Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Dit har redan pekats i köptråden...
Har du testat att ändra gain på in- och utgångarna på dspn?fonzeka skrev:Ja det hade verkligen inte skadat med lite mer kräm på utgångarna.
Tidigare körde jag med min receiver kopplad direkt till slutsteget, men med en miniDSP RevB mellan så vart det markant lägre nivå.
Från att ha legat strax över -20dB på volymskalan för en lagom nivå så lär jag nu vrida på till nästan -10dB.
Maxvolymen på skalan är +10dB vilket känns lite väl nära, fast jag vet inte det kanske inte är nåt större problem egentligen
Fostex skrev:Jag har bestämt mig för att bygga ett litet externt buffertsteg på utgången, med variabel förstärkning så att jag kan anpassa miniDSP att ha precis samma nivå som mitt försteg.
Behöver ju inte bli avancerat alls, nåt N5mD-liknande runt t.ex. OPA 2134 så är man ju hemma.
Wilke skrev:Tänkte bara "high light:a" att den balanserade varianten (utan box) har 2.0 Vrms (max) i uteffekt. Men kanske alltid blir så med balanserat?
http://www.minidsp.com/products/minidspkits
Glebster skrev:Brusmätning för den som är intresserad (kräver medlemskap):
http://www.diyaudio.com/forums/minidsp/175810-any-measurements-minidsp.html
Doug,
Well, what I was trying to say (not very well I guess) is that you can consider the MiniDSP response flat....for all intents and purposes.
Anyways, here's a frequency response measurement on one of my MiniDSP units with no crossover/EQ/delay/etc programmed.....into a 10k ohm load.
(Mine is a Rev. B board which explains the -7.9db offset.)
Noise floor (yellow) with a few other measurements as references. Stock DCX2496 outputs (red), line outputs from EMU Tracker-Pre (violet), noise floor of my measuring system (aqua.)
Hope that helps.
Cheers,
Dave.
Glebster skrev:Någon som kan svara på om man kan köra med det externa strömuttaget och samtidigt ha USB-kabel inkopplad, dvs dubbla spänningsförsörjning i syfte att efter programmering kunna plocka ur USB-kabeln utan att enheten blir strömlös?
kodapa skrev:Glebster skrev:Någon som kan svara på om man kan köra med det externa strömuttaget och samtidigt ha USB-kabel inkopplad, dvs dubbla spänningsförsörjning i syfte att efter programmering kunna plocka ur USB-kabeln utan att enheten blir strömlös?
Kör med en externmatad USB-hub annars.
SoleldTHX skrev:Nu skulle jag vilja koppla in och köpa en MiniDSP helst bara till basmodulerna vilken variant skall jag ha ? Rev A eller Rev B?
SoleldTHX skrev:Det sägs bli en fördröjning
om än marginell... Hm ... Hur kan man
råda bot på den ?
Glebster skrev:SoleldTHX skrev:Nu skulle jag vilja koppla in och köpa en MiniDSP helst bara till basmodulerna vilken variant skall jag ha ? Rev A eller Rev B?
REVA, förutsatt att du har möjlighet att variera nivåerna på utgångarna på din receiver.
Vet inte riktigt . . . Kan man det på en Onkyo
TX NR905 reciever ? Nån kanske vet ...
Jo men det tror jag, du ändra ju nivåerna på utgångarna
via volymkontrollen ... Är de det du menar ?SoleldTHX skrev:Det sägs bli en fördröjning
om än marginell... Hm ... Hur kan man
råda bot på den ?
I miniDSP kan du ju alltid lägga på mer fördröjning. Annars kompenseras det lättast med avståndsfunktionen i din receiver.
Avstånd och fördröjning för DSPer är ett intressant tema som jag hoppas kommer att diskuteras mer i denna tråd framöver.
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 250 gäster