Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:Köp en DAB/FM tuner för den kan du också ha i 27 år eftersom det då är troligt att det är DAB som gäller.
Fast som politikerna velar nu så vete fan.
woland skrev:Vilken Accuphase är det som gäller menar du?
Max_Headroom skrev:woland skrev:Vilken Accuphase är det som gäller menar du?
Dom har tydligen slutat tillverka tuners. Pioneer har haft rykte om sig att göra bra tuners (gäller den dyrare delen av deras sortiment).
70-talet var tunerns gyllene tidsålder. Enligt mig har det mest gått utför sedan dess.
woland skrev:Ja det ser dystert ut på DAB-fronten. Säkert kommer det att bli 128kb/s. Varför göra något rätt när man kan göra det fel.
Tänk vad som skulle vara möjligt att göra om man ville. Direktsända konserter i CD-kvalité t ex.
Men visst detta kommer garanterat att skita sig så därför är jag skeptisk till att köpa en DAB-apparat.
Kvalitén blir väl antagligen lika låg som att lyssna via datorn..!!!
Mvh
kosmoskatten skrev:Måste bara protestera mot en del inlägg här apropå DAB radio
"bara skitmusik" och komprimerade reklamradiokanaler?
Då kan ni ju inte ha lyssnat speciellt mycket... ...eller alls. Dock håller jag med om att DAB inte verkar ha någon större geografisk spridning i dagsläget. Men för min del är jag hyfsat nöjd.
Har inte hört reklam alls (utom för egna kanalen), ljudmässigt inga problem (jmf med FM) och en hel del ny, spännande musik (SR Sverige) dygnet runt. Har fått många bra uppslag på ny musik.
Den klassiska kanalen gör att jag lyssnar mer på klassiskt än någonsin förr och dessutom lär mig vad de heter - mycket trevligt för en som inte är insatt i klassiskt att kunna haja till när man hör något man gillar och sedan enkelt knappa fram kompositören på displayen. Teknikens under...![]()
Ett litet aber är att min lattevisp stör digitalradion. Sant. Men jag vispar inte så ofta/länge.
woland skrev:Ja, det lutar nog att köpa en Magnum Dynalab i allafall.
This is the most fantastic tuner you can buy today and if you are
really hardcore about your airvawes, this will set you salivating
and put your bank account to condition red. DAB - who needs it?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster