Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Jag är inte digitalt bevandrad men beror inte utnyttjandegraden också på musikmaterialet. Jag menar inspelningsnivå med dynamik och toppar osv.IngOehman skrev:Idag kan man dock fråga sig om det finns några inspelningar överhuvudtaget som har en upplösing som närmar sig äkta 20 bits. De flesta har tämligen långt kvar till att nå 14 bitars upplösning...
Eller att man svarat på ett inlägg som blivit bortmodererat eller hur?Vee-Eight skrev:Att man blivit modererad behöver inte betyda att man är en dålig människa. Inlägget kan, utan att det fanns ett uppsåt att söndra, ha uppfattats stötande för andra.
Sondek skrev:Jag är inte så där jätte förvånad att en Arcam pris 18500:- dedikerad enbart för cd smiskar en japs dvd för 6000!
Gissar på att Arcams tekniker är mer fokuserad på det musikaliska resultatet och Pioneers tekniker mer fokuserad på en lägre produktionskostnad vilket är förutsättningarna för en massproducerad produkt!
Jax skrev:Arcamen kan mycket väl låta bättre rent subjektivt jämfört med 668-an, det beror på våra preferenser. Att Rydberg tycker Arcamen är bättre innebär inte att hans granne gör det.
Frågan är om Arcamen klarar en F/E-test.
Jax skrev:Arcamen kan mycket väl låta bättre rent subjektivt jämfört med 668-an, det beror på våra preferenser. Att Rydberg tycker Arcamen är bättre innebär inte att hans granne gör det.
Frågan är om Arcamen klarar en F/E-test.
Magnuz skrev:
Möjligt, fast frågan är om det överhuvudtaget går att avgöra genom lyssning.
Callisto skrev:Jag tycker du ska ta en titt på stereophiles mätningar.
Det är nog snarare så att Arcamen presterar bättre än 668:an även mätmässigt.
Sedan om det sitter några snubbar med ett F/E test och tror att det är "den sanna vägen" så fine.
Det ovan är från testet på Arcam cd33, den jag jämförde med idag.IngOehman skrev:Har jag missat något?
När testades 668 av Stereophile?
Vh, iö
Precis, det gjorde jag inte, försökte ställa dem till samma nivå. Sen så lät jag även den ena spelaren spela hörbart högre än den andra (668 högre och Cd33 högre), tyckte de intryck jag fick när jag körde på subjektivt samma nivå var kvar.Martin skrev:Inget krav eller så bara en fråga, ska inte resonera vidare på ditt svar. Du lyssnade inte nivåmatchat, Rydberg?
IngOehman skrev:Callisto skrev:Jag tycker du ska ta en titt på stereophiles mätningar.
Det är nog snarare så att Arcamen presterar bättre än 668:an även mätmässigt.
Sedan om det sitter några snubbar med ett F/E test och tror att det är "den sanna vägen" så fine.
Har jag missat något?
När testades 668 av Stereophile?
Vh, iö
Johan_Lindroos skrev:Precis Mats, det som Rydberg gjort är ovanligt seriöst genomfört för att vara vanlig konsument. F/E-lyssning inför eventuella köp som jag själv skulle göra, skulle för mig personligen bli alltför arbetsamt. Det tar för därvidlag lång tid och man orkar ju heller inte testa allt som förekommer på marknaden. Däremot om man ska skriva om apparaten till en större mängd läsare så är det ju viktigt att det man skriver är väl genomfört och pålitligt, och då är F/E-lyssning en bra metod för att kunna karaktärisera apparatens ljud.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster