steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Säger du det eller :p
Är heltidsstudent nu och har redan börjat planera för i16s ^^
Helt livsfarligt

Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
adzer skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Helt livsfarligt
adzer skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Helt livsfarligt
steveo1234 skrev:adzer skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Helt livsfarligt
Problemet med att provlyssna grejer man inte har råd med är inte att man inte köper dem utan att man ser till att FÅ råd.
Det brukar vanligtvis springa iväg då. Jag åker på samma sak på varje projektormässa fast än har jag lyckats hålla mig till den relativt billiga prisklassen...
Själv håller jag mig borta från Ino ett tag tills jag funderat färdigt på om jag vill byta högtalare för jag antar att jag komemr att vilja det när jag väl hör dem. Och då springer pengarna iväg fort. Redan i28/i32 och 6*a2 samt center i schysst faner kostar ju en del.
DVD-ai skrev:adzer skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Helt livsfarligt
i16s är helt underbara, du kommer verkligen att bli super nöjd !![]()
Samma underbara diskant som dom större modellerna, avslappnat så det förslår !
Men i32s vore ju smaskigt...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(Har ju haft "förmånen" att få lyssna till i32s i ett Öhman ritat rum...)
![]()
Samma kvalitet som i16s (kanske lite bättre tack vara lägre disst + mindre inverkan av rum) och kan spela ÄNU högre !!!!![]()
jag lyssnar ju välldigt mycket på rock och elektronisk musik, Och en hel del Hardstyle faktiskt och det kräver som bara fan av 8"arna kan jag lova...(D-block & S-Te-Fan kan det där med Tunga midbas tugg....
)
Men, samtidigt så skulle jag ju vilja ha typ 10dB mer kapacitet i basen också juhhh! trist hobby detta..
adzer skrev:Ohh ja det lutar jag allt åt.
Frågan e bara hur mycket skumma akustiska problem jag kommer få av att ha basarna under skrivbordet?
DVD-ai skrev:adzer skrev:Ohh ja det lutar jag allt åt.
Frågan e bara hur mycket skumma akustiska problem jag kommer få av att ha basarna under skrivbordet?
Har jag redan testat, fungerar "bra" så länge man testar, testar och testar och sedan testar igen...![]()
men så är det alltid med moduler.....
adzer skrev:DVD-ai skrev:adzer skrev:Ohh ja det lutar jag allt åt.
Har jag redan testat, fungerar "bra" så länge man testar, testar och testar och sedan testar igen...![]()
Jo så är det nog. Problemet är att jag bara kan ställa dem på ett enda sätt utan att det ser för jävligt ut.
Så att leka med placeringar går tyvärr inte
DVD-ai skrev:adzer skrev:DVD-ai skrev:adzer skrev:Ohh ja det lutar jag allt åt.
Jo så är det nog. Problemet är att jag bara kan ställa dem på ett enda sätt utan att det ser för jävligt ut.
Så att leka med placeringar går tyvärr inte
samam problem som jag då med mina pX-2...dom står där dom står liksom....
Låter ju inte "AP skit", men inte långt från... tycker jag då !
subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Så kan man se på det men man kan även se på det att man får höra vad som är möjligt och man lär sig lyssna bättre, om man får provlyssna bättre anläggningar. Utan lyssnat hos Ingvar, t ex, så kanske jag haft kvar sunket jag hade innan, när jag inte hade hört bättre.
subjektivisten skrev:Spelar ingen roll, hellre det än leva i en förfalskad värld som bygger på dåliga erfarenheter.
steveo1234 skrev:subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Så kan man se på det men man kan även se på det att man får höra vad som är möjligt och man lär sig lyssna bättre, om man får provlyssna bättre anläggningar. Utan lyssnat hos Ingvar, t ex, så kanske jag haft kvar sunket jag hade innan, när jag inte hade hört bättre.
Tänk då om du inte haft råd att köpa din nuvarande anläggning och tvingats sitta kvar med "sunket" fortfarande. Inge roligt inte, då är det nästan bättre att aldrig hört nått riktigt bra så man inte vet vad man missar.
Tror jag.
IngOehman skrev:steveo1234 skrev:subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:Tråden är ännu en påminnelse att aldrig provlyssna på någonting man inte har råd med
Tänk då om du inte haft råd att köpa din nuvarande anläggning och tvingats sitta kvar med "sunket" fortfarande. Inge roligt inte, då är det nästan bättre att aldrig hört nått riktigt bra så man inte vet vad man missar.
Tror jag.
Frågan är väl hur mycket i livet som är sådär alldeles fixerat...
Vad betyder t ex "ha råd"?
Vad man har råd med bestäms väl av vad man tjänar och vad
man tjänar bestäms av vad man arbetar med, och alltihopa är
beroende på vilka val man gör.
Och viktigast - för att kunna välja så måste man både känna till
och förstå alternativen!
.
steveo1234 skrev:subjektivisten skrev:Spelar ingen roll, hellre det än leva i en förfalskad värld som bygger på dåliga erfarenheter.
Men då sitter man väl och oroar sig över vad som kan finnas "där ute" som man ännu inte upptäckt? Eller, det gör man inte. Själv är jag rätt nöjd så jag funderar inte så mycket i de banorna :p
subjektivisten skrev:steveo1234 skrev:subjektivisten skrev:Spelar ingen roll, hellre det än leva i en förfalskad värld som bygger på dåliga erfarenheter.
Men då sitter man väl och oroar sig över vad som kan finnas "där ute" som man ännu inte upptäckt? Eller, det gör man inte. Själv är jag rätt nöjd så jag funderar inte så mycket i de banorna :p
Med sådant resonerande så hade vi suttit kvar med VHS idag
subjektivisten skrev:Med sådant resonerande så hade vi suttit kvar med VHS idag
steveo1234 skrev:Ja, så är det såklart. Men, för många människor så finns det en ganska väl definierad mängd pengar som kan användas på hobbies. Hus, familj mm kostar och prioriteras oftast över rena hobbyaktiviteter. Hemmabio och hifiprylar kan bli riktigt riktigt tokdyrt om man slår på stort. Tänk dig själv en uppsättning med 3*i64s (eller vad de nu heter), a2, flera brystonslutsteg, projektor och rum byggt från grunden. För en "vanlig" familj så innebär det en orimlig uppoffring rent ekonomiskt. En bit under det så blir gränserna mer flytande. Behövs en ny bil eller räcker en begagnad bil? Redan där kan man få loss rejält med kontanter för hobbies...
Zipp skrev:steveo1234 skrev:Ja, så är det såklart. Men, för många människor så finns det en ganska väl definierad mängd pengar som kan användas på hobbies. Hus, familj mm kostar och prioriteras oftast över rena hobbyaktiviteter. Hemmabio och hifiprylar kan bli riktigt riktigt tokdyrt om man slår på stort. Tänk dig själv en uppsättning med 3*i64s (eller vad de nu heter), a2, flera brystonslutsteg, projektor och rum byggt från grunden. För en "vanlig" familj så innebär det en orimlig uppoffring rent ekonomiskt. En bit under det så blir gränserna mer flytande. Behövs en ny bil eller räcker en begagnad bil? Redan där kan man få loss rejält med kontanter för hobbies...
Barn kostar pengar, minst 0.5 mille per styck. Alla har råd med 2-3 barn i sverige. Har du inte 3 barn => Köp drömanläggningen, du har råd!!! Allt är en fråga om prioritering, ej om man har råd eller ej (på sikt så klart).
Användare som besöker denna kategori: Fostex och 14 gäster