Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:Väldigt vanligt bland recievers, att pure-audio bara är 2-kanaler, inte 2.1. Inte bara Onkyo (och denna modellen) som har den begränsningen.
Du får köra "not pure audio" bara
Richard skrev:För mig är det, om det stämmer en allvarlig begränsning. Jag vill kunna köra pure audio och dessutom en aktiv subbas samtidigt.
bomellberg skrev:Säljs just nu på Elgiganten för 3500
mrGaskill skrev:Håller med om att Onkyo gör bra grejor. Har just bytt från Denon. Uppbyte.
i, jag tror på dig. Delning sker väl digitalt för det mesta. Även i tidigare Denon trodde jag såsom 2105?
Trist om vissa har fått för sig att just Denon (1507 etc) är -mycket- mer fantastiska än andra förstärkare. Nej, lyssna själv och låt smaken avgöra.
Richard skrev:Det verkar som att förra onkyo-förstärkaren 607 hade mindre effektiva strömbegränsningskretsar.
Richard skrev:...Skit bakom spakarna, eller listiga förstärkaredesigners?"
mrGaskill skrev:Nej det var en 2105 som byttes bort, ej en 2309. Förresten skrev jag väl ingenting om att jag använde Onkyon för effektförstärkeri. Men som försteg (och digital dekoder D/A m.m.) fungerar den ypperligt och låter väldigt bra. I mitt tycke bättre än 2105. Och innan det hänvisas till LTS test och att inte LTS kunde detektera 2105s försteg i F/E-lyssning och att jag hört fel så vill jag igen bara säga att det låter bättre med Onkyo som försteg/dekoder/whatever i mitt tycke. Förstärker alltså ej höger-vänster vilket fortfarande sker med en rotel rb-1080.
Faktiskt så har jag köpt en PC med ett grafikkort som har inbyggt ljudkort med HDMI-utgång. Jag rippade några dvd-audio och spelade via hdmi från hårddisk (alltså 5.1 i 24/48kHz digitalt, ej DTS eller DD eller nåt alltså). Av någon anledning så låter det helt magnifikt i mina öron. Rent, rent och väldigt mycket detaljer jag inte hört förut. Kul. Beror förmodligen på något.
Jag är -vääääldigt- nöjd med hur bra det kan låta nu. Möjligen fixar jag ett nytt slutsteg till basarna och kommer vara väldigt nöjd + lite till sen.
mrGaskill skrev:Nej det var en 2105 som byttes bort, ej en 2309. Förresten skrev jag väl ingenting om att jag använde Onkyon för effektförstärkeri. Men som försteg (och digital dekoder D/A m.m.) fungerar den ypperligt och låter väldigt bra. I mitt tycke bättre än 2105. Och innan det hänvisas till LTS test och att inte LTS kunde detektera 2105s försteg i F/E-lyssning och att jag hört fel så vill jag igen bara säga att det låter bättre med Onkyo som försteg/dekoder/whatever i mitt tycke. Förstärker alltså ej höger-vänster vilket fortfarande sker med en rotel rb-1080.
Faktiskt så har jag köpt en PC med ett grafikkort som har inbyggt ljudkort med HDMI-utgång. Jag rippade några dvd-audio och spelade via hdmi från hårddisk (alltså 5.1 i 24/48kHz digitalt, ej DTS eller DD eller nåt alltså). Av någon anledning så låter det helt magnifikt i mina öron. Rent, rent och väldigt mycket detaljer jag inte hört förut. Kul. Beror förmodligen på något.
Jag är -vääääldigt- nöjd med hur bra det kan låta nu. Möjligen fixar jag ett nytt slutsteg till basarna och kommer vara väldigt nöjd + lite till sen.
mrGaskill skrev:Saknar min Onkyo tx-sr707 pre out? Jo jag har för mig att jag gjorde som i Yrrol. Klippte och fixade själv.
Achtung !
Ah sorry, var inte meningen att försöka vara lustig på din bekostnad. Tråden handlar faktiskt om tx-sr 608 och inte Onkyo generellt. Tyckte bara det var kul med en tråd om Onkyo så jag passade på att kluttra ner lite om storebrodern till modellens föregångare. 607 och 608 har inte pre-out. Helt korrekt! Men 70x och uppåt har det. My mistake.
TCM skrev:Vad tror ni om Yamaha RX-V767 då? Sänkt 2000 spänn just nu
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=617624
Edit: Kanske fel tråd...
paa skrev:Hur tycker du den är jämfört med 3805 då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster