Efter besöket hos Nattlorden

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-04-19 13:24

besan skrev:mats.....

kanske är det dom dära 3kvm:en som spökar...

Jag har aldrig haft högtalare hemma förut som skrikit så mycket i diskate och bummlat med sådan bas....

Jag är beredd att bära in min grannes proson och ge han mina RC-L

//jonas

Skrikit? Är det samma högtalare vi snackar om? du kanske har ett par söndagsexemplar??
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2005-04-19 13:28

mats...

Kanske har vi olika syn på väljud bara...

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-19 13:32

Mayro skrev:Så tro inte dessa deltaganden jag har o kommer ha har grunden i att dissa inos saker. Men jag är klart kritiskt till typen av marknadsföring som görs. För att Iö är en PART i en rent företagsmässing försäljning står utom alla tvivel..

Nu får du faktiskt ge dig Mayro!

Det där är magstarkt. Du kan orimligen begära att jag skall ta ansvar för vad andra tycker om Ino-produkter, och vad de väljer att berätta om. Jag har absolut ingen inblandning!!! Tänker inte ha någon inblandning heller - att försöka sätta munkavle på folk vore ju helt absurt. Alla har väl rätt att yttra sig!

Tvärtom har jag gjort klart för så många jag kan att jag INTE vill ha någon marknadsföring. Mina problem med leveranstider torde inte vara någon hemlighet, jag behöver verkligen inte flera kunder. Dina påståenden om "företagsmässig försäljning" och "marknadsföring" är på gränsen till förtal. Om du inte känner till hur saker och ting förhåller sig tycker jag det är bättre att du tar reda på det och inte häver ur dig en massa påståenden som är ren spekulation. I synnerhet när det på påstår vara uppenbarheter är osant från början till slut.

Min verksamhet började med att jag 1977 startade en institution för hörselforskning. Jag agerade aldrig för att få sälja några högtalare, tvärtom vägrade jag i flera år producera fler än några få par, trots svåra påtrckningar.

Jag tycker jag det är utmärkt när någon hittar några högtalare de trivs med på andra håll, så jag slipper leverera. Bara så alla vet.

Jag har sedan starten 1978 (det tog ett år innan hörselstudierna kunda börja i normal skala, eftersom det behvödes ta fram en teknisk ljudkälla först) förlorat hundratusentals kronor på min verksamhet! Jag har alltsedan 1983 arbetat heltid (anställd) med elektronikkonstruktion på företaget Trimble (har konstruerat geodetiska mätinstrument) för att kunna överleva ekonomiskt.

Sedan igår (faktiskt) kommer jag som huvudnäring ha att arbeta som konsult med akustisk dock.

Jag skulle mycket uppskatta om du Mayro kunde sluta med dina spekulationer, det är inte roligt längre. Tidigare antog jag att du verkligen kunda vara förd så bakom ljuset att du faktiskt trodde det du skrev, men det kan jag knappt tänka mig är möjligt längre. Nu måste jag fråga mig vad du har för agenda egentligen? Dina påhopp trotsar alla normala anständighetsgränser.

Det är väl ok att spekulera om olika saker, men när du spekulerar så uppenbart för att misskreditera något tycker jag det är väldigt ovänligt.

Mayro skrev:Så kör på du med dina ev nya ino pipar. Jag är övertygad dom spelar bra. Och att dom ger massor med timmar av skoj hififixande.. MEN.. Glöm inte att det finns en STOR STOR värld av hifi där ute. Så sluta inte att besöka folk med olika synsätt osv. Håll intresset ÖPPET för intryck. Då kan du som mig ha dina fossingar i två läger. för det är faktiskt roligare att se allt än enbart en del saker....tycker jag i alla fall...

Min uppfattning är att detta inte handlar om läger, det handlar om att bilda sig uppfattningar. Att gå omkring hela livet och säga "jaha ja, vissa tycker si och vissa tycker så, och alla har säkert rätt på sitt sätt" är rätt meningslöst tycker jag. Det är väl bättre att lyssna på riktigt, alltså att försöka förstå vad folk säger och att korrelera det till sin egen verklighet och erfarenheter, så att man kan ta ställning till det.

Att vara ÖPPEN för intryck är inte varken att svälja vad dumheter som helst, eller att döma allt. Öppenhet är att lyssna och bilda sig uppfattningar, eller i de fall det inte går, att ifrågasätta så att folk som kommit några påståenden kan förklara sig eller visas ha fel.

Det finns inget "öppet" i att agera som du gör - du ägnar dig åt en massa tendensiösa spekulationer för att försöka förgifta andras sinnen.

Det är inte sjysst av dig helt enkelt. :(

Vh, iö

Mayro skrev:Men det tar nog ett tag till INNAN detta inses av Inosar o LTSáre ... Men efter resan till sthlm är nog en del murar borta skulle jag tro... :)

Vet inte vad detta betyder, men jag hoppas att det är dina ena murar du avser riva. :wink:
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2005-04-19 13:40

hotspur....

Jag har faktiskt också ägt 1.3se som jag då gillade väldans mycket. Mycket har hänt sedan dess och jag gillar nästan inte alls dom längre förutom deras tydliga försvinnande ur ljudbilden :)

Jag kör en jvc dvd som cdläsare för tillfället.

Jag har ett rotelsteg och en gammal musicalfidelity intergread. Det kan kanske tänkas vara så att det är dom prylarna som spökar men fan, allting annat låter ju bra.

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-19 13:48

Jag kör en jvc dvd som cdläsare för tillfället.

Inte konstigt det låter skit då! :wink:

PS: jag gillade inte heller 1.3SE

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2005-04-19 13:51

HMmm.....

konstig slutsat men sure, jag hämtar ner en annan läsare då. Skall också låna en. Hotspur, vad skall man ha för dvd/cd enligt dig då ?

Har faktiskt en HarmanKardon760 (tror jag den heter) också. Jag skulle väldigt gärna ha kvar min wadia men så är nu inte fallet.

Jag tycker inte att läsaren gör så stor skillnad om den inte är "crap" från början.....

//jonas

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-19 13:53

Hotspur, vad skall man ha för dvd/cd enligt dig då?

Vad som helst, utom en billig DVD-spelare. Din stärkare kanske
inte heller är direkt toppen? Kolla NL:s inlägg om Sugden/RCL..

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-04-19 14:11

Kan ni inte ta eran disskusion om vilken cd/dvd man ska ha någon annanstans :wink: .

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-19 14:19

Kribban skrev:Kan ni inte ta eran disskusion om vilken cd/dvd
man ska ha någon annanstans :wink: .MVH Kribban

Besan har ju startat en tråd om sina RC-L så...

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-04-19 14:49

Hotspur skrev:
LarsR skrev:Det är precis därför att väggen SKA vara dämpad!

Lustig då att Lindroos & Co inte alls vill ha den formen av
dämpning bakom huvudet, då man sitter nära en vägg och
lyssnar på ett par högtalare som är gjorda för fri placering!

Jag vill bara påpeka att valet av absobenter eller diffusorer (eller kombination) beror på VAR i rummet ljudkällor/lyssnare och väggar befinner sig. Att anta att jag föredrar "diffusorer rakt över" får stå för dig, det har jag aldrig någonsin skrivit.

I närheten kring högtalare föredrar jag och de flesta andra av världens akustiker att placera absorbenter.

Bara ett litet förtydligande alltså.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-19 15:51

Iö.. OM du skulle läsa om texten igen så ser du nog att det INTE är dig jag ens komenterar. Utan folks förmåga att hela tiden slänga dina texter i ansiktet på en OSV...

Väldigt typiskt då man tar delar av inlägg och väljer som du här nu att ta bort ANDEMENINGEN så ser det fördjävligt ut.. Jag själv anser mina egna ord i dina urdrag är rent fördjävliga.. OM man enbart läser do vill säga...

Detta Iö är inget jag faller in i... Och du ÄR en högtalarsäljare oavsett om du jobbar med annat också.. Och du ÄR chefsidiolog för LTS osv.. Och bör såsom detta även du inse att du hamnar in i debatterna då just du i din roll körs upp i folks ansikte hela tiden...

Jag personligen har INGET emot varken dig eller LTS såsom organisation. inte heller dig såsom företagare och försäljare..

Men att din marketing sker just via LTS samt här o på andra forum av dina kunder är solklart.. Att detta också är rent passande för dig är också solklart... Just så vill du ju ha det enligt dina egna ord. Låg nivå och nöjda kunder... Denna delen om den låga nivån märks inte varken hos dig eller dina kunder...Men jag förstår efter åratal absolut rubbet av arbetssättet..
Ingen tvekan alls...

MEN!! Och läs noga så slipper vi debatter om detta i fortsättningen.. Jag anser ditt sätt att föra dina produkter ut på marknaden absolut inte fel på något sätt alls.. Enbart den otroliga copy av texterna..... Sen hurvida dina prylar är ditt eller datt finns hos mig ingen åsikt om ens..

Sedan angående om det var meningen ifrån start eller inte vet jag inte. Men rätt klart ser man du inte är något dummhuvud direkt, så att det enbart är en "turlig slump" att sakernas gång gjort allt runt detta tror jag inte mycket på...

Du är aldeles för smart o slipad för detta fenomen ska ske. Du vet nog exakt vad du gör och inte gör... Så god kännedom om folk har jag efter alla år inom försäljning o marknadsföring.. Det kan inte enbart bero på slump..

Men Iö... Allt detta kan vi diskutera om då vi ses med en fika osv i stället för att debatera på ett forum.. Men jag lägger inte texten du hämtar dina "krafter" ifrån igen här...och hoppas du som jag kan hålla nivåerna där dom bör vara...

Och angående att det är mina murar osv...

OM du Iö tror det är enbart jag ,av dig o mig som har murar att riva så har jag klart överskattat dig som person. Det var bland det dummaste jag läst ifrån dig faktiskt...Om man går in i vilket möte som helst med en annan mäniska med sådan syn på andra mäniskor Ingvar så här man rätt klart en STOR mur att riva själv innan man ens ser den andre personen...

Sånt snack går inte hem alls hos mig ska du veta... Du kan görna orera med sluga formuleringar hit o dit. Men hos mig ger detta absolut enbart en trist vy om ensidighet och bristande respekt för personer man möter..

Så HOPPAS verkligen denna delen var ett rent obetänksamhets utalande enbart och inte din syn som är sådan.

För hos mig kan du enbart imponera med kunskaper och ödmjuk saklighet. Inte via hur mycket man kan vinna dispyter eller ordsluggerier...

Så mitt utalande gäller... Jag hoppas det kan riva murar...

Och lägger till. Så kanske vi efter mötet kan erkänna varann såsom personer där man har respekt mellan varann...

MVH
Tobbe

Mayro skrev:Kul du tar upp detta om hf:nu här..

Mina reaktioner är absolut INTE riktade MOT pip eller någon annan högtalare. Mina trådar samt inlägg är till 100% baserade på en ensidig debatt där man konsekvent sänder med copy ifrån texter som Iö skriver osv osv.. Och att man gör detta såsom dessa texter skulle vara "sanna" för alla...

Jag har så mycket erfarenhet själv så jag behöver inte texter ifrån Iö kopierade stoppat i ansiktet hela tiden. Och ännu mindre saker som påstås som är rent larviga..

Då reagerar jag tyvärr med samma medel. Tyvärr "SER" folk inte tekniken här. utan ser bara det dom ser. INGEN har tydligen förstått att mitt beteende enbart är ett "liknande" beteende som det ges ifrån adeptrar hela tiden...

Jag personligen har så brett intresse så för mig är det ju en dröm om en liten stativare skulle kunna ge mig nirvana och nya inblickar i mera kul saker..Tyvärr föll mitt budskap bort även då det gäller pips förmåga OAVSETT hur bra den är. Det var enkelt att utläsa OM man ens brutt sig. Jag kan inte leva med så små grejor helt enkelt.. Större burkar ja. Små stativare nej..

Men detta "lilla" faller totalt bort i en dels ögon tydligen då man TROR jag har något emot dessa pipar..
Det har jag inte. Detta gäller ALLA stativare om dom så kostar en halv miljon. Jag vill ha "riktiga" högtalare och ingen stativare...

Men som sagt. Man läser text som man vill. Och mitt hadikapp gör att jag tyvärr ibland har svårt att formulkera mig rätt.. Så kastar inte skit på någon här..

Men anser ändå att EN del verkligen SÖKER konflikt... :)

Men jag har insett trotts allt att Iö själv inte riktigt uppfattar mitt deltagande såsom sååå hemskt. Då har jag aldrig blivit inbjuden varken till Johan eller Iö tror jag..

Så tro inte dessa deltaganden jag har o kommer ha har grunden i att dissa inos saker. Men jag är klart kritiskt till typen av marknadsföring som görs. För att Iö är en PART i en rent företagsmässing försäljning står utom alla tvivel.. Att Iö dessutom är en tung LTS ledare står också 100% klart för alla..

Och att då ha dessa adeptrar som använder dessa copys blir rent en skitplåga att se. Och misskrediterar både LTS samt Iö..

Ser ju här där Iö.. Johan L.. samt en del andra inom LTS osv klart har lite mer ordning i leden. Och debatterna är ju relativt mer nyanserade här knepigt nog. Men detta beror nog på att dessa herrar själv kan ge sina åsikter luft och inte via copy på andra forum...Men även här blir nivåerna ibland lite för tuffa kan man tycka...

Så kör på du med dina ev nya ino pipar. Jag är övertygad dom spelar bra. Och att dom ger massor med timmar av skoj hififixande.. MEN.. Glöm inte att det finns en STOR STOR värld av hifi där ute. Så sluta inte att besöka folk med olika synsätt osv. Håll intresset ÖPPET för intryck. Då kan du som mig ha dina fossingar i två läger. för det är faktiskt roligare att se allt än enbart en del saker....tycker jag i alla fall...

Men det tar nog ett tag till INNAN detta inses av Inosar o LTSáre ... Men efter resan till sthlm är nog en del murar borta skulle jag tro... :)

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-04-19 16:11

Ok jag får väl skriva ett inlägg i min lilla tråd.

Ska börja med att jag inte läst alla trådar på detta forum så det jag säger nu kanske inte stämmer fullt ut men det är i alla fall min uppfattning.

När det gäller marknadsföring av Ino Audios produkter så har faktiskt.se inte jag läst att IÖ talat för dem. Det han gör är att svara på frågor angående sina produkter och det tycker jag vi ska ta vara på. Det gånger det har blivit stora diskussioner är när det gäller LTS rekommenderade produkter och även då har IÖ och div LTS medlemmar gått in och försvarat sina metoder.

När det gäller marknadsföring av Ino så marknadsför ju högtalarna sig själva genom sina kvalitativa egenskaper. När nöjda ägare sprider sina upplevelser så blir det en form av marknadsföring. Detta kan man inte lasta IÖ för. Ska vi i så fall stoppa all diskussion om Ino högtalare??? Tyvärr så är det som så att kommer det en högtalare som är billig och fantastiskt bra för endast 4000:- i en byggsats så sticker det i mångas ögon, men hade den kostat 15000 så hade nog inte många höjt på ögonbrynen.

Det är inte helt enkelt att förklara att en högtalare är så bra som den är som i detta fallet med Pip. Det enda sättet att övertyga folk är att be dem provlyssna. Se på mig, jag blev övertygad och även min fru :D men jag vet hur svårt det är att tala om sina upplevelser för andra, antingen via ett forum eller i verkligheten.

Jag ska bara förtydliga att jag inte är medlem i LTS (inte än) och jag äger inga INO:s än.

Se hela detta inlägg blev ju en slags marknadsföring för Ino Audio men det är inte IÖ:s fel utan hans högtalare 8) .

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-04-19 16:13

Kribban skrev:Se hela detta inlägg blev ju en slags marknadsföring för Ino Audio men det är inte IÖ:s fel utan hans högtalare 8) .

Det är m a o fel på Ingvars högtalare då? :wink:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-04-19 16:23

Mayro, vad är det du menar med marknadsföring och marketing?
Menar du att IÖ skulle säga till sina kunder och medlemmar i LTS
att skriva goda ting på forumen om produkterna från Ino Audio ?

- Dvs, menar du på något sätt att de possitiva kommentarerna
gällande Ino Audio´s produkter som skrivs på forumen är totalt
uppdiktade enligt någon sorts "marknadsföringsprincip" som
stiftats av Ingvar Öhman ??

Det är lite denna känsla jag får, när jag läser det du skriver, att
du tror det är nått fuffens bakom kulisserna.. Eller snarare VET
att det är på detta sätt, det har du skrivit flera gånger..

Jag blir lite mörkrädd när du skriver så, vad ska folk tro om Ino
Audio, och Ingvar Öhman vid en första läsning av dina inlägg
där du verkar tror det föreligger någon konspiration bakom den
marknadsföring du påstår finns.

Det är faktiskt lite förtalston i de inläggen, det tycker jag är osjysst.
Du borde inte skriva så om du inte har fakta för hur det ligger till.

Personligen, kan jag säga att det är totalt taget ur luften, det
finns ingen marknadsföring, eller någonting sådant du påstår.

Bra produkter säljer sig själva, så har det alltid varit.
En nöjd kund basunerar gärna ut till hela världen hur nöjd
han/hon är, så har det väl alltid varit - ellerhur !

Mayro, du älskar dina Infinity, jag älskar mina JBL och vi låter
hela världen få veta det, iaf hela hifisverige, vi är skittjatiga
men snälla innerst inne :wink:

Ägarna av Ino Audios produkter är säkert även dom, MYCKET
älskvärda med sina prylar, och dom låter alla få veta det.

I vår fina hobby, har vi väl blivit frälsta av fina produkter flera
gånger, vi vet hur skoj DET är.. Man vill skriva och skriva och skriva
om sina possitiva erfarenheter.

Mayro, om det är något fuffens bakom Ino Audio vad det gäller
marknadsföring, ja då kan man tro det samma om dig och Infinity
och Niklas Nord om JBL !

:D

Jag hoppas vi träffas hemma hos Johan när du kommer, så ska vi
lyssna på bra musik och vara glada !
NN

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-19 16:29

Kribban skrev:Ok jag får väl skriva ett inlägg i min lilla tråd.

Ska börja med att jag inte läst alla trådar på detta forum så det jag säger nu kanske inte stämmer fullt ut men det är i alla fall min uppfattning.

När det gäller marknadsföring av Ino Audios produkter så har faktiskt.se inte jag läst att IÖ talat för dem. Det han gör är att svara på frågor angående sina produkter och det tycker jag vi ska ta vara på. Det gånger det har blivit stora diskussioner är när det gäller LTS rekommenderade produkter och även då har IÖ och div LTS medlemmar gått in och försvarat sina metoder.

När det gäller marknadsföring av Ino så marknadsför ju högtalarna sig själva genom sina kvalitativa egenskaper. När nöjda ägare sprider sina upplevelser så blir det en form av marknadsföring. Detta kan man inte lasta IÖ för. Ska vi i så fall stoppa all diskussion om Ino högtalare??? Tyvärr så är det som så att kommer det en högtalare som är billig och fantastiskt bra för endast 4000:- i en byggsats så sticker det i mångas ögon, men hade den kostat 15000 så hade nog inte många höjt på ögonbrynen.

Det är inte helt enkelt att förklara att en högtalare är så bra som den är som i detta fallet med Pip. Det enda sättet att övertyga folk är att be dem provlyssna. Se på mig, jag blev övertygad och även min fru :D men jag vet hur svårt det är att tala om sina upplevelser för andra, antingen via ett forum eller i verkligheten.

Jag ska bara förtydliga att jag inte är medlem i LTS (inte än) och jag äger inga INO:s än.

Se hela detta inlägg blev ju en slags marknadsföring för Ino Audio men det är inte IÖ:s fel utan hans högtalare 8) .

MVH Kribban

Och jag anser dig ha 100% rätt i ditt inlägg... Och anser INTE du varken säger eller gör något fel alls. Jag skulle nog också titta noga på dessa 4000kr högtalare om jag sökte i denna nivå.. För jag har hört en tidig sådan på scandinavisk hifi .. Johan L visste vad et var jag hört. Så nu vet jag det var en pip.. Och såsom stativare var den ypperligt imponerande enligt mig..

Specielt basen.. wow ur en sååå liten burk.....Sanslöst helt enklet...

I jämförelse med annat vill säga i liknade storlek...!!

Så jag är säker du blir nöjd med dom om det blir dom till slut för dig...

Mitt råd angående att inte sluta ha öppna dörrar var enbart just detta-. att ha alla dörrar öppna framåt också. för intryck o skoj med hifi.

Jag vet inte riktigt hur det kunde missförstås till nåt annat än just det. Men tydligen gick det att vrida till nåt annat... Inte av dig utan i ovanstående text...

Jag drar mig nu bort härifrån då detta börjar bli för mycket debatt i stället för skoj osv....Och jag vill absolut inte förstöra din tråd mer än tydligen mitt deltagande redan gjort här..

Ber dig om ursäkt och hoppas i alla fall du inte missförstått mina avsikter till mer än nyfikenhet. För det var därför jag frågade dig om dina referecer. Inget annat... :)

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-04-19 17:11

No effence Mayro.

Alla är vi nyfikna av naturen :lol:

Jag tycker det blev lite fel när du började ta upp diskussionen angånde marknadsföring angående InoAudio och det står jag för.

Jag tycker nog vi ska vara glada över att få ha en person som IÖ på detta forum, för han sitter inne med en hel del kunskaper som kan hjälpa andra medlemmar. Den sista tiden tycker jag att det varit så vilda diskussioner här att jag var rädd att personer med stora kunskaper om HIFI och annat skulle lämna detta forum.

Därför tycker jag att det var lite klantigt utav dig att angripa IÖ med att han skulle använda Faktiskt.se som sin portal för marknadsföring.

Hmm är det ingen hemsida på gång snart för InoAudio??

Det är m a o fel på Ingvars högtalare då? Wink

Ja, de befinner sig alldeles för långt ifrån Slöinge :evil: :wink:

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-04-19 18:28

Kribban skrev:No effence Mayro.

Alla är vi nyfikna av naturen :lol:

Jag tycker det blev lite fel när du började ta upp diskussionen angånde marknadsföring angående InoAudio och det står jag för.

Jag tycker nog vi ska vara glada över att få ha en person som IÖ på detta forum, för han sitter inne med en hel del kunskaper som kan hjälpa andra medlemmar. Den sista tiden tycker jag att det varit så vilda diskussioner här att jag var rädd att personer med stora kunskaper om HIFI och annat skulle lämna detta forum.

Därför tycker jag att det var lite klantigt utav dig att angripa IÖ med att han skulle använda Faktiskt.se som sin portal för marknadsföring.

Hmm är det ingen hemsida på gång snart för InoAudio??

Det är m a o fel på Ingvars högtalare då? Wink

Ja, de befinner sig alldeles för långt ifrån Slöinge :evil: :wink:

MVH Kribban

Hm, jag vet inte om jag ska kalla mig kunnig eller så, men jag har övervägt saken att sluta skriva men skriver istället mindre nuförtiden. Jag är tämligen less på diskussioner som hamnar på sandlådenivå. Ivbland trillar man själv dit och skriver mindre genomtänkta saker och det är ganska tragiskt.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-19 22:28

Mayro skrev:Iö.. OM du skulle läsa om texten igen så ser du nog att det INTE är dig jag ens komenterar. Utan folks förmåga att hela tiden slänga dina texter i ansiktet på en OSV...

Det stämmer inte alls. Du kommer med en massa otrevliga antydningar om mig hela tiden, som du inte har någon grund till överhuvudtaget. Det är inget annat än rena spekulationer. De visar nog mest hur DU tänker. Tro inte att alla andra tänker som du.

Du får stå för din livssyn alldeles själv, jag delar den säkerligen inte, överhuvudtaget, oavsett hur många gånger du än säger att du förstår precis hur jag tänker. Det du tror att du förstår är inte min världsbild, det är den du försöker projicera på mig.

Mayro skrev:Jag själv anser mina egna ord i dina urdrag är rent fördjävliga.. OM man enbart läser do vill säga...

Det jag citerat är ganska kompletta fraser. Om du inte kan stå för dem i efterhand tycker jag du inte skulle ha skrivit dem från början.

Mayro skrev:Detta Iö är inget jag faller in i... Och du ÄR en högtalarsäljare oavsett om du jobbar med annat också..

Nej, det är jag inte alls. Jag vidtar inga aktiva åtgärder för att sälja något överhuvudtaget. Varken via faktiskt, via LTS eller via någon väg överhuvudtaget.

Det skulle du ha vetat om du brytt dig om att undersöka verkligheten INNAN du börjat spekulera.

Mayro skrev:Jag personligen har INGET emot varken dig eller LTS såsom organisation. inte heller dig såsom företagare och försäljare..

Tror du verkligen att folk är så korkade att de inte ser att det du sysslar med är semantiskt svindleri? Alla ser att du bara föröker nöta in samma påståenden om och om igen. Du låtsas säga att du inte har något emot mig, men du måste ändå avsluta meningen med att häva att jag är en försäljare!

Det otrevliga är egentligen inte dina försök att manipulera folk, utan att du gör det på ett sådant sätt att det framgår att du tror att folk är korkade. Visa Faktiskt deltagarna lite mera respekt, de går inte på sådana simpla trix.

Mayro skrev:Men att din marketing sker just via LTS samt här o på andra forum av dina kunder är solklart..

Varför är det solklart? Vilken är min inblandning? Var och när har jag marknadsfört Ino Audio, här eller via LTS eller någon annanstans?

Mayro skrev:Att detta också är rent passande för dig är också solklart... Just så vill du ju ha det enligt dina egna ord.

??? Enligt min egna ord? Tror du på fullt allvar att folk skall tro dig när du påstår dig vara en bättre talesman för vad jag vill än jag själv???

Mayro skrev:Låg nivå och nöjda kunder... Denna delen om den låga nivån märks inte varken hos dig eller dina kunder...Men jag förstår efter åratal absolut rubbet av arbetssättet..
Ingen tvekan alls...

Maken till oförskämdhet har jag sällan sett. Vem tror du att du citerar egentligen?

Du får stå för dina gangsterfasonsidéer om försäljning alldeles själv, blanda inte in mig i dina idéer om "arbetssätt". Du vet absolut ingenting om mina incitament att överhuvudtaget vara inblandad i musikåtergivningsbranschen.

Mayro skrev:MEN!! Och läs noga så slipper vi debatter om detta i fortsättningen.. Jag anser ditt sätt att föra dina produkter ut på marknaden absolut inte fel på något sätt alls..

Men jag gör ju i princip INGENTING! Vakna ur din drömvärld.

Har du tänkt på att du kanske i själva verket inte vet någonting om det du tror du förstår. Ha i varje fall så öppet sinne att du kan tänka dig den möjligheten. Du vet ju lika väl som jag att det du häver ur dig är ren spekulation i varje fall, så att du kan ha fel från början till slut borde i varje fall ha föresvävat dig.

Kanske är dina svarta tankar om en medveten manipulativ säljstrategi (som du säger dig "inte se något fel i", trots att du känner dig kallad att vara den som skall berätta för alla om det du anser är medveten strategi) någoting som du hittat på alldeles själv?

Mayro skrev:Enbart den otroliga copy av texterna..... Sen hurvida dina prylar är ditt eller datt finns hos mig ingen åsikt om ens..

Varför är det så viktigt för dig att ha en massa åsikter om andras vilja att berätta vad de tycker om olika saker då?

Du berättar ju gärna om hur bra du tycker om dina infinityhögtalare.

Mayro skrev:Sedan angående om det var meningen ifrån start eller inte vet jag inte. Men rätt klart ser man du inte är något dummhuvud direkt, så att det enbart är en "turlig slump" att sakernas gång gjort allt runt detta tror jag inte mycket på...

Du behöver inte tro något alls, eftersom du inte vet något om det.

Du kan väl ta reda på hur det är, så slipper du spekulera utan någon vetskap. Då slipper du göra folk illa.

Ett tips är då att inte börja med att trakassera just den som skulle kunna upplysa dig. Chansen att du skall få veta något med den strategin är inte överväldigande...

Mayro skrev:Du är aldeles för smart o slipad för detta fenomen ska ske. Du vet nog exakt vad du gör och inte gör... Så god kännedom om folk har jag efter alla år inom försäljning o marknadsföring.. Det kan inte enbart bero på slump..

Tror du jag skall känna mig hedrad av bli kallad slipad och smart av dig???

Jag tror att vi har väldigt, väldigt olika uppfattningar om vad som är imponerande och vad som inte är det. Du antyder att jag agerar strategiskt för att lura folk, men jag kan knappt tänka mig något jag tycker är vidrigare än folk som beter sig just så, alltså alldeles för många försäljare och marknadsförare (inte alla dock).

Tvärtom mot dig tror jag i princip på en värld utan marknadsförare, där alla produkter får tala för sig själv. En värld där det som är bättre föredras framför det som är sämre, en värld utan en massa människor som gnider sina geniknölar för att fundera ut vilket som är det bästa sättet att lura på folk olika mer eller mindre undermåliga produkter. Ansträngningar som skulle kunna ha ägnats åt ingenjörskonsten istället, det vill säga åt att göra grejjorna bra på riktigt.

Med "tror på" menar jag kanske inte att jag tror att en sådan värld kommer att komma inom kort, men jag menar att den är friskare.

Mayro skrev:Men Iö... Allt detta kan vi diskutera om då vi ses med en fika osv i stället för att debatera på ett forum.. Men jag lägger inte texten du hämtar dina "krafter" ifrån igen här...

Vad tusan pratar du om??? Tror du på fullt allvar att jag vill träffa dig när du beter dig på detta sätt?

Mayro skrev:OM du Iö tror det är enbart jag ,av dig o mig som har murar att riva så har jag klart överskattat dig som person. Det var bland det dummaste jag läst ifrån dig faktiskt...Om man går in i vilket möte som helst med en annan mäniska med sådan syn på andra mäniskor Ingvar så här man rätt klart en STOR mur att riva själv innan man ens ser den andre personen...

Innan man ens ser den andra personen???

Och det skall man behöva höra från en person som ägnar så mycket energi åt att prata strunt om mig (båda här och på andra fora!)?

Jag har inte skrivit en enda oprovocerad bokstav om dig, medan du vräker ur dig häpnadsväckande textmassor fulla av onda och helt självfabricerade spekulationer, sedan en rätt lång tid tillbaka dessutom.

Mayro skrev:Sånt snack går inte hem alls hos mig ska du veta... Du kan görna orera med sluga formuleringar hit o dit. Men hos mig ger detta absolut enbart en trist vy om ensidighet och bristande respekt för personer man möter..

Orera med sluga formuleringar?

Allvarligt talat - läs igenom dina egna ord från början till slut, inte bara det du skrivit här och idag, utan även alla inlägg du gjort tidigare, både här och på andra forum.

Mayro skrev:Så HOPPAS verkligen denna delen var ett rent obetänksamhets utalande enbart och inte din syn som är sådan.

Jag har inte skrivit ett obetänksamt ord. Tyvärr kan jag även konstatera att du har gjort så många övertramt att jag inte tror att du varit obetänksam heller. Det är ju uppenbart att du verkligen menar det du skriver, alltså att du har en agenda. Trist verkligen.

Mayro skrev:För hos mig kan du enbart imponera med kunskaper och ödmjuk saklighet. Inte via hur mycket man kan vinna dispyter eller ordsluggerier...

Så mitt utalande gäller... Jag hoppas det kan riva murar...

Efter ditt beteende här idag är jag helt ointresserad av att riva några murar. Du har själv valt hur du vill framstå och hur du vill bete dig mot mig, och jag accepterar det.

Med dig vill jag inte ha något att göra.

Missförstå mig inte, Jag tror inte på permanent brända broar, men det skall mycket till för att jag skall få något förtoende igen för någon som betett sig som du gjort.

Mayro skrev:Och lägger till. Så kanske vi efter mötet kan erkänna varann såsom personer där man har respekt mellan varann...

MVH Tobbe

Glöm det där mötet. Jag har inget intresse överhuvudtaget av att träffa dig.

/iö

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-04-19 22:44

Men att din marketing sker just via LTS samt här o på andra forum av dina kunder är solklart..

HEHE men mayro....du gör ju tom lika mycket reklam för dina talare som inte ens finns att köpa nya nu? gör du det för att "sälja" talare åt tillverkaren? nej du gör det för att visa hur nöjd du är :wink:

om saker och ting är nog bra säljer dom sig själv....tex ferarri :roll:

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2005-04-19 22:46

Ja, för Ferrari har ju ingen marknadsföring att tala om... :wink:

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-04-19 22:58

mja men jämfört med volvo säljer dom sig själva...

(sen kan du observera min :roll: ) :wink:

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-04-19 23:18

Nja, Ferrari har väl ett F1 team mig veterligen, och dessutom gör dom en hel del reklam där tänkbara köpare finns. Dock inte i Aftonbladet.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-19 23:22

Är det inte så att F1-teamet Ferrari och biltillverkaren Ferrari har märkvärdigt lite med varandra att göra?

Vh, iö

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-04-19 23:28

IngOehman skrev:Du låtsas säga att du inte har något emot mig, men du måste ändå avsluta meningen med att häva att jag är en försäljare!

Men, vad är det för fel på att vara en försäljare? Om man kallar en person för försäljare, är det att ha något emot den personen?

Sorry, kunde inte låta bli att raljera kring en lösryckt kommentar :lol:

Annars kan jag bara instämma i mångt och mycket om Mayro. Skulle jag skriva vad jag tycker om hans inlägg skulle jag bli avstängd från faktiskt.se 8)

/ B

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-04-19 23:52

Iö...

Det är ju trist. Men detta är ditt beslut och respekteras självklart av mig...

men ser du inte stänger dörrar. En bra egenskap... För min resa upp är planerad nu. Och kommer ske oavsett om jag får besöka dig eller Johan. Jag vet ju inte om detta beslut gäller enbart dig? eller om det också gäller Johan..

Resan upp kommer att ske i varje fall som helst i maj. Ska besöka vänner osv där ändå. samt barnen ska besöka sina vänner...

Jag kan medlela att jag är fruktansvärt less på hifi ändå och endast längtar tills min nya vattenpump kommer så bilen kommer ut. Ljudbygge väntar i den samt småfix.. bes o värderingar är klara.. Så nu suger den mer än detta..

Så tills vidare kan ni jubla. Det blir inte så många inlägg. Inte långa heller. Och hoppas med detta inlägg att dessa saker nu blir stopp på.

För jag orkar inte ens hålla på med ett slags "tjafs" som .. " du sa så, så då sa jag" osv...

Så därav kommer jag inte ens besvara punkter ens av ditt eller andras inlägg....

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2005-04-20 00:03

Mayro,

Kan du inte göra en liten ansträngning för att få dina inlägg läsliga.
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-20 00:29

Bill50x skrev:
IngOehman skrev:Du låtsas säga att du inte har något emot mig, men du måste ändå avsluta meningen med att häva att jag är en försäljare!

Men, vad är det för fel på att vara en försäljare? Om man kallar en person för försäljare, är det att ha något emot den personen?

En person som beskyller mig för att marknadsföra mig och vara en försäljare är direkt oförskämd.

Vad skall man ha försäljare till? Det är väl bättre att de som vill ha något bestämmer själv vad de vill ha. Vem tusan har behov av någon som vill sälja något? En onödig person helt enkelt. :!:

Om jag funderar på att köpa något så vill jag antagligen ha information och inte desinformation. Om och när jag bestämt mig för att köpa så behöver jag fortfarande ingen säljare, utan en expedit.

Informationen vill jag ha ifrån dem som känner produkten bäst, det vill säga de som konstruerat dem, och expediten vill jag skall expediera köpet.

Punkt. 8)

Om någon vill kalla mig konstruktör eller expedit (när den aktionen erfordras) så varsågod. Jag kommer inte att ta illa upp, men att påstå att jag agerar säljare och marknadsförare är verkligen dumt.

Bill50x skrev:Sorry, kunde inte låta bli att raljera kring en lösryckt kommentar :lol:

Nä, ibland kan man inte låt bli. :wink:

Bill50x skrev:Annars kan jag bara instämma i mångt och mycket om Mayro. Skulle jag skriva vad jag tycker om hans inlägg skulle jag bli avstängd från faktiskt.se 8)

/ B

:lol:

Ja. Jag har ju absolut ingenting emot att folk ställer frågor, men att fabulera ihop en massa konspirationsteorier och presentera uppdiktningarna som fakta är för mycket.

Vh, iö

PS. Förvisso har jag träffat på flera riktigt trevliga både säljare och marknadsförare, men de har för det mesta varit sådana anarkister att de agerat helt i kundens intressem alltså i helt annan riktning än deras anställare tycker är lämpligt... :wink:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-04-20 01:19

IngOehman skrev:
Bill50x skrev:

En person som beskyller mig för att marknadsföra mig och vara en försäljare är direkt oförskämd.

Vad skall man ha försäljare till? Det är väl bättre att de som vill ha något bestämmer själv vad de vill ha. Vem tusan har behov av någon som vill sälja något? En onödig person helt enkelt. :!:

Om jag funderar på att köpa något så vill jag antagligen ha information och inte desinformation. Om och när jag bestämt mig för att köpa så behöver jag fortfarande ingen säljare, utan en expedit.

Informationen vill jag ha ifrån dem som känner produkten bäst, det vill säga de som konstruerat dem, och expediten vill jag skall expediera köpet.

Punkt. 8)

Om någon vill kalla mig konstruktör eller expedit (när den aktionen erfordras) så varsågod. Jag kommer inte att ta illa upp, men att påstå att jag agerar säljare och marknadsförare är verkligen dumt.

Bill50x skrev:Sorry, kunde inte låta bli att raljera kring en lösryckt kommentar :lol:

Nä, ibland kan man inte låt bli. :wink:

Bill50x skrev:Annars kan jag bara instämma i mångt och mycket om Mayro. Skulle jag skriva vad jag tycker om hans inlägg skulle jag bli avstängd från faktiskt.se 8)

/ B

:lol:

Ja. Jag har ju absolut ingenting emot att folk ställer frågor, men att fabulera ihop en massa konspirationsteorier och presentera uppdiktningarna som fakta är för mycket.

Vh, iö

PS. Förvisso har jag träffat på flera riktigt trevliga både säljare och marknadsförare, men de har för det mesta varit sådana anarkister att de agerat helt i kundens intressem alltså i helt annan riktning än deras anställare tycker är lämpligt... :wink:

Ja du, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om din åsikt om säljare. Eller marknadsförare.

Men för att bemöta några av dina teser. Vad man ska med en säljare/marknadsförare till? Tja, vad sägs om hjälp med att lösa ett problem? Alla vet inte exakt vad de vill ha. Inte många alls egentligen. Men de vill ha lösningen på ett problem. Jag kanske har dåligt ljud hemma. Vad gör jag åt det? Jag kan naturligtvis snacka med mina vänner, men vad har de för erfarenhet och kunskap? Dom vet förmodligen en massa om sina egna grejor, men annars? Går jag till ett proffs får jag förmodligen bättre hjälp. Precis som ett proffs är bättre på att konstruera högtalare än vad en amatör är.....
En person som vill sälja något är inte alls en onödig person. Jag säljer saker, eller rättare sagt jag marknadsför saker. Min uppgift är att lösa mina kunders problem. Det tjänar jag pengar på. Jag tjänar än mer pengar om min kund kommer tillbaka, och det gör en nöjd kund. Så min första prio är att göra kunden nöjd. Och eftersom jag sover bättre när jag känner att jag gjort något bra, så gör jag så.
Gör detta mig till en onödig människa?

/ B

PS. En person som beskyller mig för att vara en lögnare eller för att sprida desinformation är direkt oförskämd.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-04-20 01:42

Gustaf varnade mig för att göra det där inlägget... :wink:

Nåja.

Saken är väl den att jag, statistiskt, inte så ofta sett den där bilden av världen där säljare primärt ser till kundernas väl. Inte tillräckligt ofta för att jag skall tro att det beteendet är det typisk för säljare. Snarare tvärtom.

I själva verket brukar det snarare vara sin arbetsgivares intressen de håller främst, och i många fall betyder det att kunden faktiskt blir lurad. Jag känner till flera exempel på där hifi-säljare fått order från sin arbetsgivare att göra en säljoffensiv på produkter som finns i överantal på lagret, fast alla i affären vet att en bättre och billigare ersättare är på G.

Om du är ett undantag från den regeln (vilket jag mycket väl kan tänka mig att du är, eftersom du i ditt agerande här på faktiskt alltid är föredömligt mogen och positiv) är dina kunder att gratulera!

Men jag kan knappast tänka mig att du aldrig stött på säljare som försökt föra dig bakom ljuset? :o

Vh, iö

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-04-20 07:56

Jag ville bara säga godmorgon.

MVH Kribban
Miljö-alarmist

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi