Testade en värsting transparent kabel

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2005-04-15 13:59

Nej Öhman det är inte förvånande med tanke på att syltburkarna är mycket omfångsrika och sylten väääldigt god :wink:

Vad roligt att Sanoj som med ett glatt inlägg håller med oss dyrkabelskeptiker. Det var ju en trevlig överaskning 8)

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2005-04-15 16:34

Birger skrev:Vad roligt att Sanoj som med ett glatt inlägg håller med oss dyrkabelskeptiker. Det var ju en trevlig överaskning 8)

Undrens tid kanske inte är förbi trots allt!

Vad var det för fabrikat på sladden, IÖ?

Callisto
Saknad † 2017

Inläggav Callisto » 2005-04-15 16:40

Nordost flatline serie är väl inte skärmad?
De brukar funka bra :? .

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-04-15 20:17

IngOehman skrev:Så nu undrar jag: Finns det överhuvudtaget någon gräns för hur pass okunniga konstruktörerna kan vara i hifi-branschen, men fortfarande få goda recensioner (det hade det fått kabeln fick jag veta) på sina häpnadsväckande felkonstruerade produkter?

Nja, gränsen sätts av vad konsumenter och recensenter kräver av dom. Tydligen finns en marknad för skärmlösa signalkablar. Så bra då, att någon tillverkar sådana för att tillfredställa den kundgruppen.

Själv har jag lött ihop en egen (CAT6 med neutrik-pluggar) kabel mellan för och slutsteg där skärmen är skild från signal-jord och jordas separat med en skruv i försteget. Jag har ingen aning om det är bra eller inte. Det fungerar dock oklanderligt.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-04-15 20:54

Som vanligt är ni skeptiska till om kabeln är prisvärd eller inte.
Man kan inte resonera så. Jag blir så trött!
Förmodligen låg den väl i ett fint träschatull som kanske kan vara värt en, tja vad vet jag kanske 59800:-.
I så fall kan ju kombinationen fortfarande vara mer än prisvärd.
Se till helheten.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-04-16 01:37

Harryup skrev:Som vanligt är ni skeptiska till om kabeln är prisvärd eller inte.
Man kan inte resonera så. Jag blir så trött!
Förmodligen låg den väl i ett fint träschatull som kanske kan vara värt en, tja vad vet jag kanske 59800:-.
I så fall kan ju kombinationen fortfarande vara mer än prisvärd.
Se till helheten.

Lite mer seriöst än så... Prisvärdhet kan bara ligga i betalarens ögon. Detta är något som många testare av allt från viner till bilar missar. Dom som testar kan knappast bedöma hur jag värderar de slantar jag råkar ha tillgängliga.

Vin tex. Ett vin för 90:- får 10 poäng, ett för 99:- får 12 poäng. Men i sammanställningen anses 90:- vinet mer prisvärt, dvs viktat pris/"prestanda". Så länge den absoluta poängsumman redovisas är alltsammans OK, men i många tester är det inte så. Där redovisas bara prisvärdheten. Men min invändning är, den kan bara den som betalar avgöra. Huvudsaken är att man vet rangordningen mellan vinerna. Fast den kan ju förstås bero på personliga preferenser etc. Vem sa att det ska vara enkelt?

Vad har då detta att göra med ljudåtergivning? Jo, att åsikten om en kabel är värd 60 papp eller inte bara kan bedömas av den som är beredd att betala denna summa för en förbättring. Första steget är förstås att veta att det verkligen handlar om en förbättring. Sedan är det upp till var och en att bedöma om förbättringen är värd sitt pris.

Sedan kan man förstås diskutera, "förbättring mot vad?". Mäter någon av (i detta fallet) kablarna bättre? Tja, säger mätningar hela sanningen?

I slutändan är man ändå inne på att
1) De egna öronen avgör
2) Den egna plånboken avgör
3) Är man villig att betala för den eventuella förbättringen?

/ B

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2005-04-16 09:16

Där håller jag inte med, Bill. 8O

Om det verkligen är så att prisvärdhet ligger i betalarens ögon så är ju själva begreppet meningslöst. I synnerhet som man hellre lånar hem en så dyr pryl innan man bestämmer sig. Ordet prisvärd är enligt mig ett ord man meddelar andra som bedömning.

Jag kan fortfarande ha en åsikt om kabeln i fråga är prisvärd eller inte utan att ha testat den då jag vet att jobbet kabeln ska utföra kan göras för någon hundring. Priset 60 000 ter sig då högst absurt och åtminstone jag anser då att den inte är prisvärd, även ohörd. Men det är jag det.

Jämförelse med vin tycker jag haltar lite. :)
- Militant slacker

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-16 09:23

bill frågan är väl vad får jag om jag lägger 60lakan på något annatt
nya högtalare tex?
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-04-16 09:34

Jag är inte alls främmande för att kvalité kostar pengar. Men vilken anläggning i övrigt skall man ha för att detta skall vara prisvärt. 60' på akustikprylar, nya skivor kommer göra en skillnad som kan uppfattas som prisvärd av alla då man får någor mervärde för pengarna.
Skälet till att leverantören "behöver" ta så mycket betalt för kabeln beror väl snarare på att man säljer väldigt lite så att tillverkningen blir dyr i förhållande till längden.
Folk får gärna köpa en sådan kabel för mig, och förstås vara nöjda med den. Men vill man vara fortsatt nöjd så skall man nog passa sig för blindtester ihop med andra.

Användarvisningsbild
jockewe

Inläggav jockewe » 2005-04-16 09:54

Bravo Bill! Jag tycker att du äntligen har formulerat hela grejen så att alla borda kunna få slanten att trilla ned.

För att betala 60.000 för en sladd så kan inte 60.000 vara så mycket pengar i ens ekonomi att man bryr sig.

Här i Birkastan finns en barnklädesaffär med sk. märkeskläder, och folk betalar gladeligen 600kr för en t-shirt av märket Armani (som sys i Kina och där kostar ca 30kr på gatan) för att de INTE BRYR SIG OM vad det kostar när de köper något som de vill ha.

Så tycker man att en kabel passar klangligt i ens system, frågar efter priset och skiter i vilket så kan man ha betalat 60.000, nästa dag köper man navkapslar för 25.000 etc.

Det kan inte vara kabeltillverkarnas "fel" att folk köper dyrt när man kan köpa billigt utan bara konsumentens.

Sen tycker jag att man faktiskt borde höra skillnad på alla kablar men att skillnaden borde vara ointressant om det inte är felkonstruktioner med i bilden. Jag har betalat för andra ointressanta saker i mitt liv (erkänner) som jag haft glädje av, en och annan öl t.ex. och har kablar nu som jag gillar i mitt system.
- - -
Kika in på min hemsida om du har lust

http://www.violinist.nu

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-16 09:59

Det är synd att Sladd (som har Transparent-agenturen) tydligen lärt sig att det är dödsdömt att bemöta denna typ av inlägg, kunde ju annars ha blivit en intressant tråd. Nu blir det istället spel mot ett mål... Ingen annan Transperent/dyrkabel-förespråkare som känner sig manad att bemöta talet om bondfångeri? :wink:

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2005-04-16 10:04

Jag valde ut min Transparent musicwawe plus efter ett öppet test mot Nordost Reddawn, samt HarmonicTech pro11..
Att köpa billigare sladdar kändes i det ögonblicket som helt främmande med tanke på vad resten av anläggningen betingade i värde.
Lite snopet var det allt när det senare visade sig i stort sett OMÖJLIGT att skilja denna transparent kabel från EKK1.5. Det jag fick för mig var att Transparentkabeln då var lite lite mer beslöjad i toppen. Men det kan lika gärna ha berott på att man flyttar sig i soffan lite, eller att blodtrycket sjunker när man reser sig för att gå och byta sladd. Faktum är att det blev lika stora skillnader när jag bara reste mig upp, gick ett varv runt soffan och satt mig ner igen. :oops:
När man sedan läser roliga bortförklaringar av euforiska kabelanhängare såsom: Kabeln måste tweaks in i systemet, högtalarna måste flyttas för att maximera egenskaperna, eller brännas in i 24h för att fungera korrekt.. ja då tar man sig för pannan! Vissa kommer nog alltid att köpa dyrsladdar, hur marginell än skillnaden är. Vill man tro att skilladen är stor så kommer den nog alltid också att vara det. Läste bla att ca 3% av befolkningen hör röster i huvudet, så då kan man fråga sig hur många som hör skillnader som inte existerar 8)

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-16 10:05

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-16 10:09

david trots att jag har på mig armani(inköpt på patong beach)
tenderar jag att träffa dessa tre procenten när jag går ut
tänk vad många som har kommit ifrån hiendträsket tack vare detta forum :lol:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-16 10:48

profbd skrev:vill bara påminna om denna eminente lilla tråd
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2953&highlight=transparent
:lol: 8) 8)

Hahaha! Bilderna säger ju allt! Morellos tal om bondfångeri känns befogat, liksom... :twisted:
Lådan framstår i mina ögon som helt meningslös.

Även detta konstaterande har substans:
tänk vad många som har kommit ifrån hiendträsket tack vare detta forum

:D :D :D

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-16 13:47

Detta var ju känt för åratal sedan. Det är flera som disikerat Transparent tidigare....med liknande resultat som här..

Det som ÄR synd i fall som detta är att ALLA kablar får skit för det :x

Och ALLA kallas för bluff o båg och allt man kan komma på...

Ingen nyansering finns kvar...

Jag mins då man i USA uptäckte att Purist Audio var vanliga kablar som man kunde köpa snudd gratis..

OSV OSV.. sådant har dykt upp ofta. Tror till o med jag läste nåt där Svenska tillverkare åkt på liknande fenomen..

Så det är inget nytt under solen....

MEN... Det FINNS kabeltilverkare som INTE tar ut dessa fruktansvärda priser. Och dessa får även dom skiten för saker som detta. Dom blir "ormolja" dom också...

Detta har jag sett redan efter jag fann dom superbilliga Signal Cables kablarna...

Där finns INGEN ormolja. Utan man betalar endast för produkten. Och detta med låga priser.. ÄNDÅ kallas det för ormolja osv...

Så varför jag ens skriver är för jag hoppas LITE bromsolja ska komma in här också. Så man inser att ALLA inte ska dras med över en kam.. För då man gör det så minskar man sitt eget synfält och riskerar att faktiskt stänga ute korektare info..

Det har också setts redan..

Jag personligen skiter väl i stort sätt helt i om alla spelar med tvinnade elfakablar. Men anser det synd om puckade tillverkare ska förstöra för alla...

Alla har inte lådor på magen. Alla är inte enbart ute efter att blåsa oss...

Men Jag delar meningen att sådan som denna tråd tar upp är rent löjliga bluffar. Och borde snudd kunna anmälas till nån ombudsman för rent ocker... För detta ÄR verkligen Ocker..

Om kabeln kostat som den bör. Och om den sedan också låter kanon.. Ja då är det väl ok att sådant säljs...

Men över 10000 kr som nån skrev... OJOj vad jag skulle bli förbannad om jag sett sådant efter jag betalat pengar för den... :twisted:

Fast jag skulle inte köpa en transparent iäven om den kostade tio kr.. För jag tycker dom låter aldeles för omusikaliska, kalla o flistriga iofs.. Så risken att bli drabbad är nog låg här..

Men smaken är ju som baken som tur är.. en del gillar dom ju rätt hårt....

Men .. Ta in LITE bromsolja i Ormoljan så inte ALLT åker över en kan som nu sker här. Fenomenet är inte nytt. Och transparent har fått detta resultat tidigare flera ggr...Det var långt ifrån första gången. redan på 90 talet ekade detta runt rätt hårt...

Det är dessa fall jag har ena forten i skeptikerskaran. För detta är fördjävligt helt enkelt....Rent bondfångeri.

Men det finns MÅNGA seriösa. Dom skall INTE åka med på pulkan ner för backen anser jag.. :)

Meridian

Inläggav Meridian » 2005-04-16 13:59

Hotspur skrev:Det är synd att Sladd (som har Transparent-agenturen) tydligen lärt sig att det är dödsdömt att bemöta denna typ av inlägg, kunde ju annars ha blivit en intressant tråd. Nu blir det istället spel mot ett mål... Ingen annan Transperent/dyrkabel-förespråkare som känner sig manad att bemöta talet om bondfångeri? :wink:

Du gillar att bråka va Fridefors?

Jag har förresten testat dyrkablar och funnit vissa av dom särdeles delikata. Men det är väl upp till köpare/intressent att bedöma prisvärdhet? Är det inte bra så köp inte.. Och gnäll inte på andra som kanske tycker att det är bra. :wink:
Jonas, Branchkoppling till Ljudmakarn

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-04-16 14:05

Men vad är detta? Självklart är Transparent kabeln värt sitt pris. Det som kostar är all avacnerad avancerad forskning och mätning för att få den ultimata ljudupplevelsen. Nej det är vi som inte fattar hur det skall låta 8) :D Vill man ha något bra så smakar det.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-16 14:09

och ännu än operation denna gång från huskvarna
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=321&hl=
8)

Användarvisningsbild
JonasNilsson

Inläggav JonasNilsson » 2005-04-16 14:36

Detta har jag sett redan efter jag fann dom superbilliga Signal Cables kablarna...

Där finns INGEN ormolja. Utan man betalar endast för produkten. Och detta med låga priser.. ÄNDÅ kallas det för ormolja osv...

mayro: Varför dissekerar du inte ett par Silver resolution signal- och nätkabel, så vi alla kan se miraklet bakom :?:
Tror inte det är några större fel på dina kablar mayro, men dom går nog diy´a ihop själv för en 300-400:-
/Jonas

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-16 14:52

mats skrev:Men vad är detta? Självklart är Transparent kabeln värt sitt pris. Det som kostar är all avacnerad avancerad forskning och mätning för att få den ultimata ljudupplevelsen. Nej det är vi som inte fattar hur det skall låta 8) :D Vill man ha något bra så smakar det.

Delar din uppfattning där. MEN då ska det ju vara ett resultat som är utmärkande som följer sen efter alla forskanden. ("test" skulle jag kalla det.)

Inte att det kommer en kabel som vilken någosånär bevandrad DIY kille spilar ihop hemma efter några försök....

Hade kostnaden för det arbete o test som är relevant gällt och kablen hamnat runt dom pengar den bör kosta så har ju pris--ljud--realistiskt värde varit helt annat...

Sååå avancerat forskande har nog inte lagts ner i detta fallet..utan man har nog mera forskat i hur mycket betalt man kan ta för den och inte annat..

Minns en sak här. Agenten har 50 till 60 % retail vid inköp.. Så där blir 10000kr endast 4-5 tusen...till tillverkaren... häften är av dessa kr teckningsbidrag... nu kostar kabeln tilverkar netto 2000kr.. då kost är betald samt lön osv i tillverkningen....

Så materia är runt 1000 lappen inklusive allt förutom lön till den som gör grejorna...

Sen kommer en kille som spikar ihop sina egna som kostar runt 3 till 800 kr och "upptäcker" hans kabel låter lika bra eller till o med bättre.....

Jag säger inte mina siffror är exakta. utan endast ett snabbt överslag..

Men så ser det ut i alla fall...i stora drag.. Då förstår du mera av hur snett det blir med sådan grov överprissättning...

Men man ska också komma ihåg att OM inte dessa dyra tillverkare gjort det kostsamma jobbet med shower.. resor. marketing osv så hade vi ännu suttit med endast dom kablar som följer med o lirat.. Nagref hade inte haft en susning om att det spelade roll med kablar osv...(För att hårddra.. Lite hårt som markera. Så inget gnäll på nagref. Tog ditt namn då du är en välkänd figur för flera här. som numera säljer kablar...dvs en komersiell tillverkare.)

Det var ju inte ALLT för länge sedan som kablar var HELT ute och så larvigt så... Idag förbättrar alla på sitt sätt kablarna även om det blivit lite larviga vändor med ormoljesnack osv.....

Sen att trådar som denna där INGEN bromsolja finns gör att många glömmer faktumet att vi alla använder kabelteknik via olika lindningar o matrial osv. som påverkar det vi hör sedan. Det är den biten jag opponerar mig emot...

Men räkna lite på det sättet jag drog så ser man VARFÖR det iblan då man anser man jämför DYRA kablar med billigare och finner inga skilnader osv...

Ofta får man gå upp ÄNNU högre och betalare summor som är enorma för att få dom riktigt stora resultaten. Jag vet då jag alltid varit där med dyra kablar...

Det är därför jag nu slår ett så hårt slag för signal cables kablar Bland annat..

Dom är just så bra . och kostar som dom SKA göra. Man kan knappt ens bygga dom för dom kr dom kostar själv...

Och vi som inte kan bygga själv kan för billiga pengar få riktigt bra kablar. Även jämfört med svindyra grejor...

Men detta vet ni alla mer om här i maj troligen då Johan o jag setts o testat lite.. Då kommer nog mera input runt detta ämne med lite bromsolja i systemet vid förmedlandet av resultaten. Och mer verklighetsbaserade upplevelser.. för både Johan och mig..

Testen är för att lära sig mer om våra olika vägar till samma sak. Inte för att misskreditera varanns vägar...

Så Mate Hififrälsaren...och andra.. Dra lite i bromsen och titta på faktiska omständigher runt priser o prestanda. då blir matten en helt annan.. Därav måste man stå lite i båda lägren i detta ämne. Båda har nämligen rätt..

Även om jag personligen inte gillar transparents kablar så finns det folk som bara älskar dom. Och betalar gärna för detta också...

Vilket dom också ska göra om dom har råd med det. En del skiter ju i vad det kostar. Dom vill ju bara ha just den prylen. sen spelar inte "fattigmannstjafs" nån roll. Dom skulle aldrig ens fundera på vad saken kostar. dom bryr sig endast om ljudet. Och i ofta förekommande fall den prestige det ger då polaren har billigare o smalare kablar på golvet...

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2005-04-16 15:08

mayro hur faen kan du trycka ur dig så mycket text på en gång??
sedan tror jag att mats är ironisk 8)
sedan tittade jag på telekabeln i mitt hus hur kan det komma något ljud ur denna den är väl inte nedfryst till den absoluta nollpunkten????
när dyrhifivågen och kabelhysterin drog fram som värst så deltog jag i många tester men jag trodde det var fel på min hörsel eftersom jag sällan hörde dessa stora skilnader som en del pratade om :cry: :cry:

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-16 16:05

profbd skrev:mayro hur faen kan du trycka ur dig så mycket text på en gång??
sedan tror jag att mats är ironisk 8)
sedan tittade jag på telekabeln i mitt hus hur kan det komma något ljud ur denna den är väl inte nedfryst till den absoluta nollpunkten????
när dyrhifivågen och kabelhysterin drog fram som värst så deltog jag i många tester men jag trodde det var fel på min hörsel eftersom jag sällan hörde dessa stora skilnader som en del pratade om :cry: :cry:

njaa. nerfryst osv .. inget jag ens funderade på..... :lol: Inte utdragna koppartrådar där molekylerna är det ensa o det andra heller.. Harmonic tech har väl sådant på sin lyra??? :lol:

Angående text..
Jag vill vara tydlig så man slipper alla dumheter som kan komma då man skriver så kort så man lämnar till läsaren att avgöra vad och hur man menar.. Detta då det ofta på forum finns ren vilja att missförstå saker till sin negaiva form.. 8O

Sedan så var min sista text relativt utförlig med kostnader osv. Då när man bredare försöker få in lite mer än förkortade fraser såsom "ormolja" och rena rama Vänsterstuket i debbaterna så behövs lite nyansering..

För att enbart skriva helt ensidigt är inte heller rätt... Det finns många många bra kablar där ute. En del dyra. och en del billiga..

Min tro är faktiskt numera att ALLA som INTE fattar att tåget går o har gått för denna prissättning kommer få bekymmer framöver..

Vänta bara. Idag lever dom på en asienmarknad som bara köper. Det ända som behöver ske är att den slår lite stop så är det nog kört för en del tillverkare där ute..

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-04-16 18:43

profbd skrev:bill frågan är väl vad får jag om jag lägger 60lakan på något annatt
nya högtalare tex?

Just det, det är ju här frågan om prisvärdheten kommer in. Har du redan allt annat på topp, kanske en svindyr kabel faktiskt är prisvärd därför att den är sista steget att nå en förbättring (OM den nu är en förbättring, oavsett hur liten...)

För oss andra dödliga som inte har allt det bästa som går att få tag på, måste man naturligtvis värdera VAR ens surt förvärvade slantar gör bäst nytta. Om det nu är bättre ljud man är ute efter och inte högre imponatorverkan....

För mig är 60 papp för en kabel INTE prisvärt eftersom jag kan tänka mig ganska många saker för de pengarna som ger större positivare påverkan på mitt ljud. Jag skulle kunna köpa en hel anläggning för de pengarna som skulle låta bättre än den jag nu har - med dyr-kabeln :-)

/ B

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-04-16 18:59

Om man har "lekt" lite med en digital eq typ BSS366T eller likvärdig så förstår man att vad en signal, högtalar eller nätkabel för dessa pengar möjligen kan åstadkomma i tonbalans är på gränsen till försumbart i jämförelse.
Annars har väl en digital eq samma dåliga klang som dyra kablar har på detta forum. Fast där har jag nu hygglig erfarenhet eftersom jag har använt dom några år, och folk skulle bli förvånade om dom fick testa att mäta in och justera sina anläggningar istället.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-04-16 19:57

Harryup skrev:Annars har väl en digital eq samma dåliga klang som dyra kablar har på detta forum.

Det beror på vem du frågar... Max säger:
EQ, eller någon form av vettig tonkontroll, är ett måste i en seriös anläggning. Själv kör jag med hemma snickrad NOOLOM, men en digital EQ, kan ju fås att uppföra sig likadant om man vill.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-17 08:21

Jag har förresten testat dyrkablar och funnit vissa av dom särdeles delikata

Det där måste du säga, eftersom du ju jobbar med att sälja skräpet... :twisted:

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2005-04-17 10:33

Det har jag också! :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2005-04-17 10:58

Ranefjord skrev:

Det har jag också! :)

äter ni kablarna?
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-04-17 11:05

Kan du inte prova en Siltech från Classicserien?! :) Hade varit skoj om fler än jag hört dem.

Ranefjord :D Du får gärna Pm mig och dela med dig av dina intryck på Siltech kablaget.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi