Moderator: Redaktörer
Nahaz skrev:försteg->cr80s->basmodulutgångarna->miniDSP->utgång 1 och 2->slutsteg
Gör ingen delning i miniDSP:n (cr80s har ju redan delat)
Nivån i miniDSP är inte ändrad (står på 0 som är max by default)
Lagt in PEQ ändringar föreslagna av XTZ analyzer samt lite manuell tweakning efter det på ingång 1 och kopierat inställningarna till ingång 2.
miniDSP:n får ström direkt från usb utgången på HTPC:n som ändå alltid är igång. Mätresultat finns i min akustiktråd i ino delen.
bomellberg skrev:För er som vill ha ett enkelt sätt att få användbara filer från REW, innan John har fixat exporteringen:
1. Skapa en mapp för dina REW EQ-filer, dvs miniDSP biquad filerna.
2. Ladda hem Swiss File Knife, sfk här: http://stahlworks.com/dev/sfk/sfk.exe och lägg det i mappen.
3. Kör "sfk rep -bin /2c/2e/ /2e0d0a/2c0d0a/ -dir . -file .txt -yes" i mappen
4. Klart. Alla decimalkomman har nu blivit decimalpunkter i samtliga biquad-filer i mappen.
Kör kommandot varje gång du skapat en miniDSP-fil från REW och innan du importerar den i din biquad-kapabla plugin.
Nahaz skrev:Återkommer med exakt delay imorgon.
Kom på att jag kan jämföra min receivers gamla avståndsresultat för subutången med nya nu när den passerar miniDSP:n.
Mellanskillnaden borde ge en korrekt uppgift på delay den lägger på.
EA_73 skrev:Halloj
minidsp är nu uppkopplad. vart i meny är det man leker med värdena och hur gör man?
Sorry om jag är lite trög, men detta är inte min hemmaarena![]()
Kommer nog ta hit Ludvig på Component om han hinner och göra en riktigtv mätning och sedan föra över dessa värden till mindsp.
Nu tänkte jag bara ändra lite på måfå och se vad som händer. Min uppkoppling är samma som Nahaz.
Ragnwald skrev:Eller ladda hem Faktiskts egen testskiva och bränn på skiva.
Den är så listig att att spår 1 = 1Hz upp till spår 99 = 99Hz.
Blir väldigt lätt att pricka med hörseln, hur det står till med rumskurvan.![]()
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=27448
kodapa skrev:Nån som har koll på hur formatet på importfilerna ska se ut?
bomellberg skrev:kodapa skrev:Nån som har koll på hur formatet på importfilerna ska se ut?
Ta en titt i pluginen. Det finns ett exempel under en av flikarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 238 gäster