Moderator: Redaktörer
Wman skrev:Tack för länken! Nu har jag justerat den, rengjort och bytt kablar. Körde en liten testspelning nyss och den funkar bra tycker jag. Tar väldigt lång tid för den att starta...kan det bero på att remmen är för slapp? Ska iaf försöka inhandla en ny rem.
Wman skrev:Verkar funka men tyckte det fanns en viss lukt av bränt när jag kopplade in den och startade motorn.
.jpg)

Ragnwald skrev:Helt rätt.
Jag blev väldigt förvånad första gången jag tittade in under chassiet och såg att det var transformatorlöst. Märkligt att sådana lösningar kunde bli S-märkta.
Ragnwald skrev:Helt rätt.
Jag blev väldigt förvånad första gången jag tittade in under chassiet och såg att det var transformatorlöst. Märkligt att sådana lösningar kunde bli S-märkta.
PeterE skrev:Mm det låter som en bra väg att gå.
Nu vet jag lite mer hur jag kan koppla också.
Den ena gaffeln inne i skivspelaren mot någon skruv eller nåt & den andra i förstegets jordpunkt.
Sen rca kabeln kopplas direkt ifrån armen till phono uttaget i försteget.
Det största problemet är monteringshålet för sme armen.
Ingen mall verkar finnas.
Men då får man nog prova sig fram genom att ställa armen på det ofärdiga armbordet & se så att armen når över hela skivan då kanske?
Om jag förstått saken rätt så har många plaserat armens hål mer åt högerkanten & ganska så långt bak.
Ragnwald skrev:Finns en mall där, att hämta för utskrift och utklippning.
Ena änden träs på tallrikscenterpluppen (vad katten den nu heter), i andra änden finns såg-/borrmallen. Lätt som en plätt.
Om du vill, kan jag mäta hålets och skruvarnas belägenhet på min platta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster