Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev: Vilka sjukhetstecken ser du?
Ironi duvethifirocker skrev:R:
du måste skämta?!
Hej,IngOehman skrev:Jag skulle vilja säga att vad konsumenterna verkligen INTE behöver så är det en branschorganisation. Branschen organiserar sig och bedrar och konstruerar irrläror alldeles tillräckligt bra som det är redan.![]()
Det som behövs är en hifi-konsumentorganisation.En organisatin för konsumenterna. Vh, iö
Inte i nämnd ordning. Jag vill också att organisationenen branchorganisation som ser till branchens, kundernas och i bästa fall även landets bästa.
se till att nått "heligt" bevaras.
Ingetdera, först och främst. Först och främst åsyftas att konsumenterna skall få bättre inspelade skivor samt att "HIFI" skall få ett mer rättvist rykte.matson skrev:Vilken bransch åsyftas? Apparattillverkare eller skivindustrin?
Jag hoppas verkligen inte jag påstått att kommersiella delar skall ha mandat i en dylik organisation. För jag ser inte att det är bra. Däremot skall det finnas med ett "stänk" företag som står bakom organisationen och stöttar i syfte och ändamål.Rickard skrev:EA:.....
Vilka fördelar ser du med att den kommersiella delen av branschen skulle ha mandat i en sådan organisation? Frågar av intresse, inte för att sätta mig på tvären.
Med vänlig hälsning,
Rickard
Det som finns idag är mässorna (Arken, Stockholmsmässan och Malmömässan). Tre goda initiativ. Så du har fel när du säger att ingen antagit detta redan. Men det behövs mer.ribbon skrev:EngelholmAudio:
För att branchen, hififörsäljare och butiker, skall kunna överleva måste ju bl.a. mjukvaran finnas och vara vettig. Det är i branchens egna intresse att det blir bra för konsumenterna.
Om detta vore en överlevnadsstrategi, varför har inte branschen i eget intresse redan antagit denna?
Jag behöver inte alltid få medhåll, jag vill inte ens ha det. Jag skriver explicit "just nu" (fast stavade fel till "ni") vilket ju inte betyder "alltid".ribbon skrev:EngelholmAudio:
Jag tycker just ni att dom flesta är är svansar till Ingvar och en bunt följare som inte tänker själv och absolut inte ser nått positivt. Tråkiga
Jag kan förstå att du tycker det är tråkigt att inte alltid få medhåll, men vad hade du väntat dig, tror du verkligen och på fullt allvar att forumets medlemmar, bara för att de inte håller med, är negativister som inte kan tänka själva?
Ingvar Öhmans välskrivna inlägg talar nog för de flesta av oss HIFI-konsumenter.
Medhåll. Men det behövs mer och nån fler som når ut ännu bättre och inte minst bredare. LTS är mest synliga innom hifiområdet.ribbon skrev:Att som konsument och på egen hand, försöka orientera i en djungel av smarta reklammakare är inte enkelt, därför behövs nog LTS, Sverker, Råd & Rön och konsumentorganisationerna.
Tack för sunda åsikter och kommentarer.i skrev:EA:
Det är nog två frågor som man måste vara noggrann med att svara på:
1. Exakt vad är syftet med organisationen ? Dvs vad ska den arbeta för och vad ska den inte arbeta med ? Jag tror det är viktigt att vara exakt för att få en klar bild vad verksamheten kommer i verkligheten gå ut på. (För presumtiva medlemmar.)
2. Hur kommer den att styras ? Dvs vilka kommer att ha makten i organsitationen och vilken juridisk form kommer att användas.
Även urvalskriteriet för medlemmarna är viktigt.
Thomas
Margaux skrev:En sådan organisation eller vad vi nu kallar den skulle få hela etablissemanget mot sig.
Tänk er själva att denna organisation börjar annonsera i hifitidningar.
"95 % av alla inspelningar låter skit"
eller
"Skillnaden på kablar är mkt mindre än vad du tror"
eller
"Shakti stenar hån mot konsumenterna"
eller ännu värre
"Vad är likheten mellan Bröderna Grimm och Hifi & Musik? Båda skriver sagor"
eller värst![]()
"90 % av det som står i forumen på nätet är fel"
Ju seriösare en sådan organisation skulle bli desto mer hatad skulle den bli. Jag kan verkligen förstå varför LTS håller låg profil
Kritiken mot LTS idag är rena rama västanvinden mot den kritik som den organisationen skulle få
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 25 gäster