Mayro skrev:Iö.. OM du skulle läsa om texten igen så ser du nog att det INTE är dig jag ens komenterar. Utan folks förmåga att hela tiden slänga dina texter i ansiktet på en OSV...
Det stämmer inte alls. Du kommer med en massa otrevliga antydningar om mig hela tiden, som du inte har någon grund till överhuvudtaget. Det är inget annat än rena spekulationer. De visar nog mest hur DU tänker. Tro inte att alla andra tänker som du.
Du får stå för din livssyn alldeles själv, jag delar den säkerligen inte, överhuvudtaget, oavsett hur många gånger du än säger att du förstår precis hur jag tänker. Det du tror att du förstår är inte min världsbild, det är den
du försöker projicera på mig.
Mayro skrev:Jag själv anser mina egna ord i dina urdrag är rent fördjävliga.. OM man enbart läser do vill säga...
Det jag citerat är ganska kompletta fraser. Om du inte kan stå för dem i efterhand tycker jag du inte skulle ha skrivit dem från början.
Mayro skrev:Detta Iö är inget jag faller in i... Och du ÄR en högtalarsäljare oavsett om du jobbar med annat också..
Nej, det är jag inte alls. Jag vidtar inga aktiva åtgärder för att sälja något överhuvudtaget. Varken via faktiskt, via LTS eller via någon väg överhuvudtaget.
Det skulle du ha vetat om du brytt dig om att undersöka verkligheten INNAN du börjat spekulera.
Mayro skrev:Jag personligen har INGET emot varken dig eller LTS såsom organisation. inte heller dig såsom företagare och försäljare..
Tror du verkligen att folk är så korkade att de inte ser att det du sysslar med är semantiskt svindleri? Alla ser att du bara föröker nöta in samma påståenden om och om igen. Du låtsas säga att du inte har något emot mig, men du måste ändå avsluta meningen med att häva att jag är en försäljare!
Det otrevliga är egentligen inte dina försök att manipulera folk, utan att du gör det på ett sådant sätt att det framgår att du tror att folk är korkade. Visa Faktiskt deltagarna lite mera respekt, de går inte på sådana simpla trix.
Mayro skrev:Men att din marketing sker just via LTS samt här o på andra forum av dina kunder är solklart..
Varför är det solklart? Vilken är min inblandning? Var och när har jag marknadsfört Ino Audio, här eller via LTS eller någon annanstans?
Mayro skrev:Att detta också är rent passande för dig är också solklart... Just så vill du ju ha det enligt dina egna ord.
??? Enligt min egna ord? Tror du på fullt allvar att folk skall tro dig när du påstår dig vara en bättre talesman för vad jag vill än jag själv???
Mayro skrev:Låg nivå och nöjda kunder... Denna delen om den låga nivån märks inte varken hos dig eller dina kunder...Men jag förstår efter åratal absolut rubbet av arbetssättet..
Ingen tvekan alls...
Maken till oförskämdhet har jag sällan sett. Vem tror du att du citerar egentligen?
Du får stå för dina gangsterfasonsidéer om försäljning alldeles själv, blanda inte in mig i dina idéer om "arbetssätt". Du vet absolut
ingenting om mina incitament att överhuvudtaget vara inblandad i musikåtergivningsbranschen.
Mayro skrev:MEN!! Och läs noga så slipper vi debatter om detta i fortsättningen.. Jag anser ditt sätt att föra dina produkter ut på marknaden absolut inte fel på något sätt alls..
Men jag gör ju i princip INGENTING! Vakna ur din drömvärld.
Har du tänkt på att du kanske i själva verket inte vet
någonting om det du tror du förstår. Ha i varje fall så öppet sinne att du kan tänka dig den möjligheten. Du vet ju lika väl som jag att det du häver ur dig är ren spekulation i varje fall, så att du kan ha fel från början till slut borde i varje fall ha föresvävat dig.
Kanske är dina svarta tankar om en medveten manipulativ säljstrategi (som du säger dig "inte se något fel i", trots att du känner dig kallad att vara den som skall berätta för alla om det du anser är medveten strategi) någoting som du hittat på alldeles själv?
Mayro skrev:Enbart den otroliga copy av texterna..... Sen hurvida dina prylar är ditt eller datt finns hos mig ingen åsikt om ens..
Varför är det så viktigt för dig att ha en massa åsikter om andras vilja att berätta vad de tycker om olika saker då?
Du berättar ju gärna om hur bra du tycker om dina infinityhögtalare.
Mayro skrev:Sedan angående om det var meningen ifrån start eller inte vet jag inte. Men rätt klart ser man du inte är något dummhuvud direkt, så att det enbart är en "turlig slump" att sakernas gång gjort allt runt detta tror jag inte mycket på...
Du behöver inte tro något alls, eftersom du inte vet något om det.
Du kan väl ta reda på hur det är, så slipper du spekulera utan någon vetskap. Då slipper du göra folk illa.
Ett tips är då att inte börja med att trakassera just den som skulle kunna upplysa dig. Chansen att du skall få veta något med den strategin är inte överväldigande...
Mayro skrev:Du är aldeles för smart o slipad för detta fenomen ska ske. Du vet nog exakt vad du gör och inte gör... Så god kännedom om folk har jag efter alla år inom försäljning o marknadsföring.. Det kan inte enbart bero på slump..
Tror du jag skall känna mig hedrad av bli kallad slipad och smart av dig???
Jag tror att vi har väldigt, väldigt olika uppfattningar om vad som är imponerande och vad som inte är det. Du antyder att jag agerar strategiskt för att lura folk, men jag kan knappt tänka mig något jag tycker är vidrigare än folk som beter sig just så, alltså alldeles för många försäljare och marknadsförare (inte alla dock).
Tvärtom mot dig tror jag i princip på en värld
utan marknadsförare, där alla produkter får tala för sig själv. En värld där det som är bättre föredras framför det som är sämre, en värld utan en massa människor som gnider sina geniknölar för att fundera ut vilket som är det bästa sättet att lura på folk olika mer eller mindre undermåliga produkter. Ansträngningar som skulle kunna ha ägnats åt ingenjörskonsten istället, det vill säga åt att göra grejjorna bra på riktigt.
Med "tror på" menar jag kanske inte att jag tror att en sådan värld kommer att komma inom kort, men jag menar att den är friskare.
Mayro skrev:Men Iö... Allt detta kan vi diskutera om då vi ses med en fika osv i stället för att debatera på ett forum.. Men jag lägger inte texten du hämtar dina "krafter" ifrån igen här...
Vad tusan pratar du om??? Tror du på fullt allvar att jag vill träffa dig när du beter dig på detta sätt?
Mayro skrev:OM du Iö tror det är enbart jag ,av dig o mig som har murar att riva så har jag klart överskattat dig som person. Det var bland det dummaste jag läst ifrån dig faktiskt...Om man går in i vilket möte som helst med en annan mäniska med sådan syn på andra mäniskor Ingvar så här man rätt klart en STOR mur att riva själv innan man ens ser den andre personen...
Innan man ens ser den andra personen???
Och det skall man behöva höra från en person som ägnar så mycket energi åt att prata strunt om mig (båda här och på andra fora!)?
Jag har inte skrivit en enda oprovocerad bokstav om dig, medan du vräker ur dig häpnadsväckande textmassor fulla av onda och helt självfabricerade spekulationer, sedan en rätt lång tid tillbaka dessutom.
Mayro skrev:Sånt snack går inte hem alls hos mig ska du veta... Du kan görna orera med sluga formuleringar hit o dit. Men hos mig ger detta absolut enbart en trist vy om ensidighet och bristande respekt för personer man möter..
Orera med sluga formuleringar?
Allvarligt talat - läs igenom dina egna ord från början till slut, inte bara det du skrivit här och idag, utan även alla inlägg du gjort tidigare, både här och på andra forum.
Mayro skrev:Så HOPPAS verkligen denna delen var ett rent obetänksamhets utalande enbart och inte din syn som är sådan.
Jag har inte skrivit ett obetänksamt ord. Tyvärr kan jag även konstatera att du har gjort så många övertramt att jag inte tror att du varit obetänksam heller. Det är ju uppenbart att du verkligen menar det du skriver, alltså att du har en agenda. Trist verkligen.
Mayro skrev:För hos mig kan du enbart imponera med kunskaper och ödmjuk saklighet. Inte via hur mycket man kan vinna dispyter eller ordsluggerier...
Så mitt utalande gäller... Jag hoppas det kan riva murar...
Efter ditt beteende här idag är jag helt ointresserad av att riva några murar. Du har själv valt hur du vill framstå och hur du vill bete dig mot mig, och jag accepterar det.
Med dig vill jag
inte ha något att göra.
Missförstå mig inte, Jag tror inte på permanent brända broar, men det skall mycket till för att jag skall få något förtoende igen för någon som betett sig som du gjort.
Mayro skrev:Och lägger till. Så kanske vi efter mötet kan erkänna varann såsom personer där man har respekt mellan varann...
MVH Tobbe
Glöm det där mötet. Jag har inget intresse överhuvudtaget av att träffa dig.
/iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).