Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Jag tror du behöver höja dina basar shifts. Speciellt i dom djupare frekvenserna. Vad jag förstår har du sänkt för att slippa problem med rumspeakar och då har du nog för låg bas helt enkelt.
Det var en rätt enorm skillnad efter Ingvar ställde in min cr80s mot vad den var innan.
Tengil skrev:En liten radanmärkning bara som inte har med sammanhanget att göra, jag tror inte att K12 har inobasar![]()
Vh Christer
nadifierad skrev:Tengil skrev:En liten radanmärkning bara som inte har med sammanhanget att göra, jag tror inte att K12 har inobasar![]()
Vh Christer
Nej, det är väl vanliga hederliga SLS 10" har jag fått för mig!?
Naqref skrev:nadifierad skrev:Tengil skrev:En liten radanmärkning bara som inte har med sammanhanget att göra, jag tror inte att K12 har inobasar![]()
Vh Christer
Nej, det är väl vanliga hederliga SLS 10" har jag fått för mig!?
Nej det är samma som till pX men elementen är inte kontrollerade av iö. Fast vid efterkontroll av vissa av elementen så verkade de vara i närheten av vad han har angivit för parametrar.
subjektivisten skrev:Jag tror du behöver höja dina basar shifts. Speciellt i dom djupare frekvenserna. Vad jag förstår har du sänkt för att slippa problem med rumspeakar och då har du nog för låg bas helt enkelt.
shifts skrev:peetwa skrev:Jätterum = basproblematik jättelångt ner i frekvens
Liter rum = basbroblematik i basen
Intressant sammanfattning, peetwa, om det stämmer.
shifts skrev:Jag har nivån ställd där jag tycker det låter behagligast/naturligast. Kan vara
så att de är för lågt ställda gentemot piP just därför. Har också tänkt på att
nivån är lägre här, men då i den mening att jag inte spelar samma program-
material på lika hög nivå som KarlXIII. Jag stresstestar helt enkelt för dåligt.
shifts skrev:subjektivisten skrev:Jag tror du behöver höja dina basar shifts. Speciellt i dom djupare frekvenserna. Vad jag förstår har du sänkt för att slippa problem med rumspeakar och då har du nog för låg bas helt enkelt.
Jag har nivån ställd där jag tycker det låter behagligast/naturligast. Kan vara
så att de är för lågt ställda gentemot piP just därför. Har också tänkt på att
nivån är lägre här, men då i den mening att jag inte spelar samma program-
material på lika hög nivå som KarlXIII. Jag stresstestar helt enkelt för dåligt.
kung skrev:pumpvolym = ljudtryck!
ej att förväxla med membranarea.
shifts skrev:Ända sedan jag var hemma hos KarlXII och lyssnat, har jag funderat över
vad det är som gör att vissa upplevelser helt enkelt blir mer fysiska än
andra. Tänker specifikt på hans basrigg som består av tolv slutna Ino-basar
(samma som jag har i fyra portade lådor). En av mina härligaste basupplevelser
har jag haft i hans hem. Men vad jag har förstått så är det jämt skägg i
SPL mellan mitt och hans bassystem (på vissa frekvenser). Men så upplevde
jag det inte alls. Han kör pK som toppar och jag kör piP (hyfsat lika i
kapacitet där alltså).
Nu försöker jag utröna vad detta kan ha berott på.
steveo1234 skrev:Min poäng är: Jag tror att du har överförenklat de antaganden som du bygger ditt argument på och att du därefter tittar på fel saker.
shifts skrev: Det är den där järnnäven som håller koll
längre ner, drämmer till i bordet och med bestämdhet visar att här finns
mer att ta av.
Nattlorden skrev:Den mesta basen man lyssnar på ligger ju faktiskt inte i sub-området
shifts skrev:Jag tror för övrigt inte att det handlar om just bröstsmällen, som jag uppfattar
som liggandes rätt högt i frekvens. Det är den där järnnäven som håller koll
mer att ta av, det suktas efter.
shifts skrev:Jag tror för övrigt inte att det handlar om just bröstsmällen, som jag uppfattar
som liggandes rätt högt i frekvens. Det är den där järnnäven som håller koll
mer att ta av, det suktas efter.
Användare som besöker denna kategori: smile och 22 gäster