man lever även om man har mycket att göra är att blogga om det på företagssidan.... Om man är bra på att skriva. Det är modernt.
En firma som denna kan nog dessutom få ganska billig då-och-då hjälp av någon via lite produktrabatter. Det är nog många som vill att det skall gå bra för en svenskt firma speciellt om produkterna är vettiga.
DuST skrev:Lite uppdateringar om HA. Efter mejlkontakt med Lasse så fick jag idag svaret.Den fjärrade PRE TwentyFive (monteras faktiskt ihop idag) är klar för leverans i slutet av veckan och AMP17 kommer att lämnas för lödning i början av nästa vecka och efter det så tar det bara några veckor innan de är klara för leverans
![]()
![]()
Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.
HolographicAudio™ skrev:Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.
För oss är ingeting omöjligt, hur många tegelstenar vill du ha i din burk?
Greensleeves skrev:HolographicAudio™ skrev:Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.
Ska det vara tegelstenar, ska de ha gröna dioder.
I sammanhanget vill jag framföra, att jag innerligt hoppas att HA:s produkter går att beställa med annat än blå dioder.
Mvh
Ton skrev:Greensleeves skrev:HolographicAudio™ skrev:Ton skrev:Du får säga till honom att det inte är trovärdigt att kränga grejer från bakluckan, speciellt inte när burkarna uppenbart är tomma. Om han nu nödvändigtvis skall göra det, så kanske en tegelsten eller två/låda kan göra susen.
Ska det vara tegelstenar, ska de ha gröna dioder.
I sammanhanget vill jag framföra, att jag innerligt hoppas att HA:s produkter går att beställa med annat än blå dioder.
Mvh
+1
Kirrar du gröna dioder så tar jag två
stefanolo skrev:Det vet jag...som på begäran fick en "softad" grön diod eftersom jag är överkänslig/allergisk mot blå dioder![]()
.
DuST skrev:Hmm , precis som jag misstänkte nåt fel med bild-länkarna.
Någon som kan förklara vad jag gjort för fel ?
Mvh DuST / Pär.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster