Moderator: Redaktörer
Birger skrev:Strålande inlägg IÖ, håller helt med. Jag skickade in en anmälan till TV-programmet plus där jag försökte få den gode Sverker att ta upp lurendrejeriet med ex Bybees och Shaktis samt allehanda kablar. Jag fick ett artigt svar men jag väntar forfarande med spänning på att få komma till studion![]()
Jag vet att det finns många som inte tycker att jag ska bry mig utan låta folk som vill bli lurade bli det men jag vill fortfarande ha en bra förklaring till hur och om dom här grejerna fungerar. Det kommer jag nog aldrig att få
Upptäckte du det nyligen eller? Vi andra har förstått detta sedan den 2:a.Sanoj skrev:..om lts skriver en possitiv recension om en apparat så kommer den att sälja avsevärt mer än om h&m skriver om den
1:a April har redan passerat...
// Jonas
EngelholmAudio skrev:Innom hifi slåss vi mot missförstånd från äkta hälfter, stora fula skivbolag som varken mixar, spelar in, producerar eller kodar skivorna på ett bra sätt - för ljudkvalitetens skull!
Callisto skrev:EngelholmAudio skrev:Innom hifi slåss vi mot missförstånd från äkta hälfter, stora fula skivbolag som varken mixar, spelar in, producerar eller kodar skivorna på ett bra sätt - för ljudkvalitetens skull!
Ekonomisk fråga. Om du skänker riktigt bra utrustning och bygger om deras studios optimalt i stil med t.ex Stockfish productions så tror jag att det går att lösa problemet. Alla vill säkerligen producera så bra material som möjligt men har idag säkerligen inte lagt tillräckligt krut på rätt ställen pga ekonomiska restriktioner.
Callisto skrev:EngelholmAudio skrev:Innom hifi slåss vi mot missförstånd från äkta hälfter, stora fula skivbolag som varken mixar, spelar in, producerar eller kodar skivorna på ett bra sätt - för ljudkvalitetens skull!
Ekonomisk fråga. Om du skänker riktigt bra utrustning och bygger om deras studios optimalt i stil med t.ex Stockfish productions så tror jag att det går att lösa problemet. Alla vill säkerligen producera så bra material som möjligt men har idag säkerligen inte lagt tillräckligt krut på rätt ställen pga ekonomiska restriktioner.
Ja intresseorganisation stämmer bättre plus att bl.a. Ingvar kanske inte ser rött iom mitt nya ordval!gromit skrev:EA: Vad ser du för skillnad mellan LTS och denna tänkta organisation? Du har ju nu börjat skriva intresseorganisation i stället för branschorganisation.
/Gr.
Ranefjord skrev:
Liksom smyga in medvetenheten på folk.
Jag har själv inte (medvetet) förespråkat ett arbete "inåt". Jag tror det är fel. Behövs mer kommunikation ut mot politiker, studios, skivbolag, media (tv, radio och tidningar) och inte minst "Svensson på gatan".IngOehman skrev:här stod det massa LTS-reklam![]()
Jag förstår Epkpengs synpunkter på distinktionen mellan att arbeta utåt och att arbeta inåt, du har helt rätt i din syn tror jag. Men jag är inte lika övertygad om att arbete "inåt" är effektivt, och i konsumenternas intresse.
De intressen jag pratar om är flera. Lat som jag är tillåter jag mig citera mig själv då jag redan givit ett svar på frågan:IngOehman skrev: Jag tror att även en intresseorganisation (vems intresse pratar du om förresten när du bytt från att kalla det "bransch"organisation till "intresse"organisation?) som arbetar "inåt" mot branschen missar målet.
Vh, Ing. Öhman
Jag själv i ett annat fora skrev:Först och främst - jag söker INTE efter en organisation som skall hjälpa företag kränga mer apparater. Däremot är ett ökat köptryck på hifi troligen en konsekvens av ökad kunskap och exponering.
Dagens samhälle är fullt med lockelser; fika, plasmaskärmar, inredning, semester, festligheter, kläder, bilar, datorer, datorspel, mm. Musik kan man ladda ner gratis och spela visa dom medskickade datorhögtalarna.
Så faan heller.
Jag pratade med Sladd/HifiConsult. I Aftonbladet idag (14/4) finns ett kåseri/artikel (?) från nån profstyckare. Går ut på att hifiprodukter är "ute" och förlegat. I artikeln blandas mjukvara med hårdvara och bl.a. plattskärm framhävs som "roligare". (Anm vem faan skall svara på detta utspel?)
En intresseorganisation som mer eller mindre lobbar in musik och ljudkvalite i dagens samhälle; en organisation som visar att:
* det behöver inte vara superdyrt (hellre "rätt" än "litet och snyggt")
* det behöver inte vara fult (sätta upp ett verkligt fungerande vardagsrum med bra musikdel)
* det är givande med musik - om man verkligen lyssnar
* alla hör skillnad på bra och dåligt ljud
* ljudkvaliten på skivorna/lagringsformatet spelar stor roll och alla hör skillnaden
Det är väl alldeles självklart att om inte LTS hade stor makt skulle inte Sanoj och Hotspur vara rädda för LTS, och vore de inte rädda för LTS skulle de inte lägga så mycket energi på att prata om LTS hela tiden.
Sanoj skrev:Du Öhman som brukar () vara noga med fakta kan ju ta och kolla upp när jag senast yttrade mig om LTS annat än när det handlade om INO-kopplingen....
Sanoj skrev:..om lts skriver en possitiv recension om en apparat så kommer den att sälja avsevärt mer än om h&m skriver om den
1:a April har redan passerat...
// Jonas
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster