Moderator: Redaktörer
kodapa skrev:Kan vi inte bli sams och kramas lite och enas om att vi tycker olika i det här ämnet? Kram Nattis, Kristian och Subben.Vi vill nog alla väl, fast på olika sätt...
sprudel skrev:kodapa skrev:Kan vi inte bli sams och kramas lite och enas om att vi tycker olika i det här ämnet? Kram Nattis, Kristian och Subben.Vi vill nog alla väl, fast på olika sätt...
Och hur roligt är det då?
KarlXII skrev:Nattlorden skrev:Suomela skrev:Vad är bättre på riktigt? Om jag eventuellt får en bättre upplevelse för att jag inbillar mig saker så är det fortfarande "på riktigt" för mig. Så länge det jag gjort för att få denna "förbättring" inte ger mig konsekvenser i den riktiga världen så är det väl ok eller?
Så du är ok med att ställa in en grönlackerad wolframgroda ovanpå försteget som får dig att inbilla dig att 80Hz-problemet är borta, emedan alla du bjuder hem att lyssna fortfarande hör "eländet" ?
Ja jäklar....det fungerade!!

KarlXII skrev:kodapa skrev:Nattlorden skrev:Empatin och omtanken verkligen glöder i den här tråden...
Vilket jävla påhopp! Bara för att man inte tycker som dig är man oempatisk?Frihet under ansvar är ett uttalande som jag gillar, det gäller både köpare och säljare. Det har ingenting med empati att göra...
+1.
Jag tycker inte det handlar om empati överhuvudtaget.
Möjligen omtanke.
Man jag tycker snarare att det handlar om en form av von oben-tänkande. Men reducerar alla, precis alla, till får som bör skyddas för sitt eget bästa under det att man kallar dem oskyldiga lamm.
Praktiserad totalitarism.
sprudel skrev:Nu är du väl ändå ute och irrar ordentligt. Har du reflekterat över dina trådar om hur dina nya högtalare ska se ut, eller hur många, och vilka bassystem du ska ha. Nu säger du något som du tycker låter bra, som ett mantra, men som du inte alls lever efter. Ungefär som i din signatur:
"You were stuck playing by the rules of logic and science. Believers have no such constraints."
sprudel skrev:subjektivisten skrev:Suomela skrev:För mig handlar hobbyn inte om att "komma i mål" utan mer om att finna nya värdehöjande "bitar" under resans gång. Jag skulle nog uppleva det som trist att komma till konklussionen att det inte längre finns något nytt att bekymra sig om, upptäcka eller intressera sig i.
Då har vi olika "hobby". Min är film och musik och apparaterna är ett onödigt ont och jag vill helst bli klar med allt så slipper jag tänka mer på det.
Nu är du väl ändå ute och irrar ordentligt. Har du reflekterat över dina trådar om hur dina nya högtalare ska se ut, eller hur många, och vilka bassystem du ska ha. Nu säger du något som du tycker låter bra, som ett mantra, men som du inte alls lever efter. Ungefär som i din signatur:
"You were stuck playing by the rules of logic and science. Believers have no such constraints."
subjektivisten skrev:sprudel skrev:Nu är du väl ändå ute och irrar ordentligt. Har du reflekterat över dina trådar om hur dina nya högtalare ska se ut, eller hur många, och vilka bassystem du ska ha. Nu säger du något som du tycker låter bra, som ett mantra, men som du inte alls lever efter. Ungefär som i din signatur:
För det första, jag är mycket nöjd med det jag har. Anledningen att vilja skaffa större högtalare handlar om högre headroom främst. Det handlar inte om annorlunda klang, ljud eller dyl. Så exakt vart får du dina påstående ifrån? Läser du ens vad som skrivs?
För det andra, exakt vad har min signatur med detta att göra? 8O
sprudel skrev:Detta är din 3:e fråga, inte den andra. Och därmed är din andra fråga besvarad.
subjektivisten skrev:sprudel skrev:Detta är din 3:e fråga, inte den andra. Och därmed är din andra fråga besvarad.
Du har alltså inte läst mina inlägg utan bara slängt ur dig saker utan grund. Bra, då vet jag.
Birger skrev:År det helt ok att köra med denna typ av marknadsföring som görs när det gäller kablar och diverse tweaks???.
matereo skrev:subjektivisten skrev:sprudel skrev:Detta är din 3:e fråga, inte den andra. Och därmed är din andra fråga besvarad.
Du har alltså inte läst mina inlägg utan bara slängt ur dig saker utan grund. Bra, då vet jag.
Underbart... Du har kommit till vägs ände, nu är det bara för alla andra att rätta in sig i ledet och göra likadant. Du har ju alla de rätta rekomenderade grejjorna
subjektivisten skrev:sprudel skrev:Detta är din 3:e fråga, inte den andra. Och därmed är din andra fråga besvarad.
dimitri skrev:IngOehman skrev:Släpp prestigen", går snabbare att skriva.![]()
Mera information per ord helt enkelt. Det var
visst något bra det, har jag hört.
Vh, iö
Kan tyckas så. Det är bara det att den av dig föreslagna förmuleringen kommer att befästa ställningarna ytterligare. Så om målet är att få sänkning av garde till stånd så duger inte ditt förslag. Och därtill så vet du det mycket väl. Eller hur?
dimitri skrev:Att öka den specifika vikten per ord är inte en enkel sak. Den specifika vikten har nämligen flera dimensioner.
IngOehman skrev:... Har sett så många fall där folk skylls för att tanklöst bara hålla med någon annan, trots att det på riktigt är så att många är överens bara! Ofta helt enkelt på grund av att de som är överens har det gemensamt, att de har tittat, analyserat och förstått.
UnholyRishna skrev:Tvärtom! Han verkar både läsa och förstå dina inlägg. Men det verkar du ju inte ens göra själv!
Ragnwald skrev:Men hur kul är det på en skala, att ha kommit till vägs ände?![]()
sprudel skrev:subjektivisten skrev:sprudel skrev:Nu är du väl ändå ute och irrar ordentligt. Har du reflekterat över dina trådar om hur dina nya högtalare ska se ut, eller hur många, och vilka bassystem du ska ha. Nu säger du något som du tycker låter bra, som ett mantra, men som du inte alls lever efter. Ungefär som i din signatur:
För det första, jag är mycket nöjd med det jag har. Anledningen att vilja skaffa större högtalare handlar om högre headroom främst. Det handlar inte om annorlunda klang, ljud eller dyl. Så exakt vart får du dina påstående ifrån? Läser du ens vad som skrivs?
För det andra, exakt vad har min signatur med detta att göra? 8O
Detta är din 3:e fråga, inte den andra. Och därmed är din andra fråga besvarad.
IngOehman skrev:För det första:
Hur resonerar du egentligen?.Varför omtolkar du?
Och tycker du att mitt
inlägg (det här alltså) går att begripa?
IngOehman skrev:Jag undrar även varför du går på
subjektivitsten hela tiden.
IngOehman skrev:Har han bara rätt att ha uppfattningar om DU
tycker att du förstår hur de hänger samman?
IngOehman skrev:För det andra:
Solen skiner verkligen idag!
IngOehman skrev:Vh, iö (med visst hopp om att KANSKE ha lyckats göra mig förstådd denna
gångMen säker är jag inte att du hängde med i svängarna.)
IngOehman skrev:
PS. Du behöver INTE svara på någon av frågorna jag ställde dig i inlägget
ovan. Jag frågade inte för att jag undrade och ville ha svar i tråden. Jag
frågade bara för att jag dels ville visa hur ditt inlägg missade målet, och för
att jag hoppas att du ställer dig själv frågorna. Men OM min poäng inte går
fram till dig, så får du gärna säga till om DET, så kan jag förtydliga mig.
IngOehman skrev:[Om jag talar för mig själv så avskyr jag verkligen att behöva ändra i min
anläggning - eftersom varje ändring är en risk, och tar tid från det som jag
har anläggningen till - att lyssna på musik och att titta/lyssna på film.
Jag ändrar i princip bara saker när jag måste, t ex för att anläggningen är
i uppbyggnadsskedet/inte ännu är "färdig" utan behöver kompletteras, för
att saker går sönder och behöver bytas, för att nya lagringssystem kräver
nya apparater, eller för att ny möblering, nytt lyssningsrum eller ett helt
nytt boende kräver nya egenskaper hos anläggningen.
Vh, iö
FBK skrev:KarlXII skrev:Nattlorden skrev:Suomela skrev:Vad är bättre på riktigt? Om jag eventuellt får en bättre upplevelse för att jag inbillar mig saker så är det fortfarande "på riktigt" för mig. Så länge det jag gjort för att få denna "förbättring" inte ger mig konsekvenser i den riktiga världen så är det väl ok eller?
Så du är ok med att ställa in en grönlackerad wolframgroda ovanpå försteget som får dig att inbilla dig att 80Hz-problemet är borta, emedan alla du bjuder hem att lyssna fortfarande hör "eländet" ?
Ja jäklar....det fungerade!!KarlXII skrev:kodapa skrev:Nattlorden skrev:Empatin och omtanken verkligen glöder i den här tråden...
Vilket jävla påhopp! Bara för att man inte tycker som dig är man oempatisk?Frihet under ansvar är ett uttalande som jag gillar, det gäller både köpare och säljare. Det har ingenting med empati att göra...
+1.
Jag tycker inte det handlar om empati överhuvudtaget.
Möjligen omtanke.
Man jag tycker snarare att det handlar om en form av von oben-tänkande. Men reducerar alla, precis alla, till får som bör skyddas för sitt eget bästa under det att man kallar dem oskyldiga lamm.
Praktiserad totalitarism.
+1
Ps. Som jag ser det så finns en del medlemmar som ska "skydda" andra ifrån allt ont där ute och som gärna också leder in vilsna på "rätt" väg.
sprudel skrev:Du ska få lite ledtrådar.
IngOehman skrev:För det första:
Hur resonerar du egentligen?.Varför omtolkar du?
Och tycker du att mitt
inlägg (det här alltså) går att begripa?
Många frågor där. Det är du som ställer dem, inte jag.
sprudel skrev:Poängen går inte fram eftersom du inte förstått mitt ursprungsinlägg till Sub.
sprudel skrev:IngOehman skrev:Jag undrar även varför du går på
subjektivitsten hela tiden.
Selektiv perception. Håller inte med om ditt konstaterande/påstående.
sprudel skrev:IngOehman skrev:Har han bara rätt att ha uppfattningar om DU
tycker att du förstår hur de hänger samman?
Jag har inte den rollen att jag kan neka någon rättigheter till uppfattningar.
Om jag har synpunkter på en annans persons uppfattningar diskuterar jag med den personen, inte med dig om den personen. (Hoppas att jag kan stå vid det, men vill gardera mig för att jag kanske missat någon gång.)
sprudel skrev:IngOehman skrev:För det andra:
Solen skiner verkligen idag!
Ja! det är härligt.
sprudel skrev:IngOehman skrev:Vh, iö (med visst hopp om att KANSKE ha lyckats göra mig förstådd denna
gångMen säker är jag inte att du hängde med i svängarna.)
Medhåll. Du har ibland bekymmer med detta, så det hoppas jag också.
Du får jobba på detta IÖ, men i allmänhet så tänker du bra, och då brukar du också uttrycka dig bra.
sprudel skrev:IngOehman skrev:PS. Du behöver INTE svara på någon av frågorna jag ställde dig i inlägget
ovan. Jag frågade inte för att jag undrade och ville ha svar i tråden. Jag
frågade bara för att jag dels ville visa hur ditt inlägg missade målet, och för
att jag hoppas att du ställer dig själv frågorna. Men OM min poäng inte går
fram till dig, så får du gärna säga till om DET, så kan jag förtydliga mig.
Det var omtänksamt av dig. Tack!
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 27 gäster