Moderator: Redaktörer
eriken skrev:pgmj och Ragnwald: Jo, visst har den positionen bättre förutsättningar men då kommer man att gå rakt in i soffan och tv-bordet från hallen så det är tyvärr inget alternativ..
Sista ändringen blev såpass bra så att jag inte upplever den tunga klangen längre, det blev faktiskt riktigt bra. Men om någon har en ide så testar jag den mer än gärna, bra kan alltid bli bättre.

eriken skrev:Har inte testat, de är för närvarande isärskruvade och håller på att bli ett par white diamond. Blir faktiskt riktigt snyggt med en halvmatt vit färg i sann shabby-chic anda
eriken skrev:pgmj och Ragnwald: Jo, visst har den positionen bättre förutsättningar men då kommer man att gå rakt in i soffan och tv-bordet från hallen så det är tyvärr inget alternativ..

Gebba skrev:En heltäckningsmatta på det där så..
bassman skrev:Gebba skrev:En heltäckningsmatta på det där så..
Yes, med betoning på heltäckande..
Vad jag kunde se så har ditt rum bra mått/proportioner om man spelar längst med. Om du sett ljuset i horisonten. Med mjukmatta då jävlar
Jag kommer att skicka ett PM innan jag kommer till Umeå höra om det funkar.
eriken skrev:Då var det ställt i ordning och fixat någorlunda hyffsat. Inget är spikat men jag tycker att detta blev såpass bra att jag kan leva med det utan att känna att jag måste ändra något på direkten. Mera och större mattor är väll prio 1. Rummet känns även betydligt större efter ommöbleringen (vilket inte riktigt syns pga att jag inte hade någon direkt vidvinkel till hands).
Högtalarna står nu 2,65 m isär och så är det ca 3,2 m till sweetspot. En sak jag har märkt är att i alla rum jag kört pi60 så är det först efter ca 3 m lyssningsavstånd som de riktigt börjar komma till sin rätt. Någon som har gjort liknande iaktagelse eller fungerar det lika bra med 2,5 m bara rummet är bra?
Användare som besöker denna kategori: Trassel och 6 gäster