Callisto skrev:i skrev:Vidare skulle det vara mycket intressant om någon moddade analogdelen och vi kunde göra ett A/B/X test på det! (Och även ett F/E test för de som står ut med det

)
Precis, då slipper vi älta saker fram och tillbaka hela tiden.
Det måste väl ligga i ägarna till 668:ans intresse att uppgradera sin maskin till att låta ännu bättre.
Ni kan börja med att byta op-amparna mot
AD 825 kostar ca 15-20 $/st
eller för den som vill ha ännu bättre OPA 627 som kostar ca 65-70$/st.
Kom igen nu och modda era spelare.
Jag skulle gissa att det ligger i de flestas intresse (i varje fall de som köpt 668, som jag vet i väldigt många fall primärt är musikintresserade människor) att SLIPPA modifiera sina apparater.
Missförstå mig inte, jag vet att det finns många som tycker att det roligaste med hifi är att bygga om och pippla, men många tycker istället att huvudsyftet med ett inköp man gör, är att kunna bli nöjd med det således att man
slipper meka med apparaten, och kan ägna sig åt att använda den istället - gissa till vad?
Jo, till att lyssna på musik!
Det är det jag gör med min 668 i varje fall. Och jag är VÄLDIGT nöjd med den.
Vh, iö
PS. Träffade en person igår på DVD-avdelningen på Åhlens som tydligen skriver här på faktiskt (han ville inte berätta vad han heter eller vilket namn han skriver

). Han berättade att han röstat på att 668 var en dålig CD-spelare, trots att han inte hört den!
"-Det behöver jag inte göra, det vet jag ändå. Det är ju löjligt att tro att den är bra. Japanska massproducerade saker låter ju aldrig bra.", sa han.
Så kan också tycka/tro. Men det var faktiskt inte meningen att man skulle rösta alls om man inte hade hört den. Det tror jag att jag skrev faktiskt.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).