Det var klokt att bli forummedlem här.
sportbilsentusiasten: Hur mycket jag vill lägga? Jag har ränknat med att "behöva" lägga en stor hög pengar, men vet inte riktigt längre vad som behövs. Jag har nog tänkt mig beggade men är öppen för alla förslag.
När jag pratat med lite folk den senaste tiden så säger en majoritet att högtalare står sig bättre än elektronik, själv har jag ännu ingen fast åsikt där.. Men rent tankemässigt har det definitivt funnits tankar på att köpa ett "dyrt" steg beggat såsom tex. Krell m.fl. Jag har inte varit främmande för att lägga en större summa. NAD 208 finns det mycket att läsa om och de verkar gå att finna för 9 k vilket utifrån hur jag tidigare tänkt känns väldigt billigt.
"Själv tycker jag det är viktigare med asbra slutsteg in i bra talare än tvärt."
Hur menar du? Prioritera slutsteg före högtalare?
shifts: Kanske. Men just idag OT.
Pettersson: Keramer. Kan du utveckla liiite till?

Max_Headroom: Jag har inga problem med visuellt dominerande högtalare. Som jag skrev tidigt så gillar jag utseendet på 802, och de är ju inte direkt diskreta. Men om de ska ta stor plats ska de banne mig inte se ut som något katten släpat in. Personligen gillar jag svartlackade mer än "walnut" på Divine. LTS - den är ju "billig" i sammanhanget. Hur hade du drivit den för att ta i ordentligt - skulle du se NAD 208 som ett alternativ? Skulle du komplettera med sub utifrån mina önskemål? Har du någon bra rekommendation som skulle passa ihop?
Flera har nämnt spridning. Jag kopplar inte exakt hur ni menar.. Visst vill jag kunna sitta i favoritfotöljen med en whiskey, blunda och njuta på en sweetspot men jag vill definitivt inte vara låst till "ett par kvadratcentimeter" för att få känna att jag verkligen får ut mycket av högtalarna.
FBK: När jag provlyssnade LTS och XTZ i veckan hade jag med mig:
Johnny Cash - I Won´t Back Down
Leonard Cohen - Hallelujah
Kate Bush - Deeper Understanding
Holst - Jupiter
Chess Pieces - The Arbiter, Mountain Duet, One Night In Bangkok
Verve Remixed - Sarah Vaughan, Fever - Shirley Horn, Come Dance With Me
Energy 52 - Nalin & Kane remix
Metallica - Frantic(det lyckas aldrig låta bra någonstans..)
Nirvana - Serve the Servants(det lyckas aldrig låta bra någonstans..)
Den mycket vänlige mannen i butiken undrade om inte även Vikingarna skulle sättas på.. Som du ser en ganska bred musiksmak.
När har Ino provlyssningar?
Cafe del Mar[/quote]