Vad roligt att Sanoj som med ett glatt inlägg håller med oss dyrkabelskeptiker. Det var ju en trevlig överaskning

Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Så nu undrar jag: Finns det överhuvudtaget någon gräns för hur pass okunniga konstruktörerna kan vara i hifi-branschen, men fortfarande få goda recensioner (det hade det fått kabeln fick jag veta) på sina häpnadsväckande felkonstruerade produkter?
Harryup skrev:Som vanligt är ni skeptiska till om kabeln är prisvärd eller inte.
Man kan inte resonera så. Jag blir så trött!
Förmodligen låg den väl i ett fint träschatull som kanske kan vara värt en, tja vad vet jag kanske 59800:-.
I så fall kan ju kombinationen fortfarande vara mer än prisvärd.
Se till helheten.
profbd skrev:vill bara påminna om denna eminente lilla tråd
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2953&highlight=transparent
![]()
![]()
Lådan framstår i mina ögon som helt meningslös.
tänk vad många som har kommit ifrån hiendträsket tack vare detta forum
Hotspur skrev:Det är synd att Sladd (som har Transparent-agenturen) tydligen lärt sig att det är dödsdömt att bemöta denna typ av inlägg, kunde ju annars ha blivit en intressant tråd. Nu blir det istället spel mot ett mål... Ingen annan Transperent/dyrkabel-förespråkare som känner sig manad att bemöta talet om bondfångeri?
Detta har jag sett redan efter jag fann dom superbilliga Signal Cables kablarna...
Där finns INGEN ormolja. Utan man betalar endast för produkten. Och detta med låga priser.. ÄNDÅ kallas det för ormolja osv...
mats skrev:Men vad är detta? Självklart är Transparent kabeln värt sitt pris. Det som kostar är all avacnerad avancerad forskning och mätning för att få den ultimata ljudupplevelsen. Nej det är vi som inte fattar hur det skall låta![]()
Vill man ha något bra så smakar det.
profbd skrev:mayro hur faen kan du trycka ur dig så mycket text på en gång??
sedan tror jag att mats är ironisk![]()
sedan tittade jag på telekabeln i mitt hus hur kan det komma något ljud ur denna den är väl inte nedfryst till den absoluta nollpunkten????
när dyrhifivågen och kabelhysterin drog fram som värst så deltog jag i många tester men jag trodde det var fel på min hörsel eftersom jag sällan hörde dessa stora skilnader som en del pratade om![]()
profbd skrev:bill frågan är väl vad får jag om jag lägger 60lakan på något annatt
nya högtalare tex?
Harryup skrev:Annars har väl en digital eq samma dåliga klang som dyra kablar har på detta forum.
Jag har förresten testat dyrkablar och funnit vissa av dom särdeles delikata
Kan du inte prova en Siltech från Classicserien?! :) Hade varit skoj om fler än jag hört dem.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], juanth och 24 gäster