i32s vore trevligt, även om jag idag inte kan maxa mina i16s med mitt XPA-2 så... men i32s är ju mer lättdrivna så då kommer jag ju i alla fall kunna spela högre än nu....

Problemet är bara det att rummet är för litet/ dåligt och nytt boende är ett MÅSTE!
så i32s får vänta ! Även ProfundusY-4 vore trevligt i framtiden, kanske Y-6... vi får se.
Men då skulle man vilja ha hus, och det e dyrt... så om 30år kanske jag skulle ha råd/ möjlighet att utnyttja i32 och ProfundusY-4/6. Men då vette fan om det är något jag kommer att lägga pengar på av andra orsaker i stället... eller om dessa ens finns att få tag på:(
eller om jag hittat något annat i stället.
Så jag sitter nog ganska fast med i16s, kan ändå inte spela så mycket högre i lägenhet, redan som det e nu så låter det hos grannarna som om jag hade haft stereon inne i deras vardags rum... Basen sparkar i deras soffrygg (:twisted:). men oavsett så, även om jag i fortsättningen bor i lägenhet (vilket jag lär göra i minst 10 år till...) så ska det in ProfundusX-6 (även om typ 4-6st Y moduler skulle vara drömmen)
Bas och bra sådan ska man ha !
Som sagt, Lägenhet....
Hade jag haft hus så hade Y moduler varit självklart och i32s lika så !
Så länge jag bor i lägenhet så kan jag liksom inte riktigt koppla av, e rädd att grannen ska komma med slagträ för att jag spelat ner TV'n från väggen eller något

Har idag igen syndat med volymen, har spelats mycket elektrinisk och där i bland något av det värst som finns (om man ska tro allmänheten

Spelade helt enkelt tills att ProfundusX-2 började ett säga från, dom jobbade för allt dom va värda och man hörde hur dom liksom inte klarade av att återge dynamiken på något vettigt sätt. det va bara ett "muller" då det inte fanns någon mer slaglängd att ta av. Så nu har jag testat ordentligt vad dom går för, dom presterar på gränsen till "tillräckligt" i mitt 12kvm stora rum. Även om jag såklart skulle vilja ha 2st till reda i detta rum för att vara helt nöjd

Hmmm, Lutar åt att enda raka är typ något i stil med pY-4 senare, blir så många pX moduler för att se till mina behov. Funderar faktiskt på alternativa baslösningar (icke Ino) som kan prestera bättre prestanda/krona.
pY-4 blir ju typ 40000kr vilket är typ 20000kr mer än jag känner att jag kan/vill lägga på moduler. man ska ju ha råd med i32s också....

Mycket snurrigt snack från min sida, sitter och lyssna på musik och önskar mig en massa saker... Det låter ju jätte bra ju!!! jag e bara så jäkla löjligt kräsen och så är ju alltid gräset grönare på andra sidan. Men måste ha något att gnälla på och planera för annars fungerar det inte. Klart att som det e nu så är följande fel : RUMMET !
förtydligande: Basen är kraftigt "boostad" mellan ca 50-65Hz, detta medför att lågbasen "inte kommer fram" och att midbasen inte heller för det på något bra sätt. Jag sitter för nära i16s så jag får inte något vidare ljudsceneri och inte alls rätt balans/ naturlighet i återgivningen.
Så, utgår man från hur det ska låta så är det totalt kasst... men det låter ändå väldigt bra. bättre än det mesta skulle jag våga påstå, men spelar ju ingen roll när man vet hur det kan låta.
Ehh, nu ska jag lyssna på vidare musiken och sluta tramsa mig och skriva konstiga och yra/vimsiga inlägg...
Edit: Stockholm bostadsmarknad e helt underbar.... dom vill verkligen att man ska känna sig "fuck for life" !