Moderator: Redaktörer
matereo skrev:Och kablar som mäter olika, och det gör dom ofta torde låta olika i somliga fall.
subjektivisten skrev:matereo skrev:Och kablar som mäter olika, och det gör dom ofta torde låta olika i somliga fall.
Det är inte säkert att dom når upp till hörseltröskeln. Vilket vi har sett i dom blindtester som gjorts.
rotel2 skrev:subjektivisten skrev:matereo skrev:Och kablar som mäter olika, och det gör dom ofta torde låta olika i somliga fall.
Det är inte säkert att dom når upp till hörseltröskeln. Vilket vi har sett i dom blindtester som gjorts.
Nu kommer det humor...
Hur kan något som är blint se? muhaha
1987 skrev:Jag kunde inte riktigt låta bli i mitt förra inlägg. Men för att vara seriös så har iaf jag inte sett/hört något samband mellan pris/prestanda.
Eller för att vända på steken en smula; jag har aldrig funnit en "dyrkabel" som är värd att lägga massor av pengar på i jämförelse med min 500 kr signalkabel och 65 kr/metern högtalarkablar.
Objektivisten skrev:1987 skrev:jag har aldrig funnit en "dyrkabel" som är värd att lägga massor av pengar på i jämförelse med min 500 kr signalkabel och 65 kr/metern högtalarkablar.
Jag har inte samma erfarenhet, tvärtom, men det beror också på i vilket sammanhang man kopplar in dessa sk dyrkablar.
Harryup skrev:Jag håller med Celef. Det antyds ganska ofta att det är så.
Att det kan vara så och att pris och kvalité inte hänger ihop är en helt annan sak. Men jag kan inte se någon anledning till varför billiga kablar ofta skulle låta bättre, vad bättre nu är.
Går det att sänka priset på en kabel och på så sätt få den att låta bättre?
mvh/Harryup
n3mmr skrev:Eftersom en av det skälet billig kabel redan vid en kostnad kring 200:- plus arbete för 2st 5m högtalarkablar inte ens i teorin kan påverka ljudet på ett hörbart sätt, annat än att det alls låter, så kan man säga att för specifika kabelanvändningar så är billigast bäst, eftersom det redan är så bra det är meningsfullt att vara.
Lång mening. Nån som fattade?
perstromgren skrev:n3mmr skrev:Eftersom en av det skälet billig kabel redan vid en kostnad kring 200:- plus arbete för 2st 5m högtalarkablar inte ens i teorin kan påverka ljudet på ett hörbart sätt, annat än att det alls låter, så kan man säga att för specifika kabelanvändningar så är billigast bäst, eftersom det redan är så bra det är meningsfullt att vara.
Åtminstone min syntaxparser gick bet på att packa upp fraserna. Semantiken är nog ett mindre problem, bara vi kan bena upp syntaxen. Kan du formulera om dig?
n3mmr skrev:Lång mening. Nån som fattade?
patjoh skrev:perstromgren skrev:n3mmr skrev:Eftersom en av det skälet billig kabel redan vid en kostnad kring 200:- plus arbete för 2st 5m högtalarkablar inte ens i teorin kan påverka ljudet på ett hörbart sätt, annat än att det alls låter, så kan man säga att för specifika kabelanvändningar så är billigast bäst, eftersom det redan är så bra det är meningsfullt att vara.
Åtminstone min syntaxparser gick bet på att packa upp fraserna. Semantiken är nog ett mindre problem, bara vi kan bena upp syntaxen. Kan du formulera om dig?
Jag blev full när jag läste den meningen. Får tacka för en gratisfylla så här på måndagsmorgonen
1987 skrev:MEN; det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.
Harryup skrev:Jag håller med Celef. Det antyds ganska ofta att det är så.
Att det kan vara så och att pris och kvalité inte hänger ihop är en helt annan sak. Men jag kan inte se någon anledning till varför billiga kablar ofta skulle låta bättre, vad bättre nu är.
mvh/Harryup
dimitri skrev:Harryup skrev:Jag håller med Celef. Det antyds ganska ofta att det är så.
mvh/Harryup
Harryup, du har inte heller uppmärksammat 1987's skämt, eller hur?
n3mmr skrev:
Den typ av billig kabel som utgörs av en hembyggd kabel blir ofta billig, och kan lätt komma att bli så bra det kan bli.
Eftersom en av det skälet billig kabel redan vid en kostnad kring 200:- plus arbete för 2st 5m högtalarkablar inte ens i teorin kan påverka ljudet på ett hörbart sätt, annat än att det alls låter, så kan man säga att för specifika kabelanvändningar så är billigast bäst, eftersom det redan är så bra det är meningsfullt att vara.
celef skrev:Laila skrev:Se Moment-23:s signatur !![]()
(Är dock inte helt säker på att det ursprungligen var menat/tänkt
som ett skämt ....).
okej, jag ligger lågt tills vi vet om det var menat som ett skämt eller om det rör sig om ett skrivfel
Objektivisten skrev:Det är ju Exeres (Coconut-Audio), fina grejer. http://www.coconut-audio.com/
Objektivisten skrev:Det är ju Exeres (Coconut-Audio), fina grejer. http://www.coconut-audio.com/
petersteindl skrev:Vad sägs om en liten groundhangerför 8 000 :-
![]()
http://www.coconut-audio.com/groundhanger.htm
Den ökar på dynamic power och det blir distinkt och 3-dimensionellt
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster